Behöver hjälp att få bort klister på dörrarna!

Ronis
18 februari 2007 · 93 Inlägg

Hej!

Japp så här är det. Ska ta bort mina dörrlister på bilen. Tyvärr så är det så att listerna efterlämmnar sig lite (mycket) klister på dörrarna som sitter som aset själv. Hur får man bort det på enklast möjliga sätt. Har testat med varmluftpistol men vågar inte göra det längre, det blir för varmt för lacken.

Snälla kom med tips

MVH/ Fredrik

kalleman00
18 februari 2007 · 140 Inlägg

Inte för att det är svar på din fråga, men vi har liknande bil med ungefär likadana lister. Blir det snyggt att bara ta bort listerna? Jag menar, är det hål bakom listerna eller? Eller får man fixa nåt komplement för att det ser för "tomt" ut? Har planer på att göra nåt liknande på min egen isåfall! smile

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
mo_tattoo
18 februari 2007 · 275 Inlägg

ja, det kan vara ett h-vete att få bort...
thinner/förtunning kanske???

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
BMW 530d (2009)
MrFister
18 februari 2007 · 172 Inlägg

T-Röd brukar funka kalas

wroooooomprrrsssssscccchhhh
Real_Performance "Living My Life Sideways"
18 februari 2007 · 208 Inlägg

Är inga hål bakom listerna på dem vad jag vet.   Och du ska använda stripesborttagare finns på biltema artnummer 20-001 .   Det ända rätta som går att använda.  Men va noga med att inte köra för fort med borrmaskinen eller vad du nu använder för då är risken att lacken kan bli matt eller bli för varm och där med ingen bra rost skydd . låt stripesborttagaren arbeta själv och tryck inget utan håll den bara på plats så att säga.   och kör inte förlänge på ett ställe utan går över klistret några gånger istället så försvinner det.  kanske inte lika snabbt men du slipper bränan sönder lacken .   sen när du fått bort det så polerar du upp utan med vax. 

//Dennis

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang