BLUFF ---> www.myspons.se

MrTobias
8 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

hade man bott närmare hade man gärna sett rättegången smile

Ashra
8 oktober 2007 · 346 Inlägg

Hoppas nån bor i närheten och åker dit och komemr tillbaka med lite info.

chrizz Administratör
8 oktober 2007 · 11 790 Inlägg

27 november, då har jag nog fått min nya bil. Kanske ska ta den på en liten resa i vintersverige wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrTobias
8 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

ta bilder chrizz!

Weberz
8 oktober 2007 · 22 Inlägg

Rättegången 27 november är alltså inte för MySpons-bedrägeriet, utan det försök till utpressning och det olaga hot som omskrivs på denna tråds förstasida. Rättegången ska för övrigt hållas i Motala, där Linköpings tingsrätt har ett sk tingsställe.

Angående Myspons så har jag nu återigan pratat med Chris Hellstrand, chef för polisens eko- och bedrägerirotel i Östergötland. Han säger att de fått in 13 anmälningar från olika delar av landet, varav en från ett företag. Flera av anmälningarna är av sådan kvalitet att de skulle kunna avskrivas direkt, men sammantaget fann han att ärendet ändå borde gå vidare. Men det är inget givet mål, menade han. Kruxet är om bedrägeriuppsåt kan bevisas eller inte.

Den ansvarige åklagaren i Norrköping har - just med anledningen av jävsituationen - beslutat att skicka ärendet vidare utom länet. Just nu ligger utredningen i en låda hos en annan polis i Linköping. Åklagaren har ännu inte skickat ärendet vidare, men ett förslag var till Örebro. Åklagaren lovar att underrätta mig när detta skett.

Angående antalet anmälningar så spekuleras det en del om att folk blivit blåste på totalt hundratusentals kronor. Men det rimmar illa med det fåtal anmälningar som lämnats in. Visserligen kan några av dem kanske ha fastnat och lagts ned hos de lokala polismyndigheterna, som inte upptäckt att gärningsmannen bor i Motala, men sammantaget så är skörden ändå ganska klen.

Mörkertalet kan förstås vara stort - i ett annat bedrägerifall Chris Hellstrand berättade om handlade det om att målsägandena blivit lurade på 5000-10000 kronor vardera. Ändå var det bara var tredje (!) som polisanmält bedrägeriet. När summan bara är en tiondel kan man anta att mörkertalet är ännu större, men å andra sidan så har det uppmanats både här på Cint och andra forum att just polisanmäla. Så varför har det då inte gjorts?


mvh,

Anders Nyman, Cint

(www.cint.se)

Weberz
19 oktober 2007 · 22 Inlägg

Läst på annat forum:

Ägarna bakom Zatzy stödjer tydligen numera Ridetech och deras affärsmetoder. Det verkar uppenbarligen så eftersom de har accepterat annonser från Ridetech på sitt diskussionsforum. Sjukt lågt gjort med tanke på all "skit" som Ridetechs ägare gjort mot bilintresserade/bilhobbyn.

Anna_ GirlsGoFast
19 oktober 2007 · 172 Inlägg

Hahaha, att jag har missat detta! Får nog hänga lite mer på svenska forumen inser jag.

Fick förresten ett "sponsor"-mail från Ride-tech förra sommaren, som ville att jag skulle köra med deras racingstolar mot dekaler på bilen. Undrar vad de hade kostat om jag hade tackat ja.... yikes
Är iaf väldigt tacksam för att jag inte kört runt med reklam för såna skojare!

Senast redigerat av Anna_ (19 oktober 2007)

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
Mäki Långsam Perfektionist
19 oktober 2007 · 4 800 Inlägg

Weberz skrev:
Rättegången 27 november är alltså inte för MySpons-bedrägeriet, utan det försök till utpressning och det olaga hot som omskrivs på denna tråds förstasida. Rättegången ska för övrigt hållas i Motala, där Linköpings tingsrätt har ett sk tingsställe.

Angående Myspons så har jag nu återigan pratat med Chris Hellstrand, chef för polisens eko- och bedrägerirotel i Östergötland. Han säger att de fått in 13 anmälningar från olika delar av landet, varav en från ett företag. Flera av anmälningarna är av sådan kvalitet att de skulle kunna avskrivas direkt, men sammantaget fann han att ärendet ändå borde gå vidare. Men det är inget givet mål, menade han. Kruxet är om bedrägeriuppsåt kan bevisas eller inte.

Den ansvarige åklagaren i Norrköping har - just med anledningen av jävsituationen - beslutat att skicka ärendet vidare utom länet. Just nu ligger utredningen i en låda hos en annan polis i Linköping. Åklagaren har ännu inte skickat ärendet vidare, men ett förslag var till Örebro. Åklagaren lovar att underrätta mig när detta skett.

Angående antalet anmälningar så spekuleras det en del om att folk blivit blåste på totalt hundratusentals kronor. Men det rimmar illa med det fåtal anmälningar som lämnats in. Visserligen kan några av dem kanske ha fastnat och lagts ned hos de lokala polismyndigheterna, som inte upptäckt att gärningsmannen bor i Motala, men sammantaget så är skörden ändå ganska klen.

Mörkertalet kan förstås vara stort - i ett annat bedrägerifall Chris Hellstrand berättade om handlade det om att målsägandena blivit lurade på 5000-10000 kronor vardera. Ändå var det bara var tredje (!) som polisanmält bedrägeriet. När summan bara är en tiondel kan man anta att mörkertalet är ännu större, men å andra sidan så har det uppmanats både här på Cint och andra forum att just polisanmäla. Så varför har det då inte gjorts?


mvh,

Anders Nyman, Cint

(www.cint.se)

Blev faktiskt shockad när jag läste det här. Varför är det så här? Är ju väldigt många som säger att dom har anmält, är det bara lögn eller har den lokala polisen sållat bort/lagt ner en massa anmälningar också? Låter väldigt skumt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
absolute_teddan
19 oktober 2007 · 247 Inlägg

fy fan. har läst allt 46 sidor nu det skulle kunna bli en bok ju. jag tycker att alla ska göra anmälan så det blir redig slag i saken, jag funderar själv på att anmäla mig till myspons.se bara för att kunna anmäla dom sedan. jag gillar mämligen inte ridetech. ne fyyyyyyyy

Weberz
30 oktober 2007 · 22 Inlägg

absolute_teddan skrev:
fy fan. har läst allt 46 sidor nu det skulle kunna bli en bok ju. jag tycker att alla ska göra anmälan så det blir redig slag i saken, jag funderar själv på att anmäla mig till myspons.se bara för att kunna anmäla dom sedan. jag gillar mämligen inte ridetech. ne fyyyyyyyy

Du kan dock inte anmäla dig just nu eftersom tjänsten för närvarande är avstängd för nyregistreringar. Ditt argument om varför du skall registrera dig är väl dock inte någon 10-poängare direkt.
Det verkar för övrigt vara väldigt tyst kring ridetech för tillfället förutom att de tydligen var med på scf-mässan i helgen som var och att dom fått börja annonsera på zatzy igen. Det enda som hörts är en liten uppdatering på Cint (dock ej så intressant).

_Wallis_
31 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

Tjena, Hur har det gått för er? Någon Respons från polisen? någon som fått ersättning?

Kan du andas kan du dö.
ToBe www.maniacracing.se
31 oktober 2007 · 494 Inlägg

hahaha ja skulle regga mig på sidan men så prata ja med en Kille på ridetech som hadde slutat och ahn sa att ja Skulle ge fan i det och det va ju bara tur det ju smile

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
ToBe www.maniacracing.se
31 oktober 2007 · 494 Inlägg

FannyBanjo skrev:
Vad jag läst så är det tydligen samma ägare till både RideTech och MySpons.

Ridetech har vad jag vet redan gått i konkurs.

Killen som vart hotad känner jag också.

Synd, märkligt att ett företag som gick så himla bra kunde gå käpprätt ner såhär.

ridetech Har inte gått i konkurs som du säjer va där senast i dag och dom sa inget om någon konkurs då!!!! Och om dom nu har gåtti konkurs så skulle om väll inte söke en lackerare?

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
mebben Troligen galen...
31 oktober 2007 · 567 Inlägg

ToBe skrev:

FannyBanjo skrev:
Vad jag läst så är det tydligen samma ägare till både RideTech och MySpons.

Ridetech har vad jag vet redan gått i konkurs.

Killen som vart hotad känner jag också.

Synd, märkligt att ett företag som gick så himla bra kunde gå käpprätt ner såhär.

ridetech Har inte gått i konkurs som du säjer va där senast i dag och dom sa inget om någon konkurs då!!!! Och om dom nu har gåtti konkurs så skulle om väll inte söke en lackerare?

Ridetech stod på SCF i sollentuna nu under helgen som var. Kommersen pågick för fullt, och det såg inte ut att gå dåligt för dem...

Schumi
31 oktober 2007 · 401 Inlägg

hur fan kan nån handla där efter sån skit....

BMW E61 "520d" (2007)
Weberz
1 november 2007 · 22 Inlägg

De har inte gått i konkurs, ännu.

Det finns alltid personer som inte har någon koll på vad som sker, dvs som ej känner till Ridetech och deras bakgrund.
De kommer alltid att kunna sälja massimporterade billiga kinakopior till köpare som vill att allt på bilen skall blinka i olika färger, vill ha billigaste möjliga skitkopia på allt möjligt till bilen osv.

T.ex i inlägget ovan där folk fortfarande, uppenbarligen, är intresserade utav att arbeta på Ridetech. Vi som följt utvecklingen förstår det inte, men de som inte känner till allt anar förstås inte oråd, ännu.

Personen ovan som hört negativa saker om Ridetech utav tidigare anställd personal är inte ensam, det är det flera som gjort. Dessutom så skall ju som sagt ägaren på rättegång den 29 November pga att han hotat en tidigare anställd att betala 200.000kr, samt att ägaren även påstått att han satt ett pris på den tidgares anställdes huvud på 100.000kr.

Tråkigt men sant att skojjare som denna grabb får fortsätta, men tyvärr är detta möjligt då det finns allt för många lättlurade samt personer som inte följer all information som uppdagas på forumen.

_Spawned_ Maskinförare
1 november 2007 · 1 163 Inlägg

Så ridetech.se eller vad det nu är.. är bluff ? jag som tänkte beställa därifrån..?!

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 november 2007 · 5 753 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Så ridetech.se eller vad det nu är.. är bluff ? jag som tänkte beställa därifrån..?!

beställ från www.stylingbutiken.se istället... dom har väll typ samma saker, men www.stylingbutiken.se är pålitliga och har snabba leveranser, tror till och med att dom är billigare på bra mkt ... brukar själv handla därifrån ibland smile

Senast redigerat av _Glenne_ (1 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Weberz
1 november 2007 · 22 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Så ridetech.se eller vad det nu är.. är bluff ? jag som tänkte beställa därifrån..?!

Du har uppenbarligen inte läst hela tråden. Börja läsa på sidan 16 och frammåt så kan du sedan bilda dig din egna uppfattning.

För en kortare och väl sammanfattad version så kan du läsa här:

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat … stID=63861

Weberz
1 november 2007 · 22 Inlägg

_Glenne_ skrev:

_Spawned_ skrev:
Så ridetech.se eller vad det nu är.. är bluff ? jag som tänkte beställa därifrån..?!

beställ från www.stylingbutiken.se istället... dom har väll typ samma saker, men www.stylingbutiken.se är pålitliga och har snabba leveranser, tror till och med att dom är billigare på bra mkt ... brukar själv handla därifrån ibland smile

Instämmer med ovanstående.

Att "_Spawned_" skriver som han gör ovan är ännu ett tecken på att många inte känner till allt om ridetech/myspons, trots att deras annonser stoppats på forum/tidningar, varningar i t.ex bilsport samt på de flesta bilrelaterade forumen. Dvs de har fortfarande inga större problem att fortsätta sin tveksamma verksamhet.

Det som kan stoppa dom är förhoppningsvis en fällande dom i kommande rättegång, eller/och om de hamnar i problem med myndigheterna på annat sätt, t.ex skattemyndigheten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang