Tänkte köpa Gas alpha serien. BRA????

robinlj Fordons lärling
27 juli 2007 · 17 Inlägg

hej
jag tänkte köpa den nya Gas Alpha serien med bas och steg.. är det någon som har såna och är det bra grejer???

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
27 juli 2007 · 2 933 Inlägg

Har haft, blev inte speciellt imponerad..
Kan rekomendera andra grejer men.. smile Syrran köpte en kicker cvr 12" dubbla 2Ohms spolar och ett zx300.1 steg till 850:n..  satan va de dunkare, och detta kostade bara 3500 ungefär.. smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
route
27 juli 2007 · 105 Inlägg

Har 2 Alpha 10" i skuffen just nu och bygger du en låda som är avstämd till dem och portar dem rätt kan du få dem att låta rätt trevligt.
Men ska bygga om skuffen snart och då kommer det bli andra element vad vet jag inte riktigt än. Mend et blir nog 2 x 12"

Nemo
28 juli 2007 · 210 Inlägg

GAS serierna duger väl åt dom som inte har väldigt höga krav.
bra umpa umpa för dom pengarna det kostar. men självklart finns det alltid bättre grejor att bygga på

discokapten Kapten på disco!
28 juli 2007 · 1 729 Inlägg

Det är inget fel på gas alpha basarna, dom är lika bra/dåliga som andra basar i budget serierna, bygg en riktigt seriös låda så kommer du säkert bli nöjd.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
robinlj Fordons lärling
29 juli 2007 · 17 Inlägg

discokapten skrev:
Det är inget fel på gas alpha basarna, dom är lika bra/dåliga som andra basar i budget serierna, bygg en riktigt seriös låda så kommer du säkert bli nöjd.

okok tack ja det ska jag ska hålla på under hela vintern med mer ljud

twin_cam Smålänning
29 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Jag har haft/har gas och är inte imponerad... Ska aldrig köpa det igen i alla fall.

På mina alpha koax jag hade ifram så lossnade ena sladden upp till diskanten, och då skramlade den mot membranet...

Och mina silver 6*9 i hatthyllan var tvungna att ha slutsteg för att låta som dom ska... annars så tåde dom inte ens att användas med öppen baklucka...

Så, frågar du mig så är gas mindre bra... men sålänge dom är nya så låter dom bra för pengarna...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
29 juli 2007 · 277 Inlägg

steget är hyffsade..basarna e hyffsade, men man får det man betalar för..finns dock bättre ljud.

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
ronne
29 juli 2007 · 796 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Har haft, blev inte speciellt imponerad..
Kan rekomendera andra grejer men.. smile Syrran köpte en kicker cvr 12" dubbla 2Ohms spolar och ett zx300.1 steg till 850:n..  satan va de dunkare, och detta kostade bara 3500 ungefär.. smile

är det ett kicker steg också`?? var hittar man det systemet vill gärna ha kicker det verkar vara bra grejer de..

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
31 juli 2007 · 217 Inlägg

Lyssna på Nya gas alpha serien den låter riktigt bra!!

Det är mycket stor skillnad på GAMLA och NYA serien......

Ni kan inte jämföra gas och kicker som vissa utav er gör i denna tråden.......

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
BAE BilstereoNörd
31 juli 2007 · 576 Inlägg

Nej de är inget vidare, vi har uppgraderat många före detta GAS kunder med andra billiga produkter som spelar betydligt bättre vad gäller kontroll och ljudtryck..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang