fick brev hem från åklagaren idag!!! underbart!!!1

Svenss0n
7 september 2007 · 643 Inlägg

skrev i ett annat inlägg att polisen gav mig böter pågrund av för liten skylt. . och dom gjorde det enbart för å jävlas. advensjuka rent ut sagt. . . började spela allan och sa att dom ägde stan och att jag skulle hålla käft om jga inte skulle med på station å massa dryga saker. jag sa i helvete att jag ska skriva på något. . min bil gick igenom besiktningen såhär. tror du vi bryr oss var svaret.

då sa jag jag skriver inte på nått då får du skicka till åklagare smile. fick ett brunt otäckt brev idag. . . var ju säker på att jag skulle få något i denna stil.

betala 1500 kr.

MEN

det stod smile ÅTAL VÄCKS INTE big_smile.  det föreligger inte  tillräckliga skäl att väcka åtal, eftersom man med hänsyn till bevisningen på objektiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom.

skönt å visa poliserna vem som hade rätt.

ha en trevlig natt.

Senast redigerat av Svenss0n (7 september 2007)

Volvo 850R (1997)
Pan
7 september 2007 ·

hehe redigt gött att sätta dom på plats när dom jävlas smile

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
7 september 2007 · 2 009 Inlägg

Grattis

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Xtravagant 1337
7 september 2007 · 1 343 Inlägg

den historien kändes väldigt påhittad.
Har du en skylt som inte är utfärdad av vägverket så får du till 99% strafföreläggande.
Sen kan du inte lämna platsen utan att skriva under såvida du inte begär rådrum vilket
jag har svårt att tänka mig att du gjorde.
Du förstår, underskriften är inget erkännande utan att du har blivit delgiven osv...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
rammos
7 september 2007 · 35 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
den historien kändes väldigt påhittad.
Har du en skylt som inte är utfärdad av vägverket så får du till 99% strafföreläggande.
Sen kan du inte lämna platsen utan att skriva under såvida du inte begär rådrum vilket
jag har svårt att tänka mig att du gjorde.
Du förstår, underskriften är inget erkännande utan att du har blivit delgiven osv...

Nille_del_Mar smile
Jag gillar din audi oxå

Den är inte tjock MEN den är kort.
Svenss0n
7 september 2007 · 643 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
den historien kändes väldigt påhittad.
Har du en skylt som inte är utfärdad av vägverket så får du till 99% strafföreläggande.
Sen kan du inte lämna platsen utan att skriva under såvida du inte begär rådrum vilket
jag har svårt att tänka mig att du gjorde.
Du förstår, underskriften är inget erkännande utan att du har blivit delgiven osv...

vill du att jag ska screena in den? HAHA underskriften är ett erkännande. att jag godtar böterna din galning. men eftersom skylten har gått igenom besiktningen och jag frågade om den var godkänd och det var den.

men en fråga. vadå delgiven? om vad? HAHA jag står ju på plats såklart man är delgiven. gå å lägg dig din byse.

Volvo 850R (1997)
rammos
7 september 2007 · 35 Inlägg

svensson tar du inte i lite för hårt där nu?

Den är inte tjock MEN den är kort.
Nutte_no
7 september 2007 · 10 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
den historien kändes väldigt påhittad.
Har du en skylt som inte är utfärdad av vägverket så får du till 99% strafföreläggande.
Sen kan du inte lämna platsen utan att skriva under såvida du inte begär rådrum vilket
jag har svårt att tänka mig att du gjorde.
Du förstår, underskriften är inget erkännande utan att du har blivit delgiven osv...

Man behöver aldrig skriva under ett skit Poliserna säger att du måste,, De beror ju på situationen givetviss men det med skylten gjorde du rätt i att strunta i att skriva på
Jag själv har inte skrivit på fortkörningsböter och det har aldrig kommit hem något brev och det e 3år sedan..
Det e upp till var och en  Hårdast bollar vinner

Din verklighet min dröm
Xtravagant 1337
7 september 2007 · 1 343 Inlägg

SVAR NEJ!!
Man väljer inte själv om man ska skriva under...
Tror ni att det är vilda Western?

Med en underskrift erkänner man inte jag vet!
Och ja, screena in den lappen för den vill jag se.
Av alla 1000 papper jag fått av åklagare och polis har jag ALDRIG stött på frasen du använde. Det står ALLTID förundersökningen läggs ner bla bla bla.....

Sen är besiktning och polis 2 olika instanser.
Polisen kan fälla en sak som bilprovningen släpper och tvärtom...

En privatpersons ord väger aldrig tyngre än polisen heller.

Jag vet vad jag talar om och sagor, påhitt och rykten är inget man kan lita på,..,.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Svenss0n
7 september 2007 · 643 Inlägg

jaja skitsamma. skriver man på så får jag ju boten i handen direkt. det vet väll alla.

ett inbetalningskort till rikspolisstyrelsen i kiruna. var med senast för nån månad sen när polaren fick ett.

jag är så jävla nöjd iaf smile. verkar vara en trevlig åklagare jag hade.

Volvo 850R (1997)
Merclone Leg. Spådam
7 september 2007 · 816 Inlägg

Vafan? Jag skrev ett inlägg, såg att det var här (typ 3:e från toppen), men nu är det puts väck!

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Xtravagant 1337
7 september 2007 · 1 343 Inlägg

Givetvis skriver man inte på ett erkännande...
Du får gärna screena ditt brev från åklgaren...
Som jag sa tidigare har jag aldrig sett nåt liknande...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Hamilton
7 september 2007 · 8 873 Inlägg

Tycker också formuleringen han skriver är skum...
Ett åtal föregås väll alltid av en förundersökning?
Borde stå nåt i stilen
Förundersökningen nerlagd bla...bla..bla

Fotograf på tierpidag.se
Castel Mustangfrälst
7 september 2007 · 199 Inlägg

Om man skriver på boten, så är det ett erkännande på att man gjort fel och godtar böterna.
Skriver du inte på lämnar dom saken till åklagare och denne beslutar om det ska väckas åtal eller icke.

Detta enligt de poliser jag själv pratat med, men den gången skrev jag på. Och dom svarade så vänligt på mina frågor då.

// Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Woogensea Volvoturbo For Life
7 september 2007 · 366 Inlägg

Svenss0n skrev:
skrev i ett annat inlägg att polisen gav mig böter pågrund av för liten skylt. . och dom gjorde det enbart för å jävlas. advensjuka rent ut sagt. . . började spela allan och sa att dom ägde stan och att jag skulle hålla käft om jga inte skulle med på station å massa dryga saker. jag sa i helvete att jag ska skriva på något. . min bil gick igenom besiktningen såhär. tror du vi bryr oss var svaret.

då sa jag jag skriver inte på nått då får du skicka till åklagare smile. fick ett brunt otäckt brev idag. . . var ju säker på att jag skulle få något i denna stil.

betala 1500 kr.

MEN

det stod smile ÅTAL VÄCKS INTE big_smile.  det föreligger inte  tillräckliga skäl att väcka åtal, eftersom man med hänsyn till bevisningen på objektiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom.

skönt å visa poliserna vem som hade rätt.

ha en trevlig natt.

hahahahahhahaha! Klockrent! Men är de inte så me allt? typ om dom ska hålla på me dimljus å bälten å alltihop? Bara vägra att skriva på....Hade en kompis som hade en polis  i släkten innan, å han hävdade att de va så.......men de verkar stämma då alltså? Brraa!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
EvolutionIII
7 september 2007 · 459 Inlägg

Vad jag hört så ere som många säger, vägrar man skriva under, pga att man inte tycker att man själv gjort fel, det kan ju va så att poliserna faktiskt har misstolkat eller tar en för fel annledning, så är det upp till åklagaren att avgöra att fallet är värt att gå vidare med, men typ 9/10 fall så är det sånna skitsaker som kommer upp att det inte ens är någon ideé att väcka åtal, åklagarna vet nog också hur tjuriga vissa poliser kan vara, dom skall ha respekt, men vi ska fan inte gå runt å va rädda för polisen, over and out.

SuperNova
7 september 2007 · 236 Inlägg

Ofta går det inte ända fram, har en
kompis som vart stoppad för fortkörning.
Först så sa dom till henne att gå
och sätta sig i deras bil, hon frågade varför?
Polisen sa då till sig kollega: Hon vägrar.
Då vart hon lite irriterad och sa: det var inte det jag sa,
jag frågade varför?? (till slut gick hon och satte sig i polisensbil)
Hon ville se mätaren som uppmätte hastigheten för
polis måste nolla den minst en gång i mån,
svaret hon fick var: vi har ingen mätare,
så hon vägrade skriva någe och 2 veckor senare
ringer dom och säger att fallet var nerlagt,
hon frågade då varför?? Polisen som ringde svarade: Är du inte glad?
Hon: det var inte det jag frågade?
Blå: för det finns inga bevis och så regnade det ju den kvällen.
Ibland så kan man börja klia sig i huvudet..

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
7 september 2007 · 548 Inlägg

Jag kan säga att polisen hade rätt! Är inte skylten tillverkad av VV så åker man på falskskyltat.Bättre att åka utan skylt OM man åker fast! Sedan blir jag så förbannad när ni har den attityden mot polisen! Vad skulle ni säga om ni hade åkt duktigt på stryk en sen kväll i en gränd, samma poliser kommer och hjälper dig,de hittar de som har misshandlat dig till oigenkännlighet.Och det kommer till rätten och samma åklagare lägger ner det bara för att han inte orkar! Så är det att vara polis nu för tiden tro mig jag vet,åklagaren pissar på polisens arbete hela tiden! Tänk på det!!!Inte konstigt att man blir grinig på jobbet när man utsätter både sig själv och anhöriga för fara när man håller på med buset och åtalen läggs ned hela tiden,och buset fortsätter med det han har gjort!

-Mike-
BMW 320i (2003)
SuperNova
7 september 2007 · 236 Inlägg

Bara för dom lägger ner fall osv,
så ska inte polisen behandla en som en skurk
när dom stoppar en på vägen.
Hur många har inte ringt polisen och fått hört att vi har inte tid??
Jag har fått fortkörningsbötet och en massa annat, jag har alltid varit trevlig i
mot dom och skoja.
Då har dom frågat varför jag inte är sur, varför?? har man gjort fel kan inte vara
sur på någon annan än sig själv.
Men det finns fall där,polisen är otrevlig fast man försöker och
detta gör att man blir otrevlig tillbax.
Min sambo vart misshandlad av polisen fast han inte ens hade med
det som pågick just då, han var på fel plats och ställe,
Ger det då dom rätten att trycka upp en batong och strypa honom då??
Alla polisen är inte dåliga men det finns många som är det oxå.
Dom ska finnas där för oss för att vi ska känna oss trygga,
jag kan inte säga att jag känner mej trygg när dom inte har tid...

corradoanna Tokig
7 september 2007 · 83 Inlägg
Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang