Bra och go Dumventil?

Lillen
19 oktober 2007 · 144 Inlägg

Tjena!

Jag tänkte kolla ifall det finns någon som kan tipsa om en dumventil som pyssssser gött?
Får gärna skriva någon hemsida som kan vara till hjälp där de kan finnas!

Och för er som vet lite mer om dump, är det så att det pysser varje gång man växlar lr är det något man kan ställa in när man ska köra att man pillar på något så att den inte låter just den gången man vill köra runt?

Kan nämligen inte ett skit om just dump tongueroll

Jag har en Volvo s40 2.0T smile

Tack i förväg:

Mvh
Marcus

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
Saab_Emil Bilmekaniker
19 oktober 2007 · 199 Inlägg

Enklast är nog om du frångar nån som har en likadan bil som dig vad han använder för avlastningsventil.

Och den kommer att pysa varje gång du har övertryck i insugningsröret och släpper gasen.

Losgard
19 oktober 2007 · 1 688 Inlägg

Webshops --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=46855

Senast redigerat av Losgard (19 oktober 2007)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
coleman666
19 oktober 2007 · 1 Inlägg

HEJ
JAG HAR EN DUMPVENTIL DU KAN FÅ KÖPA
OBETYDLIGT ANVÄND
HAR HAFT DEH PÅ MIN C70

MVH COLEMAN666:D

Lillen skrev:
Tjena!

Jag tänkte kolla ifall det finns någon som kan tipsa om en dumventil som pyssssser gött?
Får gärna skriva någon hemsida som kan vara till hjälp där de kan finnas!

Och för er som vet lite mer om dump, är det så att det pysser varje gång man växlar lr är det något man kan ställa in när man ska köra att man pillar på något så att den inte låter just den gången man vill köra runt?

Kan nämligen inte ett skit om just dump tongueroll

Jag har en Volvo s40 2.0T smile

Tack i förväg:

Mvh
Marcus

silverbird
19 oktober 2007 · 666 Inlägg

Ska du ha en dumpventil som ska dels kunna pysa på bra och kunna vara tyst så rekomenderar ja en sådan jag har, jbr A-25 köpt på www.jbraceparts.se tar man av tratten på den så låter det inget nämnvärt, har man tratten på så pyser det så det hörs i hela kvarteret smile
Men som tidigare sagt, dumpen öppnar när det bli undertryck i insuget, dvs när du släpper gasen efter att turbon har laddat upp ett övertryck i insuget.
//Silver

billy IT-Tekniker
19 oktober 2007 · 376 Inlägg

Jag kör med JBR-dump på min 850, pyser helt okej, min far kör med någon liknande dump på hans 9000, köpt från speedparts, dumpar ungefär samma som JBR.

Saaben's dumpljud kan du lyssna på här: http://www.garaget.org/video/n8tkin1kpae0 (tänk på att han knappt gasar där)

Senast redigerat av billy (19 oktober 2007)

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
19 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

Vill du var värst så välj någon HKS dump

C H E V R O L E T <3
BMW-328I
19 oktober 2007 ·

Children-Of-Bodom skrev:
Vill du var värst så välj någon HKS dump

exakt!

Lozinmust "Unloaded"
19 oktober 2007 · 1 557 Inlägg

Jag fick hem min nya dump idag, från GFB(GoFastBits), via Streetside.se(ursäkta reklam) men de är riktigt schyssta på det företaget, skrivit mail med kundservice och de har svar på tal angående allt vad gäller avlastning, samt mycket responssnabba. Kostar ju lite pengar, men det gör det om du ska ha en som håller tätt/gör som den ska. Kolla upp den sidan iaf, står mycket info också om vad avlastning är/gör.

Och ja, det finns allt från atmosfäriska dumpventiler med tratt(för PYYYSCHHHHHHH-ljud) till helt återcirkulerande(ingen ljudeffekt men optimalt för flesta motorer(eller alla, hursomhelst))

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Trionic
19 oktober 2007 · 17 Inlägg

Lillen skrev:
Bra och go dumventil

wink

Nu kan jag ingenting om volvo, men har inte S40 Lmm? Isåfall måste det väl verkligen bli en dumventil tongue

Senast redigerat av Trionic (19 oktober 2007)

Bättre sent än aldrig....
Saab 900 T16 "Extra allt" (1992)
Saab 900 Cabriolet "Smurfen" (1992)
Squadron
19 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

Trionic skrev:

Lillen skrev:
Bra och go dumventil

wink

Nu kan jag ingenting om volvo, men har inte S40 Lmm? Isåfall måste det väl verkligen bli en dumventil tongue

S40 har LMM ja. FUnkar med öppen dump för vissa och för vissa inte, det bästa brukar vara en hybrid.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
-Blomman-
19 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

Squadron skrev:

Trionic skrev:

Lillen skrev:
Bra och go dumventil

wink

Nu kan jag ingenting om volvo, men har inte S40 Lmm? Isåfall måste det väl verkligen bli en dumventil tongue

S40 har LMM ja. FUnkar med öppen dump för vissa och för vissa inte, det bästa brukar vara en hybrid.

Det där tycker jag är skumt att det funkar för vissa och andra funkar det inte alls på.. Någon som kanske har en vettig förklaring??

"If you're in control, you're not going fast enough"
MIKK0 Designer.
19 oktober 2007 · 1 260 Inlägg
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang