DvD skräm lagligt eller ej??

Onee
23 oktober 2007 · 342 Inlägg

har precis inhandlat en DVD spelar å en 7" skärm smile

Men jag har hört från några att Polisen å bilprovningen tycker inte om att man har DVD skärm i bilen sad

Min ska juh sitta på instumenbrädan får man ha den där elle ej??

Tacksam för svar

ErskPersk Svindåre
23 oktober 2007 · 1 433 Inlägg

vet att polisen gnäller om man har den så högt upp så den ligger över instrumentbrädan. pga sikt. men ja tror inte de e olagligt att ha i bilen bara

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
twin_cam Smålänning
23 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Klart som fan att man får ha det. Hur ska dom kunna förbjuda multimedia och modern teknik i bilen?
Är dock rätt olämpligt att titta på film samtidigt som man kör..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
LillNaisarn
23 oktober 2007 ·

Lpc skrev:
har precis inhandlat en DVD spelar å en 7" skärm smile

Men jag har hört från några att Polisen å bilprovningen tycker inte om att man har DVD skärm i bilen sad

Min ska juh sitta på instumenbrädan får man ha den där elle ej??

Tacksam för svar

Varför skulle det vara olagligt?
har bes m In-dash och bes mannen tyckte bara "häftig pryl", inge mer snack om den saken

om du är osäker ring & prata m sbp och fråga vad som gäller, har svårt iaf att tro att det är "olagligt".

--Iceman--
23 oktober 2007 · 30 Inlägg

Det är ingen fara sålänge du inte ser på film undertiden du kör.Ta gps tex då är det ju alltid en skärm inblandad

Onee
23 oktober 2007 · 342 Inlägg

okeeiokeeii tackar för allt

holman85
23 oktober 2007 · 23 Inlägg

du får ha en skärm i bilen med DVD men när man kopplar in den så ska den jordas i handbromsen för att fungera och att man bara ska få kolla när bilen står still!


för att få igång den så jordar du bara i minus så funkar allt!

Porsche Cayman S "Capristo" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang