stolar från ridetech bra?? dåliga??

Fogel RELEASE ME!!
15 januari 2008 · 188 Inlägg

tänkte beställa stolar från ridetech sk fighter hur e dom nån som vet??

release Me!!
Noiseprojekt
15 januari 2008 ·

Köp hellre från Bisse på Stylingbutiken..

Han på Ridetech är inget att lita på enligt mig

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51357
Myspons som förövrigt ägs av han som äger Ridetech!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=31126

Fogel RELEASE ME!!
15 januari 2008 · 188 Inlägg

ok

release Me!!
mebben Troligen galen...
15 januari 2008 · 567 Inlägg

Håller med NoiseProjekt, undvik denna firma...

Orange_Dragon
15 januari 2008 · 392 Inlägg

Jag beställde ett par stolar från Ridetech för 1 vecka sen... Igår kom stolarna. Var skitfina/Sköna. Jag vart riktigt nöjd! 
men jag vet inte om man kan säga om ridetech är bra/dåliga. Men jag fick snabb service tycker jag. Hade kanske tur;)

MVH//jonas

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
Fogel RELEASE ME!!
15 januari 2008 · 188 Inlägg

har köpt grejer därifrån förut o då har  dom varit jävligt serice inriktade

release Me!!
Perss0n
15 januari 2008 · 435 Inlägg

har också köpt därifrån och det har bara gått bra

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
In-Sports
15 januari 2008 · 156 Inlägg

Man får vad man betalar för...

Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
Volvo 240 "Veteranen" (1978)
Volvo V70 2,5T "Daily driven" (1998)
Dann3
15 januari 2008 ·

Köpt stolar kolfiber/läder av dem för typ 1 år sedan? gav 3999 kr hade kostat 7900 kr alltså dem är skit sköna och har inte krånglat något alls! riktigt nöjd! och snabb leverans va de med!

racefan
15 januari 2008 · 1 059 Inlägg

säkert ok för dom pengarna men hur är dom när du krockar? Det är det som skiljer på billiga ok stolar eller en som är ex fia godkänd.Då vet man hur glasfibret  o stolen beter sig vid en krock.Skulle också köpa dom från ett annan företag då ridetech blåser folk.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
kenyaboss
15 januari 2008 · 196 Inlägg

ibland är det ju kunderna det är fel på.. stolarna från Ridetech verkar bra av de som jag provsuttit!

MOVIEMENT
16 januari 2008 · 592 Inlägg

Läs igenom denna tråd så är ni nog inte så sugna på att handla från Ridetech längre...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=51

Kolla in denna sida istället: http://grunt.se/

2much.fi
Accessories for your DSLR
Noiseprojekt
16 januari 2008 ·

kenyaboss skrev:
ibland är det ju kunderna det är fel på.. stolarna från Ridetech verkar bra av de som jag provsuttit!

Jocke, stolarna kanske det inte är nått fel på!
Bara ägaren så är en jäkla bluffmakare!

Izual
16 januari 2008 · 4 571 Inlägg

Jag och alla i min bekantskapskrets bojkottar Ridetech pga deras kupp med myspons.

Men jag kan istället tipsa om grunt.se, brorsan beställde stolar därifrån och dom var riktigt fina och verkar hålla bra kvalitet.

Noiseprojekt
16 januari 2008 ·

Izual skrev:
Jag och alla i min bekantskapskrets bojkottar Ridetech pga deras kupp med myspons.

Även hela Maniac Racing bojkottar Ridetech, ca 30 medlemmar..

kenyaboss
16 januari 2008 · 196 Inlägg

ja han kanske är ett pucko men trådskaparen ville ju ha tips om stolarna.. då tycker jag att man kan fokusera på det...

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
16 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Izual skrev:
Jag och alla i min bekantskapskrets bojkottar Ridetech pga deras kupp med myspons.

Även hela Maniac Racing bojkottar Ridetech, ca 30 medlemmar..

Maniac racing... ha ha... Ja ja...
Skikcade en ansökan för bra längesedan..
Och OJ... Vilket svar man fick... INGET...

Sump Runk Rätt O Slätt!
NErixon Starkt Nürburgring-beroende :)
16 januari 2008 · 95 Inlägg

Jag tycker man ska vara noga när man köper eftermarknads-stolar. Om man nu jämför t.ex. en Ridetech-stol som med någon större leverantör som Sparco så är det en grym skillnad. Som någon nämner i tråden tidigare, så får man självklart vad man betalar för.

Vad tror du själv händer vid en smäll i 30km/h med en budget-stol? Jo den brakar sönder direkt troligtvis, visst får man stolar till en billig peng men tänk er för vad som händer om olyckan skulle vara framme. Sparcos stolar är godkända och fullt lagliga i trafik, de är både ECE-märkta och TÜV-godkända vilket jag tvivlar starkt på att budget-stolarna är. Tar man Sparco som exempel så levererar de interiör till bl.a. Maserati, Ferrari, Lamborghini mfl bara för att nämna några.

Det är nog bättre att lägga ut några extra lappar istället för att tumma på säkerheten.

Senast redigerat av NErixon (16 januari 2008)

Fredrik.Gustavsson
16 januari 2008 · 2 123 Inlägg

NErixon skrev:
Jag tycker man ska vara noga när man köper eftermarknads-stolar. Om man nu jämför t.ex. en Ridetech-stol som med någon större leverantör som Sparco så är det en grym skillnad. Som någon nämner i tråden tidigare, så får man självklart vad man betalar för.

Vad tror du själv händer vid en smäll i 30km/h med en budget-stol? Jo den brakar sönder direkt troligtvis, visst får man stolar till en billig peng men tänk er för vad som händer om olyckan skulle vara framme. Sparcos stolar är godkända och fullt lagliga i trafik, de är både ECE-märkta och TÜV-godkända vilket jag tvivlar starkt på att budget-stolarna är. Tar man Sparco som exempel så levererar de interiör till bl.a. Maserati, Ferrari, Lamborghini mfl bara för att nämna några.

Det är nog bättre att lägga ut några extra lappar istället för att tumma på säkerheten.

Ja för du vet ju verkligen vad du pratar om. Jag skulle gärna vilja veta vad det är för godkännande sparco stolarna har jämfört med ridetech's stolar ? Men det kan jag svara på själv, inga. Dom är precis lika lagliga i trafik men dom flesta sparcostolarna är godkända för motorsport, folkrace, banracing, u name it. Den störe säkerheten ligger heller inte i stolen utan i fästet och först och främst bältet.
Mina stolar köpte jag på ridetech innan skandalen om ni undrar, har inte handlar nånting där efter att jag köpte stolarna.

NErixon Starkt Nürburgring-beroende :)
16 januari 2008 · 95 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

NErixon skrev:
Jag tycker man ska vara noga när man köper eftermarknads-stolar. Om man nu jämför t.ex. en Ridetech-stol som med någon större leverantör som Sparco så är det en grym skillnad. Som någon nämner i tråden tidigare, så får man självklart vad man betalar för.

Vad tror du själv händer vid en smäll i 30km/h med en budget-stol? Jo den brakar sönder direkt troligtvis, visst får man stolar till en billig peng men tänk er för vad som händer om olyckan skulle vara framme. Sparcos stolar är godkända och fullt lagliga i trafik, de är både ECE-märkta och TÜV-godkända vilket jag tvivlar starkt på att budget-stolarna är. Tar man Sparco som exempel så levererar de interiör till bl.a. Maserati, Ferrari, Lamborghini mfl bara för att nämna några.

Det är nog bättre att lägga ut några extra lappar istället för att tumma på säkerheten.

Ja för du vet ju verkligen vad du pratar om. Jag skulle gärna vilja veta vad det är för godkännande sparco stolarna har jämfört med ridetech's stolar ? Men det kan jag svara på själv, inga. Dom är precis lika lagliga i trafik men dom flesta sparcostolarna är godkända för motorsport, folkrace, banracing, u name it. Den störe säkerheten ligger heller inte i stolen utan i fästet och först och främst bältet.
Mina stolar köpte jag på ridetech innan skandalen om ni undrar, har inte handlar nånting där efter att jag köpte stolarna.

Missade du precis att jag skrev att Sparco-stolarna både är ECE-märkta och TÜV-godkända? Så du menar på fullaste allvar att Ridetech-stolarna i jämförelse med en Sparco-stol är lika säker vid en smäll? De stämmer som du nämner att Sparco tillverkar stolar främst inom motorsport där de varit världsledande i över 25 år, men det du verkar missat är att de även har 7-8 fällbara stolar i sitt sortiment.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang