stolar från ridetech bra?? dåliga??

Geiros Low is a lifestyle
16 januari 2008 · 956 Inlägg

Va alla ska dra upp de där med myspons.

Ridetech tycker jag inte är något fel på.

Jag har bara haft kontakt med dom. inte köpt något ännu.
Funkar hur fint som helst. alla jag känner som köpt där är hur nöjda som helst.

Och dom flesta säger att stolarna är sköna osv

Men som en annan sa om krock osv. vet inte hur dom är då..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Natural
16 januari 2008 · 431 Inlägg

Knäcker man en stol, så lär det vara en fy helvetes smäll.
Oftast när en stor knäcks så har ägaren monterat bältena felaktigt.

Men visst finns det riktigt billigt skit som är totalt värdelöst.

Jag kommer iaf lägga ner ex antal tusen på bra stolar. typ sparco

NErixon Starkt Nürburgring-beroende :)
16 januari 2008 · 95 Inlägg

Natural skrev:
Knäcker man en stol, så lär det vara en fy helvetes smäll.
Oftast när en stor knäcks så har ägaren monterat bältena felaktigt.

Men visst finns det riktigt billigt skit som är totalt värdelöst.

Jag kommer iaf lägga ner ex antal tusen på bra stolar. typ sparco

Det tycker jag du gör alldeles rätt i. smile

Mäki Långsam Perfektionist
16 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Jag vägrar handla från Ridetech just på grund av myspons. Men jag har köpt ett par stolar som är därifrån (begagnade) och förra ägaren sa att en kille hade krockat med likadana stolar och dom hade hållt måttet i alla fall.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Fredrik.Gustavsson
16 januari 2008 · 2 123 Inlägg

NErixon skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

NErixon skrev:
Jag tycker man ska vara noga när man köper eftermarknads-stolar. Om man nu jämför t.ex. en Ridetech-stol som med någon större leverantör som Sparco så är det en grym skillnad. Som någon nämner i tråden tidigare, så får man självklart vad man betalar för.

Vad tror du själv händer vid en smäll i 30km/h med en budget-stol? Jo den brakar sönder direkt troligtvis, visst får man stolar till en billig peng men tänk er för vad som händer om olyckan skulle vara framme. Sparcos stolar är godkända och fullt lagliga i trafik, de är både ECE-märkta och TÜV-godkända vilket jag tvivlar starkt på att budget-stolarna är. Tar man Sparco som exempel så levererar de interiör till bl.a. Maserati, Ferrari, Lamborghini mfl bara för att nämna några.

Det är nog bättre att lägga ut några extra lappar istället för att tumma på säkerheten.

Ja för du vet ju verkligen vad du pratar om. Jag skulle gärna vilja veta vad det är för godkännande sparco stolarna har jämfört med ridetech's stolar ? Men det kan jag svara på själv, inga. Dom är precis lika lagliga i trafik men dom flesta sparcostolarna är godkända för motorsport, folkrace, banracing, u name it. Den störe säkerheten ligger heller inte i stolen utan i fästet och först och främst bältet.
Mina stolar köpte jag på ridetech innan skandalen om ni undrar, har inte handlar nånting där efter att jag köpte stolarna.

Missade du precis att jag skrev att Sparco-stolarna både är ECE-märkta och TÜV-godkända? Så du menar på fullaste allvar att Ridetech-stolarna i jämförelse med en Sparco-stol är lika säker vid en smäll? De stämmer som du nämner att Sparco tillverkar stolar främst inom motorsport där de varit världsledande i över 25 år, men det du verkar missat är att de även har 7-8 fällbara stolar i sitt sortiment.

TUV godkända, dvs godkända för motorsport. Och det vet jag mkt väl att dom är men det finns ingen sportstol som enligt lag är godkänd på svenskbilprovning. Ingen ! Många slinker dock igenom iaf. Nej jag vet precis vad dom har, gillar sparcos sortiment starkt men finns ingen som säger att dom är bättre än någon annan stol.
Dock tror jag dom flesta är bättre överlag än ridetechs stolar då dom inte direkt osar kvalité. Visst är dom snygga som fan och billiga men stolsskenorna ger jag inte mångra kronar för, den sämsta skiten som finns och det värsta är att några av dom fällbara sparcomodellerna har liknande glidskenor.

NErixon Starkt Nürburgring-beroende :)
16 januari 2008 · 95 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

NErixon skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Ja för du vet ju verkligen vad du pratar om. Jag skulle gärna vilja veta vad det är för godkännande sparco stolarna har jämfört med ridetech's stolar ? Men det kan jag svara på själv, inga. Dom är precis lika lagliga i trafik men dom flesta sparcostolarna är godkända för motorsport, folkrace, banracing, u name it. Den störe säkerheten ligger heller inte i stolen utan i fästet och först och främst bältet.
Mina stolar köpte jag på ridetech innan skandalen om ni undrar, har inte handlar nånting där efter att jag köpte stolarna.

Missade du precis att jag skrev att Sparco-stolarna både är ECE-märkta och TÜV-godkända? Så du menar på fullaste allvar att Ridetech-stolarna i jämförelse med en Sparco-stol är lika säker vid en smäll? De stämmer som du nämner att Sparco tillverkar stolar främst inom motorsport där de varit världsledande i över 25 år, men det du verkar missat är att de även har 7-8 fällbara stolar i sitt sortiment.

TUV godkända, dvs godkända för motorsport. Och det vet jag mkt väl att dom är men det finns ingen sportstol som enligt lag är godkänd på svenskbilprovning. Ingen ! Många slinker dock igenom iaf. Nej jag vet precis vad dom har, gillar sparcos sortiment starkt men finns ingen som säger att dom är bättre än någon annan stol.
Dock tror jag dom flesta är bättre överlag än ridetechs stolar då dom inte direkt osar kvalité. Visst är dom snygga som fan och billiga men stolsskenorna ger jag inte mångra kronar för, den sämsta skiten som finns och det värsta är att några av dom fällbara sparcomodellerna har liknande glidskenor.

TÜV-godkännande har inte ett skit med motorsport att göra. TÜV är ett godkännande som måste finnas i de flesta europeiska länder (Tyskland, Norge bl.a.) på eftermarknadsprodukter för att gå igenom besiktningen. Är det godkännande inom motorsport det gäller så är det FIA-godkännandet du blandar ihop det med. Nu tog jag Sparco som jämförelse men kunde lika gärna tagit Recaro eller något liknande. Till Sparcos fällbara stolar så ingår inga glidskenor, utan dom får man köpa till extra då det finns flera modeller att välja mellan. Det enda ja ville påpeka med mitt första inlägg var att man bör tänka på vad man köper ur säkerhetssynpunkt, hellre några tusenlappar extra för något som håller dubbelt så länge.

beemern .......
16 januari 2008 · 2 655 Inlägg

testsuttit just sånna stolar, hur grymt sköna som helst, skit många som använder dom i folkrace och har även sett riktigt många här på garaget som har likadana.

jag och en kompis ska beställa varsin uppsättning därifrån iallfall och ha i bilarna...

terazzi
16 januari 2008 ·

Skulle aldrig ens kunna handla en mätare där,så stolar ne fyfan.. tycker inte dem är snygga eller så heller.
Är dem gokända?
nej inte det heller,ska man ha stol så ska man ha en kvalitet's stol och inte sånt skit.
OMP kanske skulle vara något då dem ligger väl i samma prisklass med?
Men helst så föredrar jag sparco,skönare stolar får man leta efter wink iaf momo lr spacro,vad som bara det är ett bra bevisat märke..

KVALITE' IS THE SHIT.. ser gärna med ridetech kursar ^^

Lindgren_
16 januari 2008 · 2 644 Inlägg

jag börjar faktiskt undra lite vad en del tänker med..  om man läser allas kommentarer "snabb leverans , bra service osv".. Då tycker jag det låter som ett väldigt bra företag..

Sen skriver alla om myspons och det var största chefens påhitt det har inget med dom som jobbar och sköter allt i butikerna att göra..

Jag tycker ridetech funkar hur bra som heslt bestältl och köpt massa grejer där.. har aldrig haft nått problem förutom en gång och det var inte deras problem för det var postens fel.. och då var dom med och hjälpte mig massa att lösa det..

Så jag tycker det är ett toppen företag (alla grejer kanske inte är toppen).. fast med en idiot som chef....

Johan Lindgren
_Spawned_ Maskinförare
16 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Jag beställde "Fighter" stolarna från ridetech. jag tycker dom klockrena. sitter kanon i dom, sen ang. glidskenor, så är det ju det största skit man kan montera, nää, mina är stummonterade, inställda efter mig. vid besiktning får man vackert byta stolar.
Så länge jag får grejjerna så skiter jag i vem som äger/driver företaget.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
joacim77
16 januari 2008 · 204 Inlägg

Måste säga att jag håller med er som skriver att man inte ska tumma på säkerheten. Det är en mycket viktig punkt vid stolsköp.

Sparco som flera nämnt är en tillverkare som enligt mig ligger längst fram vad det gäller utveckling och produktion av säkerhet. Stolarna står i en egen liga, framförallt deras "racingstolar". Pro-ADV stolen är tex den enda stolen som klarar de nya FIA-reglerna och testerna, vilket gör Sparco till den enda tillverkaren som klarar detta. Det visar ju vart dom står i det hela.

Bara min personliga syn på det hela....

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"
beemern .......
16 januari 2008 · 2 655 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Jag beställde "Fighter" stolarna från ridetech. jag tycker dom klockrena. sitter kanon i dom, sen ang. glidskenor, så är det ju det största skit man kan montera, nää, mina är stummonterade, inställda efter mig. vid besiktning får man vackert byta stolar.
Så länge jag får grejjerna så skiter jag i vem som äger/driver företaget.

håller me dej fullständigt. ska själv göra samma sak då ja beställer mina därifrån. skita i skenan och montera efter min kropp tongue ändå ingen annan än mej som får köra den så tongue...

kevlar_soul
16 januari 2008 ·

NErixon vet vad han pratar om, tro mig.. Han jobbar på Realcar och är ytterst kunnig!smile Så följ hans råd..

I övrigt har jag inget emot Ridetech alls, de har skött sina leveranser och till och med lite därtill! smile All heder till dem!

Senast redigerat av kevlar_soul (16 januari 2008)

Fogel RELEASE ME!!
17 januari 2008 · 188 Inlägg

nu vet jag faan inte hur jag ska göra funderar på sparco sprint stolar men är det nån som vet vad bilprovningen säger när man kommer med fasta stolar o orginal bälte??

release Me!!
beemern .......
17 januari 2008 · 2 655 Inlägg

Fogel skrev:
nu vet jag faan inte hur jag ska göra funderar på sparco sprint stolar men är det nån som vet vad bilprovningen säger när man kommer med fasta stolar o orginal bälte??

de finns hål i siderna på stolarna, bara att skruva lös den ända av bältet som sitter skruvad i golvet och trä bältet igenom hålet och skruva fast o golvet igen sen när du sätter fast bältet då du satt dej så trär du bara den igenom andra hålet å sätter fast de. funkar utmärkt.

richard75
17 januari 2008 · 4 Inlägg

jag har köpt stolar från dem (fighter) tycker att de är helt klart prisvärda, man sitter bra i dem och verkar rejäla. skenorna var väl inte helt 100 kanske, fick justeras en hel del. Jag kommer nog ej ha dem justerbara i framtiden. Sen servicen på Ridetech tycker jag är jättebra smile

Saab 900 Talladega "Mossi" (1997)
Saab 9000 "Swagen" (1997)
Germax
17 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Lindgren_ skrev:
jag börjar faktiskt undra lite vad en del tänker med..  om man läser allas kommentarer "snabb leverans , bra service osv".. Då tycker jag det låter som ett väldigt bra företag..

Sen skriver alla om myspons och det var största chefens påhitt det har inget med dom som jobbar och sköter allt i butikerna att göra..

Jag tycker ridetech funkar hur bra som heslt bestältl och köpt massa grejer där.. har aldrig haft nått problem förutom en gång och det var inte deras problem för det var postens fel.. och då var dom med och hjälpte mig massa att lösa det..

Så jag tycker det är ett toppen företag (alla grejer kanske inte är toppen).. fast med en idiot som chef....

Har dom grejorna hemma och de inte går sönder så visst funkar de säkert bra då. Men så fort något strular, de är då de visar sin riktiga moral!

Witte Eclipse :P
17 januari 2008 · 254 Inlägg

har köpt fighterstolarna från ridetech o e jälvigt nöjd me hur dom e o deras service,
jälvigt sköna e dom oxå, sen så provsatt jag ett par sparco storlar för mer än dubbla priset nån stans( kommer ej ihåg var) dessa var bra mycket sladdrigare i ryggen än va fighterstolarna va, man kände skillnad direkt! (o ja båda var omonterade dv. lösa o stog på golvet)

//Witte

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]
Fogel RELEASE ME!!
17 januari 2008 · 188 Inlägg

richard75 skrev:
jag har köpt stolar från dem (fighter) tycker att de är helt klart prisvärda, man sitter bra i dem och verkar rejäla. skenorna var väl inte helt 100 kanske, fick justeras en hel del. Jag kommer nog ej ha dem justerbara i framtiden. Sen servicen på Ridetech tycker jag är jättebra smile

har du provat o besiktiga med domma stolarna??

release Me!!
evilaudio
17 januari 2008 · 16 195 Inlägg

Fogel skrev:

richard75 skrev:
jag har köpt stolar från dem (fighter) tycker att de är helt klart prisvärda, man sitter bra i dem och verkar rejäla. skenorna var väl inte helt 100 kanske, fick justeras en hel del. Jag kommer nog ej ha dem justerbara i framtiden. Sen servicen på Ridetech tycker jag är jättebra smile

har du provat o besiktiga med domma stolarna??

finns ytterst få stolar som är godkända för besiktning men ofta släpper dom igenom dom iaf..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang