Usa blinkers V70

Snurbo
7 mars 2008 · 29 Inlägg

Tja.. Ska bli en lycklig V70 ägare. Funderar på usa blinkers som lite styling... Hur funkar det ?... Lyser det organge jämt ?...  Eller hur funkar de... Passform ?... vad brukar det kosta ? m.m.m.m.m.m

netolsson
8 mars 2008 · 67 Inlägg

jag köpte usa blinkers till min 855, gick på runt 800kr. får man köpa en annan lamp hållare och nya blinkers lampor på volvo. dom lyser hela tiden gult.

E-son
8 mars 2008 · 245 Inlägg

Kostar mellan 600-700:- Passformen är bra. Beror på vilken lamphållare du har om det ska lysa eller ej.

Tommy_P
8 mars 2008 · 396 Inlägg

usa blinkers är inget tvång om man ska ha lysande. räcker med hållare och lampa på volvo.

mer info finns om du söker på www.svenska85x70klubben.se

EDIT: fixade fram så slipper du leta...

Till X70

Lamphållare, tvåpolig (för konstant lysande framblinkers), en styck: 8628245 - 48,75kr/st (2007-10-12)
Passande lampa, en styck: 989790 - 25,00kr/st (2007-10-12)

Senast redigerat av pwr (8 mars 2008)

E-son
8 mars 2008 · 245 Inlägg

Eller så köper du 8628377 som innehåller både lampor och lamphållare.

Tommy_P
8 mars 2008 · 396 Inlägg

ännu bättre. se till att få de vanliga tvåpoliga runda plåtsocklarna och inte de platta plastsocklarna, vet inte vilket av kiten E-sen lämnat art. nr på.

E-son
9 mars 2008 · 245 Inlägg

Menar du lampsocklarna? De kittet som jag lämna nr på, innehåller helt vanliga två poliga lampor med plåt sockel.

Snurbo
9 mars 2008 · 29 Inlägg

Det var många svar det smile.... Måste man klippa i kablarna för att installera lamperna ?... Vill ha det så det lyser i dom... Lagligt ?

// Mvh Magnus

Spiike
9 mars 2008 · 1 196 Inlägg

att det lyser orange är inte lagligt vad jag har hört tyvärr hmm

E-son
9 mars 2008 · 245 Inlägg

Behöver inte klippa några kablar. Åk till Volvo och lämna art. nummret som jag skrev. Sen är det bara att byta lamphållare, klart!

Gulmun * Klåpare
10 mars 2008 · 1 718 Inlägg

Spiike skrev:
att det lyser orange är inte lagligt vad jag har hört tyvärr hmm

Nej det är det inte. Blinkerslyktorna får inte ha flerfunktion med ex. positionsljus. Vidare så får positionsljus vara vita eller gula, inte orangea.
Men det spelar ingen roll, på en V70 gäller helbilsgodkännande så även om man har "lagliga" USA-blinkers som bara p-ljus åt sidorna så kan farbror aja-baja stoppa dig...

Och till sist... Alla ni som har klarat er med USA-blinkers, fyll inte tråden med svar om hur bra det går för er. Ovanstående är lagstiftningen och inte vardagen.
Det finns folk som har kommit undan med mord också.. wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang