Vilket märke MDS lr GAS

Morre_W Mr Kock =)
21 april 2008 · 199 Inlägg

Har en liten känsla av att denna tråd bara har en väg, utför...

Svaret på trådskaparens fråga: Att du kommer få lika många för- och emot åsikter om vardera märke, mest för att det blir så med lågprismärken/billiga produkter överhuvudtaget, man får vad man betalar för..!

Jag skulle antingen spara lite, eller leta begagnat/demo ex i någon närliggande butik, de flesta butiker har billiga alternativ på högtalare, o där kan du även få lyssna på skillnaden på de billigaste, och hur ljudet förändras om du kliver upp en prisklass eller två... Samt även skillnaden på om du driver ett par högtalare på stereon eller på ett mindre slutsteg...

Senast redigerat av Morre_W (21 april 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
Spiike
21 april 2008 · 1 196 Inlägg

MDS utan problem, har alltid kört med mds, och har alltid spöat skiten ur polarna näre gä'ller ljud,

Fredrik.Gustavsson
21 april 2008 · 2 123 Inlägg

Spiike skrev:
MDS utan problem, har alltid kört med mds, och har alltid spöat skiten ur polarna näre gä'ller ljud,

Antingen kan inte dina kompissar bygga ljud eller så har dom inget annat än claes ohlsson prylar.
Det vet jag av kunskap, nu säger jag inte att Mds har dåliga grejor men för de pengarna finns det bättre, betydligt bättre saker.
MVH Fredrik

Xorcess Ljudfreak
15 september 2008 · 148 Inlägg

vw_performance skrev:

christofer_k skrev:
varför ska man inte ha  ljud bakifrån?  jag tycker de låter så bäst när man  ha bra högtalare runt om så de blir mer surround ljud  lr nå i den stilen

finns väl inte nån som säger att det är fel. alla har ju olika smak. tycker du det låter bra så ska du ju självklart ha det..

men i många fall kan det låta lite konstigt med ljud bakifrån. själv tycker jag man bör ha kanske 70%fram 30% bak.. men som sagt, man får prova vad man själv tycker låter bra.

Jag har själv praktiserat på BRL i östersund. Dom frågade mej vad jag skulle skaffa för ljud. jag rabblade upp en massa olika samt 6x9er bak, dom rekomonderade att jag skippade 6x9erna,  för en bättre ljudbild osv,  o antar att dom vet vad dom håller på med så jag litar på dom tongue

Xorcess Ljudfreak
15 september 2008 · 148 Inlägg

Tänkte bara till-lägga oxå.   En kommpis till mej köpte ett paket på MDS bestånde av en Dynamic 15" samt nått Monoblock , kabel paket medmera.. allting kostade 4000.kr (Vill tillägga att de fattades grejjer i paketet när han fick hem de, vilket MDS fick skicka senare.)   Killen byggde en serriös sluten låda med perfect liter o allt! tro mej, snubben vet vad han håller på med.  Tillbaks till saken,   

Jag kom över för att lyssna på basen,  Jag vart itne alls imponerad, De va missljud i basen redan när de va ny!.  Visst, bas trycket kan ajg inte klaga på, de va faktiskt helt okey.   men ljudet förstördes av missljudet, Vilket senare visade sej komma från talspolen. efter bara en vecka pajjade steget vilket han fick ut på garantin lyckligtvis.   efter ca en månad igen skulle vi lira lite o han började spela lite , Började lukta fränt som satan från basen. Skruvade ur basen, Guess what? Ena talspolen va bränd. o han spelade itne ens högt!   

Jag är övertygad om att MDS har gort bättre grejjer, men just detta va ingen höjjdare.

MVH/

mrjaba
15 september 2008 · 105 Inlägg

MDS va bättre förr än idag..

mrjaba
15 september 2008 · 105 Inlägg

Någon som kommer ihåg dom stackars Pyramid basarna  lol  lol  ??
Har ägt ca 5 st pyramid! Dom alla rök inom 1 månad big_smile

Xorcess Ljudfreak
15 september 2008 · 148 Inlägg

mrjaba skrev:
Någon som kommer ihåg dom stackars Pyramid basarna  lol  lol  ??
Har ägt ca 5 st pyramid! Dom alla rök inom 1 månad big_smile

HAHA, påmin mej itne snälla!!    Dom gick ju att köpa på Rusta förut (:   hadde en 12" Pyramid bas när jag va en liten skit .  då tyckte man såkalrt att den va skithäftig tongue

pedalen
15 september 2008 · 56 Inlägg

Ursäkta om jag fuckar upp tråden lite mer, men är detta ett bättre val än GAS och MDS?

http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1251

Volkswagen Golf GTI special "Built. Not bought." (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang