kan man spackla igen typ list hål och hål efter antenn m.m.

a-traktorn Avstängd
26 maj 2008 · 200 Inlägg

men alltså det här e ju vid skarvar nära dörren så det blir ju rätt mycket tryck på det
men det måste ju spacklas


men tror ni att det syns genom lacken sen om det skulle sjunka?
och vilken tid pratar vi om, tar det 1 år eller 5 år för det att sjunka?

sir_daniel www.kudoz.se
26 maj 2008 · 3 802 Inlägg

hur länge sedan är det du spacklade? hur har den stått sedan dess?

har den stått i en varm lokal och du spacklade i höstas så kommer det inte sjunka speciellt mycket till... men har du precis spacklat och du gjorde det i en sval lokal så kommer du få en tråkig sommar när värmen kommer på dels lacken och dels spacklet o det börjar härda igenom o sjunka....

Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
a-traktorn Avstängd
26 maj 2008 · 200 Inlägg

ska förklara så gott det går :p

jag började för c:A en månad sen, allt görs ute på min uppfart. och det har väll vatt runt 15-20 grader, en natt frös det, men då var allt härdat

den kommer inte lackas fören till hösten så jag kommer kanske märka om det sjunker

RHO Diesel puffare ;)
26 maj 2008 · 161 Inlägg

Ang fylla igen hål i karossen så använde jag mig av en gammal 50 öring som jag limmade fast med speciallim som jag har på jobbet men vanlig expoxylim fungerar nog oxå smile

sen finspacklar du det lilla som blir kvar

ang 50öringen så är den bra då den inte rostar wink

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!
BMW 320D E91 "Familjeräcer" (2010)
BMW 320DA E91 "Black Panther" (2010)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
28 maj 2008 · 208 Inlägg

RHO skrev:
Ang fylla igen hål i karossen så använde jag mig av en gammal 50 öring som jag limmade fast med speciallim som jag har på jobbet men vanlig expoxylim fungerar nog oxå smile

sen finspacklar du det lilla som blir kvar

ang 50öringen så är den bra då den inte rostar wink

smart lösning! Hoppas bara att det inte bildas kontaktkorrosion men den risken är nog rätt liten om det va lack på undersidan av plåten och om limmet ligger emellan och skyddar.  Men som sagt en bra lösning . För limmar man dit en plåtren plåtbit så kommer den vilja rosta nästintill direkt .

LillNaisarn
28 maj 2008 ·

Som många andra skriver svetsa annars kommer det sjúnka och inte se ut speciellt bra.


En tanke bara: om du ska lägga 30 000:- på lack varför inte lämna in på ett seriöst underarbete istället då direkt? Ser inte iden med att lägga en lack för XX tusen och sedan ett oseriöst underarbete med 1cm spackelkakor... (inge illa menat)

Senast redigerat av LillNaisarn (28 maj 2008)

a-traktorn Avstängd
28 maj 2008 · 200 Inlägg

ok, så ert tips är att jag knackar ut bakskärmarna så gott det går?
sen på med lite finspackel?

för asså det finns ju möjlighet till det, men har ju lagt säkert 500 spänn på spackel till den jävla skärmen:(

CC72
28 maj 2008 · 1 661 Inlägg

Knacka ut så långt som möjligt eller varför inte kanske bygga dit en ny bit?     

Spacklet får ju ha kostat dig 8000:- men om du ska lägga 30 peppe på lacken så skare väl bli bra?

a-traktorn Avstängd
28 maj 2008 · 200 Inlägg

som sagt har ingen svets, och tror inte att jag kan svetsa mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang