Sänkning passat?

dbjanoz
3 maj 2008 · 1 785 Inlägg

Granathe skrev:
hejsan, har börjat klurat på sänkning.. har kikat på h&r, koni och G&M på ge motorsport, priset är ju väldigt attraktivt på ge motorsport och grejjerna verkar funka bra vad jag har hört, så nu till frågan, vad tkr ni? vad ska man ha? hur mkt bör man sänka? kan nån posta lite bilder på när ni har sänkt eran passat och hur mkt ni har sänk etc. beställa från tyskland om man kan få ner priset är bara ett pluss smile

Hjälp mig nu..

Hur mycket man ska sänka är ju en smaksak! Som tur är finns det inget som är rätt eller fel där. Frågan är ju om du vill kunna köra över farthinder och hur mycket du vill att väghållningen och komforten ska behållas.

Någonstans mellan 40-60mm beroende på hjul och hur skärmkanterna är formade. Om man tänker på det utseendemässigt.

Köp sänkningssats gärna med nya dämpare som passar ihop med de nya fjädrarnas egenskaper

Ska du ha max väghållning i kombination med sänkning så tycker jag Coilovers är något att tänka på. ( Dyrt )

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
nyman_666
11 juni 2008 · 130 Inlägg

Måste få min golf gti sänkt också och är väldigt sugen på att skaffa Weitec Hicon GT coilovers. 669€ (vafan de blir i kronor vet ja inte (7000kr?)) smile Weitec borde vara riktigt bra märke vad ja har fått höra iaf.

En kompis som köpte KW Variante 1 coilovers sa att weitec är dotterbolag till KW eller nåt sånt så helt skit kan de väl inte vara. Skillnaden mellan Hicon GT och Variante 1 är väl i stort sätt att Hicon GT är zinkade och sänker 30-50mm och Variante 1 är inox rostfria och sänker 30-75mm om ja minns rätt. Variante 1 kostar här i Finland 939€ till golf IV.

Och han ja känner är grymmt nöjd med sina KW iaf. Känner ingen med Weitec coilovers men ja känner några som har sänkt med weitecs fjädrar och dom har inte klagat på dom iaf smile

Men sen har ja fått höra att FK's coilovers inte är att satsa på. Dom lär börja fukta i dämparna efter någon månad och ja har även hört om att fjädrarna kan brista på dom =/ Men de där om FK's coilovers är ja inte säker på men ja tar de säkra före de osäkra och skaffar weitec tror jag... eller KW. Svårt att välja big_smile

If it ain't broke, fix it 'til it is!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang