Biltema säljer visst inga skit wastegates ! ( kolla )

loudness
19 september 2007 · 4 554 Inlägg

kan sammanfatta de med en hel del andra produker hit och dit, man får vad man betalar för..

262turbo
19 september 2007 · 1 004 Inlägg

loudness skrev:
kan sammanfatta de med en hel del andra produker hit och dit, man får vad man betalar för..

helt klart är det så smile men jag har svårare att förstå varför en wastegate för 10.000 skulle vara så mycke bättre... är ju bara ett säte en styrning, ventil och membran?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
maco
19 september 2007 · 1 207 Inlägg

262turbo skrev:

loudness skrev:
kan sammanfatta de med en hel del andra produker hit och dit, man får vad man betalar för..

helt klart är det så smile men jag har svårare att förstå varför en wastegate för 10.000 skulle vara så mycke bättre... är ju bara ett säte en styrning, ventil och membran?

Och om om ett säte en styrning, ventil och membran är av sämre kvalité blir det troligen billigare, och om det är av bättre kvalité så blir den troligen dyrare. Sedan måste företag som HKS osv ta lite överpris för att kunna finansiera deras utveckling. Det är trotsallt de som utvecklar wastegatearna osv och sedan stjäl andra deras design och konstruktion.

JRP mek
20 september 2007 · 59 Inlägg

beror lite på det där med kopior och billiga saker..
en turbo tex skulle jag nog lägga lite pengar på.
men saker som dumpventil, wastegate, btr mm ser jag inga problem att köpa då de inte kostar så mycket om de visar sig vara skit. och är simpla grejor så det finns inte så mycket som kan gå fel
har en hks 60mm wastegate kopia. den kärvade lite i styrnigen när jag köpte den men det var bara att brotcha upp lite sen var allt frid och fröjd..
och det gör ju inte så mycket om tex ett membram går sönder när det inte kostar mer än 350kr för ett nytt hos kl..

bilmekaniker
är i garaget alla dagar i veckan och kommer på mycket nyttigt där...
är mest intresserad av motorer mest kunskap där
DasAuto
20 september 2007 · 2 751 Inlägg

Att jämföra biltemas "Stylings" " Trimm" produkter med kända märken är som att jämföra stylings firman shnitzer eller Rieger med realcars produkter... = Billiga plast kjolar

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
262turbo
20 september 2007 · 1 004 Inlägg

är det någon här som har egna erfarenheter av hks kopior och varför dom inte skulle funka? och jag menar inte" polarns mammas kusins bästa kompis morbrors son som hade en a-traktor" utan egna uppfattningar? jag kör själv med det till 500hk och det funkar fint smile mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Germax
21 september 2007 · 12 086 Inlägg

Precis, båda är skit smile
De är skrattretande hur folk kan tro att grejor är bra bara för att de står stlying på dem o är flashigt. De är samma skit. Sen hur skit de igentligen är går ju att diskutera.. Ser väldigt ofta "seriösa" bilar med Wg kopior, HKS mm mm.

Katamso Superstar
21 september 2007 · 511 Inlägg

Huvudsaken e ju att produkten funkar för köparens ändamål. Man får väl välja själv vad man tycker. Tycker vi kan lägga ner snacket om att det företaget säljer skit o det företaget gör det inte... det e ju upp till var o än vad man tycker.


//K

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Johan_leet
21 september 2007 · 62 Inlägg

Jaap! Vi lägger ner detta nu smile

Volvo 940 Turbo "R-Design" (1994)
evilaudio
21 september 2007 · 16 195 Inlägg

Katamso skrev:
Huvudsaken e ju att produkten funkar för köparens ändamål. Man får väl välja själv vad man tycker. Tycker vi kan lägga ner snacket om att det företaget säljer skit o det företaget gör det inte... det e ju upp till var o än vad man tycker.


//K

såå rätt skrivet.. mycke handlar ju om egen uppfattning.  ofta e de ju att man får betala för ett "märke".

saker som funkar jätte bra för vissa kanske inte funkar alls för andra.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ravestream
21 september 2007 · 285 Inlägg

262turbo skrev:

loudness skrev:
kan sammanfatta de med en hel del andra produker hit och dit, man får vad man betalar för..

helt klart är det så smile men jag har svårare att förstå varför en wastegate för 10.000 skulle vara så mycke bättre... är ju bara ett säte en styrning, ventil och membran?

Ingen regel utan undantag.

Kolla bara till saker så som kläder.. Diesel tex. deraf förra vd avgick för han trodde snart folk skulle upptäcka vilken skitkvalitet det var.  dvs. du betalar för märket.

Om någon gör en bra produkt. är ensam om det klart dom kan ta bra betalt.
sen kan en kopia vara sämre i många fall. men dom kan lika gärna bli bättre.

en satans jävla Volvo.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
21 september 2007 · 5 650 Inlägg

skulle aldrig våga köpa nån sån på biltema ja ända man kan handla på biltema e ju högtalar kablar knappt de faktist

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
baen
21 september 2007 · 220 Inlägg

En begagnad audi s2/s4/s6 wastegate så kostar ju ungefär lika mycket och dom håller garanterat. Ett mycket säkrare kort i mina ögon.

Navkapsel
29 september 2008 · 4 637 Inlägg

volvo_dude skrev:
skulle aldrig våga köpa nån sån på biltema ja ända man kan handla på biltema e ju högtalar kablar knappt de faktist

Feltema är läskigt! Dock är derar boxershorts kanon! Billiga, sköna, extremt hållbara. Har provat olika prisklasser och Biltemas är nog bäst. Dessutom försvinner Biltemaloggan på lappen invändigt efter bara några tvättar.

decib3L Körv
29 september 2008 · 3 535 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

volvo_dude skrev:
skulle aldrig våga köpa nån sån på biltema ja ända man kan handla på biltema e ju högtalar kablar knappt de faktist

Feltema är läskigt! Dock är derar boxershorts kanon! Billiga, sköna, extremt hållbara. Har provat olika prisklasser och Biltemas är nog bäst. Dessutom försvinner Biltemaloggan på lappen invändigt efter bara några tvättar.

Du var bara tvungen att väcka en ett år gammal tråd med att tala om vilka kalsonger du tycker är bäst?

Truckdriving Man
torpis Forummoderator
29 september 2008 · 10 576 Inlägg

262turbo skrev:
är det någon här som har egna erfarenheter av hks kopior och varför dom inte skulle funka? och jag menar inte" polarns mammas kusins bästa kompis morbrors son som hade en a-traktor" utan egna uppfattningar? jag kör själv med det till 500hk och det funkar fint smile mvh jimmy

en WG är inte raketforskning...

betydligt värre när det gäller turbos där ballancering och materialval är snorviktigt.

man måste vara smart och handla rätt prylar på rätt ställe smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Jolle87
29 september 2008 · 1 585 Inlägg

Haha va fan väcker man en 1år gammal tråd för?? Och sen skriva att dom säljer bra kalsonger hahahah

Izual
29 september 2008 · 4 571 Inlägg

Jolle87 skrev:
Haha va fan väcker man en 1år gammal tråd för?? Och sen skriva att dom säljer bra kalsonger hahahah

Ja det kan man fundera på lol

Men vi låter nog denna tråd ligga så slipper vi en ny: Hata (infoga företag med billiga produkter) tråd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang