Ang baslåda i en Mercedes 190

ricco_
23 februari 2009 · 34 Inlägg

Tjena!
Tänkte kolla ifall de finns någon här inne som vet ifall det möjligtvis går att stoppa ner dubbla 12or i en mercedes 190e? Kollade på måtten på den baslåda jag tänkte köpa (http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10136) och mätte, men vart lite halv osäker. Så är de någon här som har eller har haft någon liknande mått på en baslåda i just mercedes 190? Tacksam för svar! /Ricco

DusanMandick Random Hero
23 februari 2009 · 4 047 Inlägg

du ska nog hellre ha en låda me porten uppåt, typ genom hatthyllan, då de där bilarna får ett riktigt konstigt o dåligt ljud om man lämmnar basandet i skuffen,

e inte 100 men har för mej tanken går upp mellan skuff o baksäte

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
ricco_
23 februari 2009 · 34 Inlägg

Ah ok. Jo har hört om något sånt tidigare.  Japp stämmer bra att tanken är mellan skuff och baksätet. tongue
De ända jag vill är att bara få en gnutta mer bas, eftersom jag har just nu en dd 1012:a i en kass låda, så jag antar väl att denna baslåda ifrån dbakuten borde vara bättre lr? Basljudet kommer som in i kupén iaf eftersom jag har tagit bort förbandslådan som sitter på hatthyllan.. Men vad tror ni visst borde de en aningens bättre ljud?

DusanMandick Random Hero
23 februari 2009 · 4 047 Inlägg

då minns ja inte som en 90åring trots allt big_smile tongue

försök o bygga någon slags port upp mot hatthyllan,

bygg en egen bandpasslåda så räcker de me en bas annars ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
ricco_
23 februari 2009 · 34 Inlägg

Haha näe tydligt de wink Jo jag förstår att jag ska göra de, men jag kan som inte bygga några lådor själv plus så känner jag ingen som kan det heller tyvärr.. hmm Utan de enda jag vill ha är lite extra bas, och de var just därför jag startade denna tråd för att kolla med folk ifall de var någon som visste ifall de ryms dubbla 12or i just mercedesen.. tongue

vw_maffia
24 februari 2009 · 48 Inlägg

byggde så här i min 190:a 2st 10" spelar upp i hålet där gamla förbandslådan satt.( installation ej klar)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22030/565989_letzpb.jpg

ricco_
24 februari 2009 · 34 Inlägg

Okej.. Det där såg riktigt najs ut.. big_smile Men tyvärr så är jag inte duktig på att bygga lådor eller något sånt..
Så de går inte att få bättre ljud på något annat vis än  lägga basarna i hatthyllan eller på något vis drar porten upp genom hatthyllan? Eftersom jag har bara just nu en digital designs 1012:a i en kass 25L låda. Så ni tror inte att de skulle dunka på en aningens bättre om jag bytte ljud?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang