Ljudbygge i audi A4

Faniskogen Skogsfan
24 februari 2009 · 649 Inlägg

persson88 skrev:

tujbo skrev:
Om du inte har tänkt modifiera hatthyllan så byt dina 6x9" mot 6,5" som passar i orginaluttaget smile

har tänkt att modifiera så att 6x9 ska passa, det blir mycket bättre ljud med dom:)
dock är BRL lite långsamma så jag har inte fått alla grejor än=/

Det jobbiga med högtalare i hatthyllan då man har rätt fina basar där bak är väll att de kan gå sönder ganska lätt? Ifall man inte har de i en låda då. Iaf så såg då mina gamla 6x9or ut att vibrera sönder vilken minut som helst när jag hade dem i hatthyllan ovanför ett par gas12".
Så ett tips kan nog då vara att bygga ett par lådor till dem.

Och för den där utrustningen skulle nog iaf ett extra batteri vara att föredra tror jag.

Senast redigerat av Faniskogen (24 februari 2009)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
persson88
27 februari 2009 · 84 Inlägg

stötte på lite problem när jag skulle sätta i framsystemet. det passade inte riktigt i dörren så jag måste kapa bort lite av plåten i dörren. jag trodde att det skulle palla med dom adaptrarna som jag köpte men det gjorde det inte:S

NMI
28 februari 2009 · 1 045 Inlägg

jag skulle stoppad ett kit fram, och 6,5" bak, det låter bättre en 6x9"
och bara dragit en ström kabel fattar inte varför dom sålde på dig 3st, förutom att dom tjänar mer pengar.
varför köpte du ett steg till varje bas du fpr ju inte ut nå mer effekt då ??? eller jo 50rms, men för 5000:- extra det lät dumt, jag skulle köpt ett större steg för 2000:- och sparat dom där 3000:- till ett bra framsystem.

du verkar ha fått en väldigt okunning person på butiken eller så har dom gjort allt för att tjäna extra pengar på dig.
jag skulle tänka om och byta saker innan du fått dom, men annars lycka till..

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang