M50b25 svårstartad, ojämn tomgång

Heddde
7 juli 2009 · 24 Inlägg

Hej

Har då en m50b25 med kraslig tomgång och näst intill omöjlig att starta.
Bytade spridare till 30% större plus chipp och nu går den såhär http://www.garaget.org/video/d83gglg6q0lf
Behövs det mer bränsletryck eller kan det vara tomgångsmotorn? Eller läckage på nån slang?
Har någon en lösning eller hjälp så är ni välkommna att skriva!

Ford Mustang GT500 Shelby "Mammoth" (2008)
nO-rEcoIL
7 juli 2009 · 70 Inlägg

Prova byt tillbaka till spridarna du hade innan.funkar den då så kanske du har för kraftiga spridare.alt prova det gamla chippet.bränsletrycket tror jag är tillräckligt,då dessa pumpar  klarar ganska mycket

Senast redigerat av b2600 (7 juli 2009)

Heddde
7 juli 2009 · 24 Inlägg

Tackar. ska prova. Slutar väll med att man får sälja grejorna igen...
Du vill inte ha m3 e36 spridare? :p

Ford Mustang GT500 Shelby "Mammoth" (2008)
nO-rEcoIL
7 juli 2009 · 70 Inlägg

Njee,inte aktuellt med större spridare just nu men tack för erbjudandet!
Tror inte det blir problem att kränga spridarna,då ganska många just nu modiferar sina bmw med överladdning

Decibel
7 juli 2009 · 2 911 Inlägg

Spridarläckage, alternativt en eller flera trasiga spridare. T.ex. att de är brända och fastnat så de flödar mer än när de får pulser.

Upp med spridarrampen, på med 6st barnmatsburkar, gnugga lite tändning och se om de skiljer sig nåt wink
Funkar med papper under också o se på fläckarna, kika också om nån hänger sig och droppar efter du stängt av tändningen, eller innan du gnuggar på starten.

Jag hajjar däremot inte anledning eller ändamål att pula dit 30% större spridare på en sugmotor utan att anpassa luften m.m.

Heddde
7 juli 2009 · 24 Inlägg

Tack för det fina svaret.
Ska jag prova senare idag.

Folk säger att det ska funka såhär, chippet ska vara mappat och klart för dessa spridarna.

Ford Mustang GT500 Shelby "Mammoth" (2008)
Heddde
21 juli 2009 · 24 Inlägg

Tänkte bara säga att problemet är löst... Det som decibel är inne på var felet, funkade fint med bara chippet och orginal spridare...Så m3 spridarna var kaputt sad

Ford Mustang GT500 Shelby "Mammoth" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang