Bilskojjare försöker lura mig på pengar. Hur skojja tillbaka?

Criton Rocketdog
1 april 2010 · 270 Inlägg

Jag råkat ut för en bilskojjare som säljer en Vectra 3.0 CDTI Irmscher wagon -04.

Försäljarn av bilen påstår sig ha arbetat här i Finland för några år sen och nu flyttat till Spanien(Valencia) och köpt denna Vectra när han arbetade i Finland. Och nu måste han sälja sin älskling för att försäkringen är för dyr.

Nåja...


Han erbjuder sig att betala frakten hem till dörren till mig + alla försäkringar, och vill använda denna fraktfirma(Escrow): http://internationaldeliveryesonline.com/

Han säger sig ha bra erfarenhet av denna firma.

Har fått 2 st reg. nr av honom och båda har varit väldigt felaktiga. Och någon karossnr går inte att få då han är på affärsresa i England.

Så jag gjorde lite undersökningar om detta, och det visar sig att denna sidas layout används på några andra frakt sidor.

http://escrow-fraud.com/index.php?page= … ;layout=34


Så nu vill jag skojja lite tillbaka med honom.

Några tips på hur jag ska göra? smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Aero T16
1 april 2010 · 1 327 Inlägg

Går det inte att göra någon typ av anmälan?

Criton Rocketdog
1 april 2010 · 270 Inlägg

Vet inte vart jag ska vända mig, då annonsen försvunnit från sidan där bilen var till salu.

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
LeafBox Lat Perfektionist
1 april 2010 · 6 359 Inlägg

Jag hade en skojjare på en dator jag sålde förut. Då började jag fråga honom en massa personliga frågor och babbla på om helt ovesäntliga saker tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Arcangelus <3 Japs
1 april 2010 · 680 Inlägg

Bestäm träff & kasta avf*ring på honom...

(Ej uppmaning till brott)

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
MattiasH
1 april 2010 · 1 291 Inlägg

Säg att du vill komma och titta på bilen och fråga när det skulle passa. Säg bara att du vill göra det i samband med en spaniensemester eller att du känner nån som bor i spanien whatever.
Bortförklaringarna lär hagla fram wink

Criton Rocketdog
1 april 2010 · 270 Inlägg

Det där med att åka dit och titta låter vettigt smile ska försöka dra en sån historia åt han.

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Kekken
1 april 2010 · 54 Inlägg

Å glöm inte att rapportera hur de artar sig.
Vet de fanns en skojjare som sålde skotrar på blocket tidigare. Å han erbjöd sig att skicka skoter hem till mig så jag skulle få prova den i 2 veckor innan jag bestämmde mig. Förstog ju att de bara va båg. Men tackade ja. Sen kom nästa mail om att den var lastad å han skulle ha sin handpenning som han tidigare aldrig nämt. Å han skulle dra upp till domstol å bla bla bla. Men varken sett till skoter eller nån advokat. Å detta va då ca 1 år sedan...

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...
FreddeK
2 april 2010 ·

haha ja en spaniensemester låter väl inte helt fel=) fråga också om det finns en snygg dotter eller syster som kan ingå i köpet...

Criton Rocketdog
2 april 2010 · 270 Inlägg

Hello,

I'm going to spain in 3 weeks with a couple of friends. Can we stop by your place and get the car and pay for it there ?

Do you have any hot sister or daughter that would come free with the buy ?

Best regards,
John

dethär skickade jag, nu väntar jag på svar smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Mack Forum- och sitemoderator
2 april 2010 · 26 182 Inlägg

Criton skrev:

Hello,

I'm going to spain in 3 weeks with a couple of friends. Can we stop by your place and get the car and pay for it there ?

Do you have any hot sister or daughter that would come free with the buy ?

Best regards,
John

dethär skickade jag, nu väntar jag på svar smile

Hahahaha..skön avslutning på brevet tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
volvo855t5r
2 april 2010 · 217 Inlägg

hehehe nice

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Criton Rocketdog
2 april 2010 · 270 Inlägg

Hi John,

I told you that the car and all papers are in the transport company custody and they sealed it  in their container and also their rules do not leave them to open it until will be delivered. Yesterday i arrive in Glasgow and now for me the only way is to use the transport company and complete the transaction. So think about all procedure that i explain you and let me know with your final decision soon so i know if i have or no a deal with you.

Thank you,

Hans senaste email. Ska komma på något fyndigt att svara. tongue

Senast redigerat av Criton (2 april 2010)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Frodda
3 april 2010 · 42 Inlägg

Jag hade frågat vad för transport bolag? för du kan ju kontrollera om bilen är där.
Är den redan boxad i container så borde de finnas både papper och nr.

Cupra Born "Elbil" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang