Urladdat bilbatteri HELP !

strauzz
16 april 2010 · 30 Inlägg

Hej,
Vet inte om jag lagt den fel isf får ngn flytta på den.

Jag har iaf ett stort problem glømde dimljusen på inatt och hela batteriet e ju såklart urladdat. Bor uppe i norge och nytt batteri dær jag har kollat kostar cirka 2.000 vilket jag inte vill lægga ut. Har ingen laddare hemma. Fungerar det att starta bilen med startkablar om batteriet e helt tomt på strøm ?

tacksam før snabba svar då jag ska åka till Sverige idag smile

volvo855t5r
16 april 2010 · 217 Inlägg

ja det kan du, så kjører du minst i 30-40 min. husk at batteriet ikke lader seg fult opp fra bilens generator, så ta det ut å lad det fult opp med en batterilader, men ingen stress å starte opp med kabler. hent meg X antall ganger, flatt batteri å startet med kabler, kjørt litt og vips alt i orden, merk at det kan være smart å slå sv bilsterioen,vifter osv så du konsentrerer lading til batteriet å ikke noe annet i 30min (lader best ved kjøring)

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
strauzz
16 april 2010 · 30 Inlägg

Okej tusen takk smile Setter stor pris på svaret !

volvo855t5r
16 april 2010 · 217 Inlägg

smile

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
strauzz
16 april 2010 · 30 Inlägg

Du håller inte av någon tillfællighet till uppe i Oslo da jag ser att du er norsk ? big_smile

volvo855t5r
16 april 2010 · 217 Inlägg

har bodd i Oslo, på Majorstua, nå bor jeg i Malmø smile

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
strauzz
16 april 2010 · 30 Inlägg

Kan berætta att det inte hjælpte med startkablar nær bateriet var helt slut, fick køpa ett helt nytt sad

volvo855t5r
16 april 2010 · 217 Inlägg

sett på start kabler, la den andre bilen gå litt, rus med motoren, etter 3-5 min så starten du din (den med flatt batteri) noen ganger må man "booste" i gang batteriet smile, ingen grunn til å kjøpe nytt

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
volvo855t5r
16 april 2010 · 217 Inlägg

jeg pleier å kjøre + direkte på + og - direkte på - , da starten den alltid, uansett hvor flatt batteriet er, men nå har jeg en gammel bil også da smile

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
strauzz
16 april 2010 · 30 Inlägg

Man ska ju koppla + till + och minus till jord tongue Jag låt bilen stå i cirka 20 min men inget hænde helt flatt

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
16 april 2010 · 695 Inlägg

Biltema finder du det meste wink

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Drönirettab
16 april 2010 · 21 761 Inlägg

Gäller det en någorlunda normalstor bensinmotor så ska den gå att få igång med startkablar, annars har man dåliga kablar eller dålig kontakt med kablarna. Det är min åsikt iaf. smile

Det är helt riktigt att man enligt alla rekommendationer ska koppla från batteriminus på hjälpande bil till jord (motorblock oftast) på den "döda" bilen, men det är inte alltid man får riktigt bra kontakt när man sätter kabelklämman på motorblocket och då blir det bara fiasko av allting.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang