Sämsta stället/tillfället som din bil stannat på?

Bjork OEM <3
19 april 2010 · 6 957 Inlägg

Har 2 tillfällen jag inte glömmer:

1. Min förstabil (Volvo 740) stendog mitt på 47:an mot Trollhättan en fre. eftermiddag runt 18.00, föräldrarna på kusten, ingen som direkt ville komma å hjälpa mig MEN grannen hemma kom med verktyg, laddningsregulatorn hade gett upp...så jag åkte på batterikraft hem, kom precis hem tongue

2. Min og9-3 Aero vägra starta dagen innan midsommarafton..var väl typ kl. 5 på eftermiddagen..yaay!
MEN jag fick igång den, lägesgivaren hade gett (inte lätt att fatta då i spöregnet) var väl så 3-4ggr under den helgen, men det var bara att låta bilen kallna tongue

OEM <3
Kreutz
19 april 2010 · 71 Inlägg

kom på en sak till... min gamla 460... den stannade när den kände för det.. vilket var i alla korsningar... rödljusen.. eller där det var väjningsplikt i övrigt.. överallt där det kunde samlas bilar bakom.. gick bra i ca 4 kilometer.. sen ville den leva sitt egna lilla liv.. sålde iväg den.. till ett gäng som kom kl 2 på natten.. skulle köra den ca 35 mil uppåt i landet.. till slut kom dom väl fram.. hörde iaf inget från dom... tongue

Beaverus
19 april 2010 · 257 Inlägg

dom jobbigaste stoppen jag fått är nog med volvon.

1. Hade varit och flyttat en 60meters rörmast samt hade mätutrustning på 1,5 ton bakom 740n. hörde hur det började tjuta lite i bak så köpte bakaxelolja. var ingen pip på flaskan så jag tänkte att jag chansar hem då jag längtade efter bastun efter en vecka utomhus i övergång höst/vinter. Åker mellan ljusdal och mora då jag ser hur hastghetsmätaren lägger av vid edsbyn. hade precis lyckats fått lite fart på bilfan uppför en stor backe då det smäller till och känns sopm punka. stannar på en rätt stor parkering och kliver ut. ser att det glöder från bakaxeln. kollar mig omkring och ser att jag stannat precis utanför autoexperten. går in, köper en oljekanna och slänger mig under bilen i ösregn och 5 grader. försöker kyla bakaxeln med en blöt handduk samtidigt som jag fyller på. testar att köra bilen och märker att den orkar inte med kärran bakpå så får ringa kompisar. fick tag i en osm åkte 10 mil och tog släpet bakpå sin bil medans jag körde mig. han hade hörselkåpor på sig och tyckte ändå det skrek öronbedövande från min bakaxel. dagen efter körde jag ner till kristinehamn och bytte bakaxel. ytterligare 23 mil.


2. Väl uppe så skulle jag flytta mätutrustningen in i skogen igen och kommer nästan hela vägen fram. har hört ett lätt kluckande ljud varje gång jag startat men misstänkte påskjutsbromsen på vagnen. mitt inne i skogen dundrar det till och jag måste stanna i en brant uppförsbacke. slänger mig under och hittar inte vad fan det är. försöker komma uppför backen men får ge upp och ringa efter hjälp. kommer hem och äär helt säker på att det är stödlagret. kör till arlanda helgen efter från mora och hämtar farsan och sen vidare till krhamn där jag byter stödlagret för att sedan upptäcka att det var ena bulten till bakaxeln som lossnat.

3. Jag åker ut i skogen mellan falun och ockelbo tillsammans med en kompis och ska laga en utrustning. fastnar i en svacka och lyckas få ner höger framhjul lite lätt i diket. ringer vår kontaktman som kommer. hans nya bil som gått ca 15mil havererar så vi sitter fast inne i skogen i ca 1,5 timmar tills han lyckas få tag på nån annan som kunde komma och hjälpa oss. på väg hem så tänkte jag att nu jävlar tar jag sats för att komma förbi svacka vilket resulterar i att jag sätter hela bilen i diket. vågar inte ringa honom igen så begär bärgning. försöker guida dom ut på en väg som inte är utmärkt på kartan och dom kommer tillslut. kanske ska tillägga att vägen var helt oplugad så det hade gått ganska bra ändå för att vara en 740.


4. på väg upp till sälen så upptäcker en buss som jag låg bakom att han nästan missat en väg han skulle in på så han nitar framför mig. jag nitar och får fyrhjulssläpp. snurrar tre varv och hamnar med baken i diket. ser tre andra bilar kommer och bromsar när dom ser mig snurra och hamnar bredvid mig på båda sidorna av vägen. det var som tur var mjukt i diket så vi fick hjälp upp och kunde köra därifrån samtidigt men ingen av oss var särskilt glada på den bussen.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang