Vrida på avgashus kkk27?

vw_maffia
11 september 2010 · 48 Inlägg

har en gammal kkk27 som ja skulle behöva vrida avgashuset på, men den sitter som berg försökt med rostlösning i skarven å banka men inget. e d nått annat som håller den på plats som man inte ser?

mozz-74
11 september 2010 · 18 Inlägg

vw_maffia skrev:
har en gammal kkk27 som ja skulle behöva vrida avgashuset på, men den sitter som berg försökt med rostlösning i skarven å banka men inget. e d nått annat som håller den på plats som man inte ser?

Jag fick använda gas svetsen och värma,

gör allt idag imorgon är det försent!!!! :)
Mazda Rx8 "Wankel" (2004)
Mitsubishi Evo lll "I-prinzip" (1995)
ExtremeBoost
11 september 2010 · 312 Inlägg

På vissa turbos finns det ett stift som hindrar att man vrider den. Det man får göra är att ta bort avgashuset och slipa bort det.

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
vw_maffia
11 september 2010 · 48 Inlägg

mozz-74 skrev:

vw_maffia skrev:
har en gammal kkk27 som ja skulle behöva vrida avgashuset på, men den sitter som berg försökt med rostlösning i skarven å banka men inget. e d nått annat som håller den på plats som man inte ser?

Jag fick använda gas svetsen och värma,

har använt gasvetsen åxo men d sitter sjukt hårt. rör sig inte en millimeter.


ExtremeBoost skrev:
På vissa turbos finns det ett stift som hindrar att man vrider den. Det man får göra är att ta bort avgashuset och slipa bort det.

har läst om stift på vissa turbon, måste vara d enda möjligheten. som sagt den sitter som gjutet åt båda hållen. rör sig inte varken runt eller utåt. tänkte åxo att d e nått som håller den på plats.

Koop
11 september 2010 · 1 867 Inlägg

Ta ur loss låsningen(sitter med nån sorts vbandsklämma har jag för mig), värm och däng till den. Att bara försöka vrida går inte, utan du måste ta loss det och måtta in lagom vinkel för att sedan värma dit det igen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang