Bilköp och funderingar om Honda Civic

Jimpala92
16 september 2010 · 25 Inlägg

Mja eftersom jag är helt ny här har jag säkert lagt tråden helt fel osv, men iaf så skulle jag vilja ha lite tips/råd om just en Honda.

Har tittat lite närmare på ett par Honda Civic´s faktiskt. Tycker dom är rätt charmiga . Nu undrar jag ju bara är de verkligen något att ha? Vtec:en ska ju vara lite "vassare" sägs de, är inte allt för insatt när de gäller motorer men skulle gärna vilja lära mig mera.
Och går de att få tag på någon najs civic för runt 15 lakan?

Tack på förhand.
-KaG

Senast redigerat av Kagextrem (16 september 2010)

Katamso Superstar
16 september 2010 · 511 Inlägg

Hej o välkommen hit. En moderator kan säkert flytta denna tråd om det är problem med vart den ligger...

Angående din fråga. Civicen är en trevlig liten bil som du säkert kan hitta för dom pengarna. Många är dock grovt angripna av rost så kolla över den du väljer noggrant. Kan vara svårt att få tag på exemplar med servicebok men om det finns nån servicehistorik eller papper på saker som gjort så är det ju toppen.

Sålde en i våras för 15k och den tyckte jag var helt okej skick och hade aldrig några problem med den. Finns ju även massa tjofs till dessa bilar om man är lagd åt det hållet (som jag) wink

Allra bäst är ju om du kan få med dej en bilkunnig kompis vid köptillfället så du kan få lite hjälp smile

Lycka till!

//K

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Jimpala92
16 september 2010 · 25 Inlägg

Tack för de varma välkomnandet haha wink

Det är ju inte de enklaste å veta vaf*n man ska ha för bil såhär när man precis ska ta lappen....
Innan va de ju Bmw, bara bmw, inget annat än bmw! känns inte likadant nu haha:D.

Om du nu är ute på området styling när du nämner tjofs så är jag helt inne på samma linje!
De ska se bra ut, men inte överdrivet. sticka ut, men inte så mkt så man aldrig kan undgå en blick.

Ska försöka hitta lite tidigare objekt här på garaget!

-KaG

Senast redigerat av Kagextrem (16 september 2010)

Eisenhut
16 september 2010 · 1 827 Inlägg

Du ska ha en VT, VTi eller Type R för att du ska få den roliga VTEC. vtec-e eller motsvarande kommer inte ge dig körupplevelse men däremot snål bränsleförbrukning!.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Katamso Superstar
16 september 2010 · 511 Inlägg

Kagextrem skrev:
Tack för de varma välkomnandet haha wink

Det är ju inte de enklaste å veta vaf*n man ska ha för bil såhär när man precis ska ta lappen....
Innan va de ju Bmw, bara bmw, inget annat än bmw! känns inte likadant nu haha:D.

Om du nu är ute på området styling när du nämner tjofs så är jag helt inne på samma linje!
De ska se bra ut, men inte överdrivet. sticka ut, men inte så mkt så man aldrig kan undgå en blick.

Ska försöka hitta lite tidigare objekt här på garaget!

-KaG

Japp jag menar styling när jag säger så smile Om du vill kan du kika in på min sida så har du kanske lite inspiration där, jag har hållt på alldeles för mkt med sånt som kanske syns...

Satsa på en bil i så bra skick som möjligt och som bäddar för det du vill göra. Det viktigaste är att du själv blir nöjd.

Lycka till.


//K

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
VLN denkz
16 september 2010 · 323 Inlägg

Jag tycker du ska satsa på en Hane Civic istället för en Hona wink

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang