Airbag lampan tänd saab 9-3og -00

Tribbe SAAB♥SUBARU
14 oktober 2010 · 1 636 Inlägg

Hej, min airbaglampa tänds en kort stund efter att jag startar bilen. Så undrar därför var airbag sensorerna sitter i bilen så man kan kolla kontakterna?

Hur lång tid ska jag vänta efter att jag lossat - polen innan jag vågar röra kontakterna om jag hittar dom?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Cableguy Lindén
15 oktober 2010 · 122 Inlägg

Rör inget utom åk till någon som kan läsa ur bilen med diagnos istället för att chansa på olia fel som "det kan vara"

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
Tribbe SAAB♥SUBARU
16 oktober 2010 · 1 636 Inlägg

Vet att man inte ska hålla på med airbagen... men tänkte göra det ändå.. så därför vore det roligt att veta ungefär var jag ska leta så jag slipper slita isär hela bilen.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Cableguy Lindén
16 oktober 2010 · 122 Inlägg

Man kan inte veta vart felet är och brukar vara. Det kan vara i rattvirveln, bältesträckare, sido kudde osv. Så om du nu ska hålla på att riva i hela bilen så lycka till, därför är det 1000 gånger lättare att bara läsa ur den o sen åtgärda felet. På vissa bilar så måste felkoderna plockas bort med dator annars slocknar inte lampan medan andra bilar släcker lampan när felet är borta. Jag kommer inte ihåg om Saab slocknar av sig själv, tror inte det.

Är du i Norrköping någon gång så kan jag läsa ur bilen åt dig för 300 spänn. Det är bara att komma ner till firman, Lind'ens Bilelservice Slottsgatan 55

Senast redigerat av Cableguy (16 oktober 2010)

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
Janneutanb
16 oktober 2010 · 7 272 Inlägg

Cableguy skrev:
Man kan inte veta vart felet är och brukar vara. Det kan vara i rattvirveln, bältesträckare, sido kudde osv. Så om du nu ska hålla på att riva i hela bilen så lycka till, därför är det 1000 gånger lättare att bara läsa ur den o sen åtgärda felet. På vissa bilar så måste felkoderna plockas bort med dator annars slocknar inte lampan medan andra bilar släcker lampan när felet är borta. Jag kommer inte ihåg om Saab slocknar av sig själv, tror inte det.

Är du i Norrköping någon gång så kan jag läsa ur bilen åt dig för 300 spänn. Det är bara att komma ner till firman, Lind'ens Bilelservice Slottsgatan 55

Min 9-3 slocknade lampan av sig själv efter någon vecka när felet var borta iaf.

Tribbe SAAB♥SUBARU
16 oktober 2010 · 1 636 Inlägg

Den ska om jag fattat rätt slockna av sig själv. Vad jag fått fram enligt saab så är det på förar sidan felet är. Antingen i b stolpen eller i förar dörren.. så vore roligt att veta var denna kontakt sitter. Jag vet mycket väl att man inte ska hålla på med airbagen... men just nu struntar jag i det..

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Cableguy Lindén
16 oktober 2010 · 122 Inlägg

Lycka till.......

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
inuzen
19 oktober 2010 · 168 Inlägg

Felkoden som sätts ska återställas av saab-verkstad är vad jag läst mig till.
Detta då felkoden är "satt" tills dess att man återställer den manuellt när det gäller airbagsystem.
Detta var svaret jag fick när jag frågade om min egen bil!

Janneutanb
20 oktober 2010 · 7 272 Inlägg

inuzen skrev:
Felkoden som sätts ska återställas av saab-verkstad är vad jag läst mig till.
Detta då felkoden är "satt" tills dess att man återställer den manuellt när det gäller airbagsystem.
Detta var svaret jag fick när jag frågade om min egen bil!

Många som säger det men så var det inte med min bil.

inuzen
20 oktober 2010 · 168 Inlägg

Brains skrev:

inuzen skrev:
Felkoden som sätts ska återställas av saab-verkstad är vad jag läst mig till.
Detta då felkoden är "satt" tills dess att man återställer den manuellt när det gäller airbagsystem.
Detta var svaret jag fick när jag frågade om min egen bil!

Många som säger det men så var det inte med min bil.

Då får man tacka & va glad! smile

Släckte min lampa idag på saab, får se hur länge den är släckt. Kärlek på glappkontakter!

Tribbe SAAB♥SUBARU
20 oktober 2010 · 1 636 Inlägg

Min är släkt varje gång jag startar bilen men kommer upp efter en stund.. 15-20sekunder kanske.

Har dock inte haft tid att kolla på det ännu...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang