Volvo xc70 pys ljud från broms pedalen

volvo-s60-t5
15 januari 2011 · 508 Inlägg

hej

som min rubrik lyder pys ljud från broms pedalen, trycker jag lite lätt så försvinner pys ljudet men så fort jag släpper kommer den tillbaka. Har nån varit med om det? vad kan det vara? kan tillägga också att tvärnitar jag så är broms pedalen hårt och det bromsar inte måste släppa och bromsa igen.

jocke_gronberg
15 januari 2011 · 4 586 Inlägg

luft i systemet. bytt något i bromsarna ?

Kan även vara huvudcylindern som läcker eller bromsok. Kollat läckage i burken ?

volvo-s60-t5
15 januari 2011 · 508 Inlägg

mer tips?

jocke_gronberg
15 januari 2011 · 4 586 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
mer tips?

Ifall du håller pedalen stumt så får den ej åka sakta ner mot golvet. Svara på min fråga i tidigare inlägg

Jimpiz
15 januari 2011 · 845 Inlägg

Det är en ventil som läcker, den sitter ovanför bromspedalen. Pröva att trycka upp pedalen å se om det tystnar, gör den det, så är det "ventilen" som läcker. Hade samma problem med en gammal v70 taxi med 52.000 mil på mätaren. Tror det är nåt med vakuumet för farthållaren eller dyligt.

Saab 9-3SS (2008)
volvo-s60-t5
16 januari 2011 · 508 Inlägg

nej ingeting läcker ingeting är bytt. Jag har testat trycka upp den men ingeting händer men trycker jag lite på boromsern lätt så tystnar det. hur kollar man på huvudcyllinder om det läcker o vart ska man kolla varrt ligger den?

Janneutanb
16 januari 2011 · 7 272 Inlägg

Jag vet en killes arbetsbil gjorde likadant. Men allt fungerade som vanligt så han fortsatte bara att köra!

volvo-s60-t5
16 januari 2011 · 508 Inlägg

det måste vara nåt iallfalll

volvo-s60-t5
19 januari 2011 · 508 Inlägg

kom igen nu har ingen varit med om det som kan hjälpa till?

Cableguy Lindén
19 januari 2011 · 122 Inlägg

Det låter ju kanse som om det skulle vara fel i bromservot, att det läcker lite vacum.

Farthållaren som Jimpiz skrev kan ej ha med detta att göra pga att det är bara vacum till farthållaren när den använs.

Mvh Tommy

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
tekniknissen-
20 januari 2011 · 252 Inlägg

Tror att det är broms servon som är kass.

volvo-s60-t5
24 januari 2011 · 508 Inlägg

Cableguy skrev:
Det låter ju kanse som om det skulle vara fel i bromservot, att det läcker lite vacum.

Farthållaren som Jimpiz skrev kan ej ha med detta att göra pga att det är bara vacum till farthållaren när den använs.

Mvh Tommy

vart ligger den då

tekniknissen-
24 januari 2011 · 252 Inlägg

mellan torpedvägg och huvudcylinder cool

volvo-s60-t5
25 januari 2011 · 508 Inlägg

tekniknissen- skrev:
mellan torpedvägg och huvudcylinder cool

hur kollar man ditt är det inte aldelles trångt

tekniknissen-
25 januari 2011 · 252 Inlägg

Det ska var trångt !Då är det som bäst big_smile Kolla först så det är bromsservon igenom att koppla ur vacum slangen till den och bromsa med motorn igång då ska det inte låta något. Byta den är lika roligt som att äta glass i en isvak tongue Av med huvudcylindern och in under panelen vid pendal stället sitter där 4 muttrar rakt bakom servo klockan. Sen så tar man en valium och ser till att få ut klockan. Montering på samma sätt ! Ta det lungt med valumen då man kan somna under panelen när man ligger och mutrar där lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang