Vad menas med finspackel?

JohanWerme Ludvika
17 december 2006 · 13 Inlägg

hej
alla snackar om att man ska ha finspackel i slutet av allt.
vad är igentligen finspackel för sort?

Viklund_J
17 december 2006 · 35 Inlägg

pp 100?

JohanWerme Ludvika
18 december 2006 · 13 Inlägg

ok tack

FantasticZ4
19 december 2006 · 147 Inlägg

Finspacklet fyller i reoprna du slipat upp från förra spackligen, finare korn i spacklet än ex normal spackel. Är du duktig att lägga på finspacklet behöver du knappt slipa det efter.

tane85
19 december 2006 · 14 Inlägg

hej finspackel är ett spackel du sprutar på men det finns i tub också men  en tub kostar typ 1000kr men sprutspackel använde jag när jag laga sten skot

FantasticZ4
19 december 2006 · 147 Inlägg

en burk plastic padding finspackel kostar inte mer än 170kr

beathacker Amatör
19 december 2006 · 444 Inlägg

FantasticZ4 skrev:
en burk plastic padding finspackel kostar inte mer än 170kr

stämmer nog lite bättre =0) brukar själv köra med biltemas glasfiber o fin spackel funkar utmärkt

BMW 320d (2006)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
19 december 2006 · 208 Inlägg

tane85 skrev:
hej finspackel är ett spackel du sprutar på men det finns i tub också men  en tub kostar typ 1000kr men sprutspackel använde jag när jag laga sten skot

Sprutspackel är värdelöst.  det höjer sig då du sprutar inte mkt luft i det och då kan du räkna ut själv.  sprutspackel slutade dem använda för längesen på lackfirmor om det inte inte är en lite simplare lackfirma då

Fredrik.Gustavsson
19 december 2006 · 2 123 Inlägg

Real_Performance skrev:

tane85 skrev:
hej finspackel är ett spackel du sprutar på men det finns i tub också men  en tub kostar typ 1000kr men sprutspackel använde jag när jag laga sten skot

Sprutspackel är värdelöst.  det höjer sig då du sprutar inte mkt luft i det och då kan du räkna ut själv.  sprutspackel slutade dem använda för längesen på lackfirmor om det inte inte är en lite simplare lackfirma då

Konstigt att det är så värdelöst eftersom det används på flyg och speciellt på glasfiber detaljer.
Angående lackfirmor har jag därimot ingen anning men inte fan är det värdelöst iaf.

skogenracing xcOOb
19 december 2006 · 388 Inlägg

sprutspackel på vanlig sprayfärgsburk e inge vidare iaf.. spackla med paddings finspackel så blire nog bra smile

Real_Performance "Living My Life Sideways"
19 december 2006 · 208 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Real_Performance skrev:

tane85 skrev:
hej finspackel är ett spackel du sprutar på men det finns i tub också men  en tub kostar typ 1000kr men sprutspackel använde jag när jag laga sten skot

Sprutspackel är värdelöst.  det höjer sig då du sprutar inte mkt luft i det och då kan du räkna ut själv.  sprutspackel slutade dem använda för längesen på lackfirmor om det inte inte är en lite simplare lackfirma då

Konstigt att det är så värdelöst eftersom det används på flyg och speciellt på glasfiber detaljer.
Angående lackfirmor har jag därimot ingen anning men inte fan är det värdelöst iaf.

Är du lackerare eller plåtslagare?

Real_Performance "Living My Life Sideways"
19 december 2006 · 208 Inlägg

skogenracing skrev:
sprutspackel på vanlig sprayfärgsburk e inge vidare iaf.. spackla med paddings finspackel så blire nog bra smile

Stämmer bra det=).  inte heller det man sprutar på därför inte lackerarna använder det .  Dem använder nått annat nu istället kommer bara inte på vad det heter just nu smile.

JohanWerme Ludvika
19 december 2006 · 13 Inlägg

ok tack för svaren

YeahLow OutRage DriftTeam
19 december 2006 · 181 Inlägg

MkIII-Manta:
Sprutspackel har ungefär samma funktion ja, men sprutspackel brukar i regel resa sig för eller senare när man lägger på en 2K lack ovanpå.. Så en slipgrund är mycket bättre i det syftet.

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
19 december 2006 · 208 Inlägg

mkIII-Manta skrev:
Sprutspackel = slipgrund annat namn bara. (samma funktion)

Det är inte samma medel .  men funtionen är den samma . skillnaden är att slipgrunden inte höjer sig .  alltså det dem kör med nu lackeringsfirmorna .

Real_Performance "Living My Life Sideways"
19 december 2006 · 208 Inlägg

Smiley skrev:
MkIII-Manta:
Sprutspackel har ungefär samma funktion ja, men sprutspackel brukar i regel resa sig för eller senare när man lägger på en 2K lack ovanpå.. Så en slipgrund är mycket bättre i det syftet.

Precis Tur att det är nån som inte är trött som jag just nu och kan förklara hur det ligger till smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang