Volvo 940 B230fb går skit, bytt typ allt

Burrrrner Avstängd
13 april 2012 · 195 Inlägg

Har lite problem med min bil.. Symptom: Motorn går ojämnt, hoppar, baktänder, och ibland dör den. Den vill inte varva utan bluddrar när man trycker gasen i botten... Motorfelslampan lyser när man startar, men slocknar så fort man nuddar gasen..

Oftast har det varit regn snö ute när den krånglat så jag misstänkte fördelarlocket, men det hjälpte inte. Nu har jag bytt:

Luftmassemätare
Fördelarlock
Lagat avgasröret framför katten, det läcker inte
Ny Lambdasond

Läst felkoder, inga felkoder visas. Hade inne den på verkstad, de felsökte och bytte relät till bränslepumpen, men den går fortfarande kasst!!! BÖrjar bli desperat efter hjälp här tongue

rallykleen Rally Mupp
13 april 2012 · 300 Inlägg

Har du bytt tändkablar, brukar kunna bli lite fnasiga med åren, reagerar mer när det är fuktigt ute..

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1
Burrrrner Avstängd
15 april 2012 · 195 Inlägg

Bytte tändkablar idag, gjorde ingen skillnad

engolf
15 april 2012 · 3 235 Inlägg

Har du kollat att tändningen står rätt?

Burrrrner Avstängd
15 april 2012 · 195 Inlägg

Menar du att vrida på fördelarlocket? det går inte, det sitter bara på ett sätt, eller går det att justera på annat sätt?

240bns
15 april 2012 · 1 008 Inlägg

Nej, går inte att justera, det du kan kolla så inte kamremmen har kuggat över nån kugg..
Hur ser stiften ut?

Burrrrner Avstängd
15 april 2012 · 195 Inlägg

Har inte kollat stiften. de är bara nån månad gamla. De som satt innan var lite gråbruna, inget jag reagerade på

Ska kolla kamremmen, tack för tipset

Burrrrner Avstängd
19 april 2012 · 195 Inlägg

Det var spetsarna inne i fördelarlocket som hade ärgat, går klockrent nu smile ifall nån har liknande problem

nosferato
19 april 2012 · 439 Inlägg

drog den mycket bensin med eller?vilka spetsar menar du?under rotorn eller på rotorn?

Senast redigerat av nosferato (19 april 2012)

old,low and slow....
Burrrrner Avstängd
20 april 2012 · 195 Inlägg

Näe märkte inte skillnad i bensinförbrukningen

De 4 som sitter i fördelarlocket, som tändkablarna går till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang