Montera kompsänknings platta. blir det tätt mot blocketsidan?

beetleracing Håga locals
31 oktober 2012 · 45 Inlägg

Hej. några som har erfarenhet på att montera en stålplatta som kompsänkning för tex turbokonvertering? jag skall montera en 2mm på en vr6 AAA. om blocket är plant men med lite småmärken som det kan bli efter 20000mil, är det så att man har en ny toplockspacknig på båda sidor eller borde det bli tätt att ha packningen på åvansidan bara (med rätt moment osv så klart)? detta gäller väl skenerellt alla med denna moddifikation?!
Mvh Timpa

Volkswagen 1303S "DTM edition" (1973)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
31 oktober 2012 · 1 201 Inlägg

generellt sett är det jävlans svårt o få en vr6 motor tät över huvudtaget...

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
opela VD Hammar
31 oktober 2012 · 613 Inlägg

ja det funkar att köra med dubbla pakningar om kedja/rem räcker, men om du ska vara riktigt seriös så ska du ju plana toppen/topparna. vet inte riktigt hur det ser ut på dem här motorerna

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
tekniknissen1
1 november 2012 · 866 Inlägg

Har provat på chevrolet 350 funka så där ! läckte vatten ut från blocket  neutral Har för mig att elring har stålpackning och har gjort det på en toyota 7m motor. Tog 2 mellan plattor och limma med flänspackning och med två tätplåtarna på vars sin sida. det gav 2mm + och stålisen kompremeras mindre än fiber packningen så det ger 0,5+ men det var på en rak motor din motor är krokig med 15 grader  tonguebig_smile

gnytt
1 november 2012 · 265 Inlägg

Tjenare. Köp en viktor reinz 3lager packning från tex dli-teknik.se, borra väck nibblarna i hörnorna och plocka väck mellan lagrett så har du 2 stålpackningar som är runt 0,1mm styck sen kan du spraya dom med "loctite 3020" och nibbla ihop packningarna igen med kompplattan i mitten, spraya sen på packningen och montera, ska hålla tätt om blocket är ok, men var noga med att rengöra block å toppytan innan. Du kan inte bara montera komplattan utan packningar.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
beetleracing Håga locals
7 november 2012 · 45 Inlägg

Det lät som den mest effektivaste tätningen att dela en stålpackning och ha kompplattan imellan. Men fler tips tar jag gärna imot. Har en del annat att göra innan toppen ska på så väntar hellre på flera förslag:-)

Volkswagen 1303S "DTM edition" (1973)
pzazzz VR6 Abuser
13 november 2012 · 6 Inlägg

timo: Vill du köpa ett ms-sprut till VR6? wink

Jetta GLX -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy 1.4Tdi -13
Volkswagen Vento VR6 "Jetta GLX" (1998)
Jckssn
14 november 2012 · 34 Inlägg

Dela en stålpackning bara som beskrivet ovan. Så körde jag utan problem på min röda Audi 80.

Audi 80 quattro ... Med plusmeny
11.074 / 200km/h
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang