Volvo 740 VR6 TURBO Drift Projekt!

Garage under uppbyggnad!
  • 218 Följare
  • 201 451 Visningar
  • Projektet avslutat 20 mars 2014
zemet
22 november 2012 · 4 069 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

SylvesterStallone skrev:

Tryck_o_pys skrev:
är det bakaxelböj från biltema?

yes det stämmer bra smile

okey. funka det bra för dig? för mig så ligger den och slår på axeln hela tiden... min är sänkt 1½ varv runt om.

Det löser man med en tub biltemas högtemp silicon 36-4813. Bara fetta på som fan så det blir en stor kaka mellan karossen och röret så är det löst sen:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hermanssons_Garage
22 november 2012 · 2 415 Inlägg

zemet skrev:

Tryck_o_pys skrev:

SylvesterStallone skrev:
yes det stämmer bra smile

okey. funka det bra för dig? för mig så ligger den och slår på axeln hela tiden... min är sänkt 1½ varv runt om.

Det löser man med en tub biltemas högtemp silicon 36-4813. Bara fetta på som fan så det blir en stor kaka mellan karossen och röret så är det löst sen:)

tack. det skall testas smile
edit. fast den går ju bara upp till 300 grader. eftersom det är en "lek" bil så får jag ganska höga temp över hela systemet.. tongue

Senast redigerat av Tryck_o_pys (22 november 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
SylvesterStallone
22 november 2012 · 1 433 Inlägg

Blev vist en lite video till såhär på kvällen sorry för kvaliteten sad

http://www.garaget.org/video/130436

BMW 730D (2005)
jeppanh0e Man kan göra så, men det är inte rätt
22 november 2012 · 369 Inlägg

Han pyser på fint smile

huehue
zemet
23 november 2012 · 4 069 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

zemet skrev:

Tryck_o_pys skrev:

okey. funka det bra för dig? för mig så ligger den och slår på axeln hela tiden... min är sänkt 1½ varv runt om.

Det löser man med en tub biltemas högtemp silicon 36-4813. Bara fetta på som fan så det blir en stor kaka mellan karossen och röret så är det löst sen:)

tack. det skall testas smile
edit. fast den går ju bara upp till 300 grader. eftersom det är en "lek" bil så får jag ganska höga temp över hela systemet.. tongue

Vi leker ganska bra med våra bilar också och det håller. Tror faktiskt min bror använde det till ventilkåpan på sin GLT och det höll.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
SylvesterStallone
25 november 2012 · 1 433 Inlägg

http://www.garaget.org/video/130502

hehe turbo + agadiff på fruset var svårare än på tort och blött ialf tongue

BMW 730D (2005)
SylvesterStallone
2 december 2012 · 1 433 Inlägg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/374547_10151170212863170_2135673001_n.jpg

BMW 730D (2005)
Brago
3 december 2012 · 1 574 Inlägg

En m46 till en vr6, de är ju gjort för att gå sönder roll
Hoppas inte du ska åka med den? tongue

Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
SylvesterStallone
3 december 2012 · 1 433 Inlägg

Brago skrev:
En m46 till en vr6, de är ju gjort för att gå sönder roll
Hoppas inte du ska åka med den? tongue

jorå har några st ligger tänkte börja med den då det är bolton med m46 och 740 diesel sprängkåpa samt adapter imellan smile  det är inte tänkt att köra med däck som greppar bara drift bil/busbil smile  och låda byter jag på max 20 min nu smile  och lådorna kostar typ 200st smile

BMW 730D (2005)
volvo-majkii
3 december 2012 · 548 Inlägg

jorå har några st ligger tänkte börja med den då det är bolton med m46 och 740 diesel sprängkåpa samt adapter imellan smile  det är inte tänkt att köra med däck som greppar bara drift bil/busbil smile  och låda byter jag på max 20 min nu smile  och lådorna kostar typ 200st smile

Du vet att bakaxeln lätt kan gå om du lägger lådan`? smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
SylvesterStallone
3 december 2012 · 1 433 Inlägg

volvo-majkii skrev:

jorå har några st ligger tänkte börja med den då det är bolton med m46 och 740 diesel sprängkåpa samt adapter imellan smile  det är inte tänkt att köra med däck som greppar bara drift bil/busbil smile  och låda byter jag på max 20 min nu smile  och lådorna kostar typ 200st smile

Du vet att bakaxeln lätt kan gå om du lägger lådan`? smile

ja!, ni kan vara lugna grabbar ! har lagt undan ett par st smile tex BMW låda kommer sen om allt går som det ska , men ha in mind  går typ 25 volvo låder på 1 zf smile

BMW 730D (2005)
Brago
3 december 2012 · 1 574 Inlägg

Jo men ska man räkna så kan man göra på många olika sätt..
Men ja skulle hellre satsat på en låda som håller direkt, ska du iväg på något event eller och rasar lådan, då tror ja inte du säger lika när du står där å inte tar dig någonstans roll
Menmen, ditt val lol

Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
SylvesterStallone
7 december 2012 · 1 433 Inlägg

Brago skrev:
Jo men ska man räkna så kan man göra på många olika sätt..
Men ja skulle hellre satsat på en låda som håller direkt, ska du iväg på något event eller och rasar lådan, då tror ja inte du säger lika när du står där å inte tar dig någonstans roll
Menmen, ditt val lol

detta stämmer nog smile men drar nog skiten på trailer i vilket fall! men såklart är ZF att föredra smile

BMW 730D (2005)
SylvesterStallone
7 mars 2013 · 1 433 Inlägg

Kommer snart en REJÄL Update vissa kommer finna den intressant andra kommer bli väldigt besvikna!
Stay Tuned!

BMW 730D (2005)
almqvist__89
7 mars 2013 · 1 140 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
Kommer snart en REJÄL Update vissa kommer finna den intressant andra kommer bli väldigt besvikna!
Stay Tuned!

Hoppas på en feeeeeet update big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
SylvesterStallone
8 mars 2013 · 1 433 Inlägg

Vill hänvisa till mina NYA projekttråd! då denna kommer ligga på IS till ett bättre Chassi finnes!!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3621356

tror inte ni kommer att bli besvikna på denna tråden ialf! smile var vänliga följa och lägga kommentarer om ni så känner för det smile

BMW 730D (2005)
KHRacing
8 mars 2013 ·

SylvesterStallone skrev:
Vill hänvisa till mina NYA projekttråd! då denna kommer ligga på IS till ett bättre Chassi finnes!!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3621356

tror inte ni kommer att bli besvikna på denna tråden ialf! smile var vänliga följa och lägga kommentarer om ni så känner för det smile

Be att få denna låst sålänge så slipper du kolla av den :-)

SylvesterStallone
9 mars 2013 · 1 433 Inlägg

KHRacing skrev:

SylvesterStallone skrev:
Vill hänvisa till mina NYA projekttråd! då denna kommer ligga på IS till ett bättre Chassi finnes!!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3621356

tror inte ni kommer att bli besvikna på denna tråden ialf! smile var vänliga följa och lägga kommentarer om ni så känner för det smile

Be att få denna låst sålänge så slipper du kolla av den :-)

nejdå det är ingen fara smile kanske uppstår nån trevlig diskution eller dyl sålänge smile kolla gärna in den nya tråden vettja smile

BMW 730D (2005)
Hermanssons_Garage
9 mars 2013 · 2 415 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
Vill hänvisa till mina NYA projekttråd! då denna kommer ligga på IS till ett bättre Chassi finnes!!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3621356

tror inte ni kommer att bli besvikna på denna tråden ialf! smile var vänliga följa och lägga kommentarer om ni så känner för det smile

Skall lägga en prem på den smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang