Få Bort Oljetråget! Hjälp. E32 735ia

albinmentzer
18 april 2013 · 68 Inlägg

Hej på er!

Jag håller på att ta bort oljetråget men helvetet sitter fast som jag vet inte vad, har fan testat allt i 2 dagar nu...

Jag ska få isär oljetråget för oljepumpen är pajj, men har skruvat bort alla skruvar och nu ska jag få oljetråget att lossna från blocket men det är där problemet kommer.

Ena sidan (vänster sida om du kollar framifrån) har lossnat lite men på andra sidan (höger om man kollar framifrån) sitter fast som bara den..
har testat: huggmejsel, ett fett smalt stämjärn osv.
Jag börjar tro att det är någon slags osynlig fet bult som sitter där, för har jobbat med problemet i två dagar i streck så behöver hjälp nu från rutinerade motorkunniga personer från garaget så jag hoppas på hjälp på att lösa det jävla problemet jag har..

Det är min BMW E32 735IA
Mvh Albin

Senast redigerat av albinmentzer (18 april 2013)

BMW E30 320/325 Coupé "PleaseTakeMeDown" (1984)
ahG16
18 april 2013 · 198 Inlägg

Det kan ju sitta en styrning i form av en fjäderpinne? ta och kolla upp hur oljetråget ser ut så kan du nog lokalisera om det finns en styrpinne och isåfall vart. Då kan du ge några slag på tråget runt styrningen så bör den lossa

MVH Gabbe
Permanent fartblind
albinmentzer
19 april 2013 · 68 Inlägg

ahG16 skrev:
Det kan ju sitta en styrning i form av en fjäderpinne? ta och kolla upp hur oljetråget ser ut så kan du nog lokalisera om det finns en styrpinne och isåfall vart. Då kan du ge några slag på tråget runt styrningen så bör den lossa

Ska testa det igen men har testat knackat på fjäderpinnen.
Om den inte lossnar så äre vell helt kört så jag får vell lyfta upp motorn och vålda sönder.


Mvh Albin

BMW E30 320/325 Coupé "PleaseTakeMeDown" (1984)
albinmentzer
20 april 2013 · 68 Inlägg

Det fungerar inte att knacka, hammra, slå sönder, bryta isär det, huggmejsel osv....

Vad för mer alternativ har man,.. finns det någon gömd skruv?

Tacksam för svar! det hjälps otroligt mycket för vet inte vad jag ska göra.. hållt på i flera dagar och försökt fått bort det

BMW E30 320/325 Coupé "PleaseTakeMeDown" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang