Klunkande ljud bakvagn Volvo 940

bombarjensen
4 november 2013 · 51 Inlägg

Hej! Varje gång jag gasar eller släpper gasen så slår det i bakvagnen, har känt på stödlager och det va ett litet glapp bara, sen har jag även ett annat problem, över 110 km/h så vibrerar bilen som känns i ratten och även i hela bilen i högre hastigheter men det vibrerar inte konstant utan det vibrerar till ungefär var tredje sekund, vad kan det vara???

siiimooon Påstängd
4 november 2013 · 1 194 Inlägg

Diff?
Momentbryggan knäckt?

Audi A8 4,2 Quattro "Kokainsläden" (1995)
Volvo 965 "Sex är bättre än fyra.." (1995)
Volvo 940 Turbo "Flowen" (1991)
bombarjensen
4 november 2013 · 51 Inlägg

Det ska vara bytt brygga och bakaxeln i den! Vilken är moment bryggan då? Och är de någon fara att köra med?

simlar
4 november 2013 · 5 554 Inlägg

En polares 744a klonkade i bakvagnen, visade sig vara diffen då den rasade ca 5månader senare då han skulle till och börna på blöt asfalt. Bytte bakaxel och inget mer klonkande.

Däremot var det inga vibrationer, speciellt inte oregelbunda vibrationer.
Det där med oregelbunda vibrationer låter mer som att någon bussning är dålig så det vibrerar till i gupp.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
bombarjensen
4 november 2013 · 51 Inlägg

Okej! Ska förmodligen bara ha bilen till mars och jag funderar på att svetsa den... Men jag kör så länge de håller så byter jag de som rasar, fick stress byta motorn igår då vevlagerna rasade efter en vecka så har väl gjort det värsta nu haha' men det vibrerar alltid var tredje sekund...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang