Hybrid_
Forum- och sitemoderator
18 november 2020
· 17 630 Inlägg
torsen skrev:
zleepy skrev:
THEBADGUY skrev:
Funkar bra med tanke på att det är en distributionsbil. Haft liknande bygge sen typ 10 år tillbaka, så man är van haha.
Men jävlar vilken skillnad på Scanias "old generation" jämfört med "New generation"
Känns verkligen som en helt annan bil.
ah det kan jag förstå att du är, därav det " distributions livet" vet själv hur det var i början av ens karriär när man gled runt i små lastbilar och "längtade" efter större bil och hytt hehe
Jaaaa det kan jag hålla med om, det är skillnad på ng och og, även om jag gillar inre på ng men inte riktigt överens med det fyrkantiga utseendet på ng, jag föredrar og faktiskt, har en av dom sista og streamline själv, stora hytten med allt, förbaskat trevlig kärra och köra, snart på 44k och blir fem år i feb, men man åker fint.. synd man inte kan bygga en OG utseende med NG "allt under skalet" så säga
Men härligt du trivs, hoppas du får många sköna mil, och att den hålls hel, är väl alltid någon "klåpare" som lyckas ha sönder saker fort, så jäkla tråkigt
Hm!
Undrar vad ni skulle säga om att kryp upp i förarhytten på en 50-tals Bedford - Bulldogmodellen!
Osynkad låda och växelspaken nästan bakom förarstolen.
Missade man en växel gick det som en elektrisk stöt från handleden upp till nacken.
Då var man nästan tvungen att "börja om från början".
Huvva!
Jag har provat att köra en Volvo Starke med skakfyran i. Det var intressant. Och kul! Tog ett par minuter att få i växlarna med dubbeltramp. Men kul. Min farbror hade den på sin gård. Ålder vid provkörning? 16 år kanske. Preskriberat nu.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!