Köra vanlig bil som A-traktor

MickeEng
17 juni 2023 · 491 Inlägg

Hallå!

Haha liten udda grej kanske men jag o polarna snacka lite om att köra nästa vecka våra vanliga bilar i 30km.  För att stötta våra ungdomar som kör A-trakroter. Alltid retar det någon Svensson. Gillat dessa ungdomar som har ett motor intresse.

Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
Mack Forum- och sitemoderator
17 juni 2023 · 26 183 Inlägg

På vilket sätt skulle det stötta ungdomarna, mer exakt?
Du kommer bara att irritera dina medtrafikanter, om möjligt ännu mer.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MickeEng
17 juni 2023 · 491 Inlägg

Tror du, vad är problemet med dessa ungdomar som har ett intresse, har inga problem att ligga bakom en A-Traktor i några kilometer så att alla har så j...la bråttom i dag.

Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
Mack Forum- och sitemoderator
17 juni 2023 · 26 183 Inlägg

MickeEng skrev:
Tror du, vad är problemet med dessa ungdomar som har ett intresse, har inga problem att ligga bakom en A-Traktor i några kilometer så att alla har så j...la bråttom i dag.

Jag säger inte att det är något problem. Tvärtom, epan har fött och gynnat många intressen.
Men att komma ikapp en vanlig personbil som ligger i 30 UTAN till synes giltig anledning kommer nog många
att störa sig på.
Detta tror i alla fall jag. Andra får tro eller tycka vad de vill.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
trubbelturbo
17 juni 2023 · 1 467 Inlägg

Jag tycker det är en idiotisk idé. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Low
17 juni 2023 · 3 325 Inlägg

Kör du 30 på en 80 väg så skulle jag inte bli förvånad om polisen skulle ha åsikter om det.


Jag har inget emot epor, man blir glad se vissa byggen. Dock kanske inte bottensänkta v70in.

Absolut stör jag mig ibland på dessa också; tex 80 vägar med skog och blandat med fartkameror och skymd sikt, sedan några långtradare och osäkra bilförare. Blir kilometer långa köer. Vissa gör vansinniga omkörningar. Händer det ofta, så är det inte så roligt.

30 är sakta, men samtidigt otroligt snabbt på parkeringar, där man ibland genar lite galet.

Ställ krav på ett körkort, med likande krav som B kort. Så blir det bra👌

Utmarks-Loke
17 juni 2023 · 5 896 Inlägg

Det är ungefär som de där miljömupparna som limmar fast sig på vägen för att hindra trafiken, de tycker de är finurliga men folk blir bara arga. Och längst bak i kön kanske det står en ambulans med någon som snabbt behöver vård. Så jag hoppas polisen delar ut böter i såna fall, eller helst tar körkortet. Då kan du åka moped i 30 sedan.

Jesper328
17 juni 2023 · 2 409 Inlägg

Åfan, en annan tänkte klamra sig fast på utsidan av tåget för att visa solidaritet med grabbarna i Indien.

Up the RA
torsen
18 juni 2023 · 7 298 Inlägg

MickeEng skrev:
Hallå!

Haha liten udda grej kanske men jag o polarna snacka lite om att köra nästa vecka våra vanliga bilar i 30km.  För att stötta våra ungdomar som kör A-trakroter. Alltid retar det någon Svensson. Gillat dessa ungdomar som har ett motor intresse.

Du ser inget motsatsförhållande?
Stödja och samtidigt reta?
Är du en miljömupp?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang