Hälp med seat alhambra att kopplar bilstereo

hunglam
2 oktober 2007 · 4 Inlägg

jag har köp ett bilstereo från biltema och har kopplade in i seat alhambra
när jag sätta på bilstereo så blinkar en text som står "TEL CALL" och så blinkar det hela tiden.
radio och cd fungera inte. jag fatta inte vad det menar med "TEL CALL" det står inte i intruktion bok eller bil intruktionbok. Kan nån hälpa mig att får stereo fungera tack

hunglam
3 oktober 2007 · 4 Inlägg

men den fungera i en wolwagen bil konstig

bumpe Lastbilsmekaniker
3 oktober 2007 · 3 878 Inlägg

Vilka kablar är inkopplade? Du behöver bara ha röd (konstantplus) gul (15/tändning) och svart jord) i den kontakten som är till strömmatningen...

hunglam
4 oktober 2007 · 4 Inlägg

det finns en röd kontak och en svart och antenn
den röda jag tror att den är till högtalare och den svarta är till ström
jag kopplar samma sätt i en wolwagen bil och det fungera men inte till seat (alhambra)
det blinkar på skärmen den här "TEL CALL" och ingenting fungera

richardoo290 VOLVO for life..
4 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

scorpio-94 skrev:
Köper du på biltema kan du inte räkna med att allt ska funka  lol

skriv inte inlägg och kladda ner tråden om du inte har nått vettigt att komma med?


mitt tips: kolla handboken som följde me noga.. extrakolla alla kablar.. funkar de inte?
lämna tillbaka skiten och skäll ut dem på biltema!

hunglam
4 oktober 2007 · 4 Inlägg

förstå nån varför det blickar "TEL CALL" och var det menar och det står inget till handboken om det här

richardoo290 VOLVO for life..
4 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

hunglam skrev:
förstå nån varför det blickar "TEL CALL" och var det menar och det står inget till handboken om det här

kanske typ arabiska eller nått som betyder: "fel inkoppling"  lol

nä men allvarligt... lämna tillbaka skiten och handla från nån annan affär än biltema när det gäller sånna grejjor. den funkar ju inte .. right... hoppas du har kvitto!

Tinoz 10 sec före dig...
4 oktober 2007 · 540 Inlägg

richardoo290 skrev:

hunglam skrev:
förstå nån varför det blickar "TEL CALL" och var det menar och det står inget till handboken om det här

kanske typ arabiska eller nått som betyder: "fel inkoppling"  lol

nä men allvarligt... lämna tillbaka skiten och handla från nån annan affär än biltema när det gäller sånna grejjor. den funkar ju inte .. right... hoppas du har kvitto!

kan vara att det finns en funktion på den som gör det möjligt att koppla in telefon mute. finns på vissa, och det kan klabba ibland! gör som richardoo290 säger lämna tillbaka skiten!

Senast redigerat av Tinoz (4 oktober 2007)

scorpio-94
4 oktober 2007 · 162 Inlägg

richardoo290 skrev:

hunglam skrev:
förstå nån varför det blickar "TEL CALL" och var det menar och det står inget till handboken om det här

kanske typ arabiska eller nått som betyder: "fel inkoppling"  lol

nä men allvarligt... lämna tillbaka skiten och handla från nån annan affär än biltema när det gäller sånna grejjor. den funkar ju inte .. right... hoppas du har kvitto!

Du skriver ju lika "viktiga" grejer som mej, så sluta gnäll mad

Senast redigerat av scorpio-94 (14 oktober 2007)

Real_Performance "Living My Life Sideways"
14 oktober 2007 · 208 Inlägg

Tjenare,  skifta röd A4 och gul A7 med varandra på kontakten som går till strömförsörjningen.  Så kommer det att fungera!

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang