Hur skall magnetventil på SAAB kopplas?

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
14 oktober 2007 · 426 Inlägg

DEN SKA VISA MINUS NÄR DU STÅR PÅ TOMGÅNG. annars är den felkopplad.

/Street
Fredrik-79
14 oktober 2007 · 2 164 Inlägg

Säg till dina kompisar att den INTE ska kopplas in på nån slang som går till MVn.
Till AVn (avlastnings ventilen) eller till BTRen kan man koppla in laddtrycksmätaren på.
På T7 motorerna är de en annan sak.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Hamilton
14 oktober 2007 · 8 873 Inlägg

Smidigast är att använda den lediga nippeln på insuget. Den är just till för att koppla in en laddtrycksmätare på ltt, varför fibbla med andra anslutningar.

Fotograf på tierpidag.se
mind
14 oktober 2007 · 37 Inlägg

jag kopplade enligt den här http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569 , kan anmärka att jag har en saab 9-3 jag med,,, det måste vara rätt juh=), laddade precis likadant som när jag kopplade den till AVn.

Senast redigerat av mind (14 oktober 2007)

Saab 9-3 (1999)
Fredrik-79
14 oktober 2007 · 2 164 Inlägg

Hamilton skrev:
Smidigast är att använda den lediga nippeln på insuget. Den är just till för att koppla in en laddtrycksmätare på ltt, varför fibbla med andra anslutningar.

Kopplar man in den där får man inte rätta värden.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Hamilton
14 oktober 2007 · 8 873 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

Hamilton skrev:
Smidigast är att använda den lediga nippeln på insuget. Den är just till för att koppla in en laddtrycksmätare på ltt, varför fibbla med andra anslutningar.

Kopplar man in den där får man inte rätta värden.

MVH

F

Fungerar på min.

Fotograf på tierpidag.se
Garfield
15 oktober 2007 · 1 019 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

Hamilton skrev:
Smidigast är att använda den lediga nippeln på insuget. Den är just till för att koppla in en laddtrycksmätare på ltt, varför fibbla med andra anslutningar.

Kopplar man in den där får man inte rätta värden.

MVH

F

Klart man får rätt värden om man kopplar den där. Sålänga man kopplar den på rätt sida gasspjället så kvittar det var man kopplar in den på en T5-bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang