Roligaste förstabilen, volvo elr VW?

MIKK0 Designer.
26 oktober 2007 · 1 260 Inlägg

Köp en GLT 16v och diffa! Garanterar att du kommer få mycket roligare för pengarna än med en Golf. Visst drar lite mer men satan så mycket roligare med RWD.

Med en pigg diffad GLT 16v så är det inga problem att åka på häng sommar som vinter ;-) Helt klart roligare än en Golf enligt mig smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

SaabLejon skrev:
steifan
Är de så "elaka" mot dig på scania att du får puscha så hårt för Volvo på fritiden  lol

Haha ja wink Nästan alla åker VW/Audi där.. måste ju sticka ut lite med två gamla Volvos.

tiic
26 oktober 2007 · 7 Inlägg

Försäkringen får stå på farsan, han e 48 bast:P då borde de väl bli billigare?

Senast redigerat av tiic (26 oktober 2007)

Karlstad Racing
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

tiic skrev:
Försäkringen får stå på farsan, han e 48 bast:P då borde de väl bli billigare?

Med rätt försäkringsbolag kan du säkert få helförsäkring för 300 spänn/månaden tongue

Turbomatte Lackerare/Rekondare
27 oktober 2007 · 834 Inlägg

Overmann skrev:

Lalla78 skrev:
Golfen är en riktigt pigg liten raket. Men välj 8V istället för 16V. 16V har dåliga bränslepumpar som ofta ger upp efter ett tag. Hade själv en trimmad 16V GTI med 170hk som vinterbil. Gick som bara den. Bägge pumparna pajade på den så jag fick ersätta pumpen i tanken från en VR6 och köpte en orginal till undersidan. Kan verkligen rekomendera golfen.

Volvo 740 16V är inte dum den heller. Men jag skulle nog gå på golfen (men en 8V).

När jag köpte min 8v var det just bränslepumpen som var trasig. Är det verkligen någon skillnad i hållbarhet mellan 8 och 16v? Jag skulle tror att det bränslepumpens dumma läge (helt oskyddad framför höger bakhjul där sprut och annat skit lätt kommer åt) som gör att de går sönder. Men att byta den är å andra sidan lätt!

Grejjen med pumparna är att förpumpen pajar lätt och då får huvudpumpen jobba för hårt och tillsist pajjar den med.

Det kostar ca 3000kr men en ny org huvud pump medans förpumpen ligger på 500


annars så är gtin än underbar bil oah jag äger både golf och 740 och jag går mot stömmen och säger att golf is the shit på vintern.

snackcalahan
27 oktober 2007 · 482 Inlägg

köp volvon, mindre sturl och så  kan man leka av sig med den, världeööst med framhjulsdrift på vintern, köp 740glt fixa aga dif och sänkfjädrar kan inte ha roligare.
tänk på säkerheten liten golf mot stritsvagns volvo, annars om du vill ha liten rolig bil kolla in fiat uno turbo de som finns är oftast i mycket bra skick mycket roligare än golfen

just real power
no turbo shit
Turbomatte Lackerare/Rekondare
27 oktober 2007 · 834 Inlägg

snackcalahan skrev:
köp volvon, mindre sturl och så  kan man leka av sig med den, världeööst med framhjulsdrift på vintern, köp 740glt fixa aga dif och sänkfjädrar kan inte ha roligare.
tänk på säkerheten liten golf mot stritsvagns volvo, annars om du vill ha liten rolig bil kolla in fiat uno turbo de som finns är oftast i mycket bra skick mycket roligare än golfen

Du har ju aldrig kört golf gti 16v hör jag ju direkt^^

__hogberg__
27 oktober 2007 · 1 161 Inlägg

som de VW fan ja ä så skulle ja säga volvon pga att de ä RWD så att man lär sej hur man styr upp en sladd..
hade de vart andra bilen o du hade haft en RWD som första bil så hade ja sagt VW pga att ja älskar deras bilar o motorer smile

Lill-Lukke Avstängd
30 mars 2008 · 107 Inlägg

Volvo såklart:)

Breexiz
30 mars 2008 · 341 Inlägg

GTI ffs.

Drive it like you stole it
Bjork OEM <3
30 mars 2008 · 6 957 Inlägg

Skulle inte köpt en 16V, skulle köpt en 8V GTI! Bättre bottendrag!
Sen så får man ju varva som fan för att de ska hända ngt i en 16V GTI!

Senast redigerat av Bjork (30 mars 2008)

OEM <3
Pettzon
30 mars 2008 · 224 Inlägg

volvo 740 glt 16v rolig som fan att köra

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"
HOLLELLE
30 mars 2008 · 409 Inlägg

en mk2 med tyskstuk klår det mesta smile

Rushman Evolution Garage
30 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Volvo kör man bara för att man måste...

Sky´s the limit...
snackcalahan
1 april 2008 · 482 Inlägg

Turbomatte skrev:

snackcalahan skrev:
köp volvon, mindre sturl och så  kan man leka av sig med den, världeööst med framhjulsdrift på vintern, köp 740glt fixa aga dif och sänkfjädrar kan inte ha roligare.
tänk på säkerheten liten golf mot stritsvagns volvo, annars om du vill ha liten rolig bil kolla in fiat uno turbo de som finns är oftast i mycket bra skick mycket roligare än golfen

Du har ju aldrig kört golf gti 16v hör jag ju direkt^^

Har du ju rätt i bara kört 8v big_smile Gillar inte golfar allmänt, struliga o lucktar illa, de gti:er som finns i livet är ofta slut körda samma gäller väll 740 glt iofs tongue

just real power
no turbo shit
weber140 Förgasarfrälst
1 april 2008 · 219 Inlägg

båda är nog fräna på sitt sätt men ja själv gillar ju mer gamm-volvos så 740n hade de blivit. och inte en såkallad tätortsmoped som en kille kallade golf hehe

Lill-Lukke Avstängd
5 april 2008 · 107 Inlägg

740in så klart smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang