Sweden's Hottest Ride 2008 utsedd! (Topp 10 listade)

cool blue Åkeri ägare
6 september 2008 · 226 Inlägg

Hmm spännade ämne det blev här. Jag personligen har haft hjälp på alla mina bilar ider och vad som ska byggas kommer från mig sen är jag själv med alla bygg moment allt från motor och lack plastning och om kläding. men det jag inte kan lämnar jag hellre bort i slut änden är du ju resultate som räknas. Hellre något jag är nöjd med en bara något jag själv har gjort,

Mvh: Magnus

Senast redigerat av cool blue (11 september 2008)

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
chrizz Administratör
6 september 2008 · 11 778 Inlägg

Hur långt ska man dra det? Ska man designa chassit? Ska man hammra all plåt? Ska man blanda gummit till däcken själv och gjuta de för att sen montera på de egendesignade fälgarna som man knackat ur en klump aluminium för hand??

Vad f-n spelar det för roll egentligen? Det här är en tävling som utser Sveriges hetaste BIL, och inte Sveriges mest händiga mekaniker.

Chip Foose bygger inte allt själv, shit vilken kass kille. Han borde skämmas!

Skämt åt sido. Många bilbyggare är konstnärer och inte mekaniker (även om de kan mer än de flesta dödliga). De bestämmer hur saker och ting ska se ut, och att de sen tar hjälp här och var för att uppnå sin vision är helt naturligt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Cheva90Racing
6 september 2008 · 1 Inlägg

Många fina bilar fanns det men finast va klart Magnus gråa Mustang:)

Audi S2 Coupe "Esset" (1992)
araazz Wtf do you want?!
6 september 2008 · 234 Inlägg

Grattis till er alla som va me på topp 10!!
Och ett stort grattis till Lukas Koos för 1:a priset!!big_smile

You'll always walk alone!
Zairon Tyskstuk.se
6 september 2008 · 630 Inlägg

Grattis Kooz! smile

För att försvara Lukas så får jag väl säga att av min uppfattning så har han byggt bilarna själv, MEN han har väl självklart fått hjälp med en del saker. Det betyder inte att han inte byggt dom själv! Att lämna en bil till MHstyling, peka på ett kjolpaket och sen langa fram pengarna.. det är att inte bygga själv. Att använda sig av kompisar och visa dom vad dom ska göra, det är fortfarande att bygga själv.

Kooz
8 september 2008 · 6 Inlägg

*skrattar* jag säger aldrig att jag byggt mina bilar själv det går liksom inte det blir väl ett uttryck som man säger men förklarar att det är kompisar inblandade då 80% av jobbet gör man själv varav nu på senare är så har tjejen hjälpt till väldigt mycket!! Men jag lackar inte själv men det ska jag lära mig inom kort. Jag kan varenda skruv i alla mina bilar! Visst har jag vänner som hjälper till men vem har inte det liksom? Inte så att man sitter själv i sitt garage ett halvår då hade man blivit psykopat! För mig i garaget är det ett sätt att umgås när polare kommer ut för att hälsa på och då frågar man om handgriplig hjälp sånt som man inte klarar själv eller så lär jag ut folk hur man bygger bil och får hjälp med slipning och så vidare! Du vet inte mycket Karl Bertil eller vad du heter! Tråkigt med folk som yttrar sig så här då jag svarar på mail folk på m ässor ja hela tiden tar hem folk till mig och ger dom kurser hur man använder olika material och så vidare! SUmma Summarum ALLT kan man inte bygga själv! Antingen är Karl Bertil både blind och ordblind om man inte läst all media där man predikat över just detta och även min hemsida med dokumentation! Sedan står det både i tidningat och på min hemsida att jag tackar dom som hjälpt till under varje projekt! Ta reda på information innan du yttrar dig! Over & Out. / Kooz

The one who has gone to far is the only one who knows how far you can go....
salleracing billackerare/bilbyggare
10 september 2008 · 232 Inlägg

Koozen skrev:
*skrattar* jag säger aldrig att jag byggt mina bilar själv det går liksom inte det blir väl ett uttryck som man säger men förklarar att det är kompisar inblandade då 80% av jobbet gör man själv varav nu på senare är så har tjejen hjälpt till väldigt mycket!! Men jag lackar inte själv men det ska jag lära mig inom kort. Jag kan varenda skruv i alla mina bilar! Visst har jag vänner som hjälper till men vem har inte det liksom? Inte så att man sitter själv i sitt garage ett halvår då hade man blivit psykopat! För mig i garaget är det ett sätt att umgås när polare kommer ut för att hälsa på och då frågar man om handgriplig hjälp sånt som man inte klarar själv eller så lär jag ut folk hur man bygger bil och får hjälp med slipning och så vidare! Du vet inte mycket Karl Bertil eller vad du heter! Tråkigt med folk som yttrar sig så här då jag svarar på mail folk på m ässor ja hela tiden tar hem folk till mig och ger dom kurser hur man använder olika material och så vidare! SUmma Summarum ALLT kan man inte bygga själv! Antingen är Karl Bertil både blind och ordblind om man inte läst all media där man predikat över just detta och även min hemsida med dokumentation! Sedan står det både i tidningat och på min hemsida att jag tackar dom som hjälpt till under varje projekt! Ta reda på information innan du yttrar dig! Over & Out. / Kooz

håller me till 100% omöjligt å bygga allt själv,man har ju hus å kärring me som tar tid...sen jobbar man 10 timmar om dan å bygger å lackar andras bilar...utan hjälp från vänner kommer man inte så långt...
grattis till 1a platsen kooz...solklar vinnare ...grattis

cool blue Åkeri ägare
15 september 2008 · 226 Inlägg

Koozen skrev:
*skrattar* jag säger aldrig att jag byggt mina bilar själv det går liksom inte det blir väl ett uttryck som man säger men förklarar att det är kompisar inblandade då 80% av jobbet gör man själv varav nu på senare är så har tjejen hjälpt till väldigt mycket!! Men jag lackar inte själv men det ska jag lära mig inom kort. Jag kan varenda skruv i alla mina bilar! Visst har jag vänner som hjälper till men vem har inte det liksom? Inte så att man sitter själv i sitt garage ett halvår då hade man blivit psykopat! För mig i garaget är det ett sätt att umgås när polare kommer ut för att hälsa på och då frågar man om handgriplig hjälp sånt som man inte klarar själv eller så lär jag ut folk hur man bygger bil och får hjälp med slipning och så vidare! Du vet inte mycket Karl Bertil eller vad du heter! Tråkigt med folk som yttrar sig så här då jag svarar på mail folk på m ässor ja hela tiden tar hem folk till mig och ger dom kurser hur man använder olika material och så vidare! SUmma Summarum ALLT kan man inte bygga själv! Antingen är Karl Bertil både blind och ordblind om man inte läst all media där man predikat över just detta och även min hemsida med dokumentation! Sedan står det både i tidningat och på min hemsida att jag tackar dom som hjälpt till under varje projekt! Ta reda på information innan du yttrar dig! Over & Out. / Kooz

Så klockren...

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
FreddeK
15 september 2008 ·

Hej! Grattis till er alla fast min smak kanske inte är av någon av dom där bilarna men jobbet ni har lagt ner och hur ni skapat helheten i era byggen är sjukt imponerande!
Självklart får man säkert hjälp i sina byggen som Kooz beskriver men det är ju ändå byggherren/kvinnan som vet hur han vill ha det så i slutändan är det ju ändå det färdiga resultatet som spelar roll! Jag skiter totalt i om man fått hjälp med lack, monterat kjolpaket etc...vad har jag för nytta av att veta vem som gjort det?

En fet bil är en bil som är snygg på gatan och inte hur många personer som är inblandade i bygget och det är vad sweden hottiest ride handlar om, det färdiga resultatet så kör hårt!

mvh Fredde

Pepitarutan
15 september 2008 · 3 Inlägg

Ja tycker vinnarbilen va fantastisk och många med den. Måste vara ett h*vete att välja nån av så mycket snyggt.

Ska man klaga på nått så kan det väll kanske vara att vissa bilar är rena rama konstverk och inte riktigt nått annat. Men massor av jobb och åter jobb så grattis till vinsten.

Jag är en kratta på att stava!
mopedkille
16 september 2008 · 1 Inlägg

en riktigt fet bil du har kooz

kenyaboss
18 september 2008 · 196 Inlägg

Den där Karl Bertil verkar ha mycket fördomar och okunskap. Sånna ska inte yttra sig överhuvudtaget. Håll dina åsikter för dig själv...

expect1991
20 september 2008 · 1 814 Inlägg

Riktigt fin bil som vann men konkurrensen var ju tuff.

Sveriges snyggaste RX7 utan tvekan.

Akuma Sempre Inter
22 september 2008 · 537 Inlägg

varför i tusan har två hästskor på ic:N ??

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
Pikey
22 september 2008 · 2 283 Inlägg

Jap_power_ skrev:
varför i tusan har två hästskor på ic:N ??

Fan nu gjorde du den bilen mycket fulare i mina ögon... tongue

R.I.P. Michael Jackson!
Akuma Sempre Inter
24 september 2008 · 537 Inlägg

haha nej men seriöst?

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
Takashi Got VTEC?
26 september 2008 · 1 593 Inlägg

Jap_power_ skrev:
varför i tusan har två hästskor på ic:N ??

lol

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Kooz
2 oktober 2008 · 6 Inlägg

Jap_power_ skrev:
varför i tusan har två hästskor på ic:N ??

Är Antihjältens Riddicks vapen jag importerat från staterna inte några hästskor..*hehe*
Dom här framgår nog som riktiga vapen precis som Blades vapen som jag har inne i bilen!

/ Kooz

The one who has gone to far is the only one who knows how far you can go....
Takashi Got VTEC?
3 oktober 2008 · 1 593 Inlägg

Koozen skrev:

Jap_power_ skrev:
varför i tusan har två hästskor på ic:N ??

Är Antihjältens Riddicks vapen jag importerat från staterna inte några hästskor..*hehe*
Dom här framgår nog som riktiga vapen precis som Blades vapen som jag har inne i bilen!

/ Kooz

Hm, de här "vapnen" du har ger ju säkert runt 50-80hk beroende på montering.. lol

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
alfa_75_racing
11 december 2008 · 1 Inlägg

det ska vara american muscles!

Ford Galaxie Country Sedan "The Beer Box" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang