900 T16 -85 laddar inte som den ska.

Larsson_Power Saabvilde!
14 september 2008 · 1 708 Inlägg

Hallå hallå.

Har köpt en SAAB 900 T16 -1985.

Den laddar bara glt. Har provat magnetventilen från min 9000 utan nån skillnad. Är ju ett av hålen som det inte ska gå att blåsa rakt igenom, minns ej vilken bokstav det var på den. Men det var likadant på den ventilen som satt i 900an.

Är inte spec duktig på 900 så nu behöver jag er hjälp.

MVH Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
GripenT16
14 september 2008 · 403 Inlägg

Tjena har du också köpt en nya saab nu:)! Har du kollat alla slangar så det inte läcker nånstans! Vet inte riktigt hur turbon och wastegaten ser ut på denna men kolla så att inte staget till avgasporten har lossnat! Hade gjort det på min 9000 och då laddade den bara grund!

Senast redigerat av GripenT16 (14 september 2008)

Larsson_Power Saabvilde!
14 september 2008 · 1 708 Inlägg

GripenT16 skrev:
Tjena har du också köpt en nya saab nu:)! Har du kollat alla slangar så det inte läcker nånstans! Vet inte riktigt hur turbon och wastegaten ser ut på denna men kolla så att inte staget till avgasporten har lossnat! Hade gjort det på min 9000 och då laddade den bara grund!

Tjena tjena! smile Jajjemensan det har jag vettu! Kunde inte låta bli tongue Det ska jag ta och kolla upp, absolut ingen omöjlighet. Kan även tillägga att den "skjuter" vid riktigt höga varvtal. Men det är bränslereläet säger min personliga mekaniker. big_smile

Senast redigerat av Larsson_Power (14 september 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Larsson_Power Saabvilde!
14 september 2008 · 1 708 Inlägg

Ingen mer hjälp? sad

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Aero T16
14 september 2008 · 1 327 Inlägg

Kolla om sladden till apc boxen sitter fast. Spraya kontaktspray i anslutningen till apc boxen.

Kolla alla slangar så de är hela med.

du får nog mer hjälp på 900klubbens hemsida än på garaget.

Turbosnurra
15 september 2008 · 9 Inlägg

dra slangen mellan wg och turbo! , laddar fint sen , har gjort det på alla mina saabar smile

Toyota Rav4 (2020)
bollen1986
15 september 2008 · 3 714 Inlägg

Turbosnurra skrev:
dra slangen mellan wg och turbo! , laddar fint sen , har gjort det på alla mina saabar smile

då laddar de ju fullt hela tiden väl ?
är ju inge bra
skruva på wg stången ist eller löd om apc boxen cool

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Larsson_Power Saabvilde!
15 september 2008 · 1 708 Inlägg

bollen1986 skrev:

Turbosnurra skrev:
dra slangen mellan wg och turbo! , laddar fint sen , har gjort det på alla mina saabar smile

då laddar de ju fullt hela tiden väl ?
är ju inge bra
skruva på wg stången ist eller löd om apc boxen cool

en bil med APC skruvar man absolut inte på stången på.. Vill bara ha normalt ladd. Vet att turbon funkar som den ska iaf, provade att gasa lite utan WG slang wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Larsson_Power Saabvilde!
15 september 2008 · 1 708 Inlägg

Aero T16 skrev:
Kolla om sladden till apc boxen sitter fast. Spraya kontaktspray i anslutningen till apc boxen.

Kolla alla slangar så de är hela med.

du får nog mer hjälp på 900klubbens hemsida än på garaget.

Se där, två seriösa svar smile Tack.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
jimmy-124 Svartlistad
15 september 2008 · 446 Inlägg

kolla igenom hela systemet efter läckor ,kan vara orsaken till problemet

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
GripenT16
15 september 2008 · 403 Inlägg

Har du kollat alla slangar elle? Laddar den fullt när du drog wastegate slangen? Isåfall så är det ju förmodlingen inget med bränslet och det borde ju inte va nån vakuum läcka heller!

Larsson_Power Saabvilde!
15 september 2008 · 1 708 Inlägg

GripenT16 skrev:
Har du kollat alla slangar elle? Laddar den fullt när du drog wastegate slangen? Isåfall så är det ju förmodlingen inget med bränslet och det borde ju inte va nån vakuum läcka heller!

Japp Japp. provade med ryckt slang, och då orkade den ladda till början av det röda fältet sen fick den inte nog med bränsle.. får nytt bränslerelä imorrn smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang