Sirmiro - Nissan Stagea - 500hk

Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
  • 36 Följare
  • 303 360 Visningar
  • Projektet avslutat 19 november 2013
sirmiro Double-Unicorn Rider
26 januari 2009 · 2 486 Inlägg

froborg skrev:
dom delarna ser mumma ut tongue

Tackar. big_smile



Janken skrev:
gött att de rullar på för dig!. Läste jag fel eller mumlade någon om att topplockspackningen skulle ryka om du höjde laddet lite?. Vad jag har läst mig till så är det inte förens 1,2 man behöver börja vara orolig (förutsatt att packningen är i bra skick då givetvis). Men innan dess behöver du byta spridare m.m för att ens nå dit så tongue. aja, är mkt med detdär tongue

Skulle inte du ha diskret rördragning föresten? wink.

Hare gött skylinebroder! big_smile

Toppackningen ryker säkert, men turbon är jag direkt orolig för. Speciellt med original avgassystem... Men jag vet inte om jag ska vara ärlig. roll


Jo, jag skulle ju det. big_smile
Men det bidde ikke så tydligen. Men än sitter den inte på bilen, så man vet ju aldrig vad som händer, men "bolt on" är skönt, synd bara att det ser ut att behövas lite hål för att det ska gå att få dit. roll


pampers138 skrev:
Snajsigt!  smile bli inte en i mängden nu bara med för glansiga grejor tongue

big_smile Har nog inte tålamod att putsa upp hela motorrummet. Så det är inget risk. wink



sir_daniel skrev:
packningen klarar sig dock om han har keramiska impellrar i turbon så börjar de ge sig vid 0.9 i ladd

Vågar man köra så pass högt utan modifikationer i avgas?

sir_daniel www.kudoz.se
27 januari 2009 · 3 802 Inlägg

jag skulle först sätta dit större system och även downpipe o ev. decat.

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 januari 2009 · 2 486 Inlägg

sir_daniel skrev:
jag skulle först sätta dit större system och även downpipe o ev. decat.

Tack, då var det som jag misstänkte. smile

Janken Driver
5 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Hur går det här då? big_smile. Pillat nå mer eller fullt upp på andra håll? wink.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
5 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Janken skrev:
Hur går det här då? big_smile. Pillat nå mer eller fullt upp på andra håll? wink.

MVH Janken

Allt är ganska stilla just nu, kan ju inte montera ic och liknande innan jag har regplåtar, då jag isåfall inte har originalbil och reggningen blir hopplös.

Reggning är planerad till slutat av februari, så innan dess lär det inte hända jättemycket. cool

Janken Driver
5 februari 2009 · 2 111 Inlägg

sirmiro skrev:

Janken skrev:
Hur går det här då? big_smile. Pillat nå mer eller fullt upp på andra håll? wink.

MVH Janken

Allt är ganska stilla just nu, kan ju inte montera ic och liknande innan jag har regplåtar, då jag isåfall inte har originalbil och reggningen blir hopplös.

Reggning är planerad till slutat av februari, så innan dess lär det inte hända jättemycket. cool

Oki :S. trist för dig det sad. Alla verkar ha strul med sådana saker, min hade allt monterat vid reggning cool

Totalt offtopic tongue : Du reggade dig på min födelsedag big_smile! Fyller år den 13 maj haha big_smile

Senast redigerat av Janken (5 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
5 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Janken skrev:

sirmiro skrev:

Janken skrev:
Hur går det här då? big_smile. Pillat nå mer eller fullt upp på andra håll? wink.

MVH Janken

Allt är ganska stilla just nu, kan ju inte montera ic och liknande innan jag har regplåtar, då jag isåfall inte har originalbil och reggningen blir hopplös.

Reggning är planerad till slutat av februari, så innan dess lär det inte hända jättemycket. cool

Oki :S. trist för dig det sad. Alla verkar ha strul med sådana saker, min hade allt monterat vid reggning cool

Totalt offtopic tongue : Du reggade dig på min födelsedag big_smile! Fyller år den 13 maj haha big_smile

Skulle säkert gå att få igenom, men är allt som det ska från start är det bättre och regga den så. Sen får jag ju ändra till FMIC och byta DP och sånt, då det inte höjer effekten. big_smile


Hahaha, där ser man. lol

sirmiro Double-Unicorn Rider
14 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Då var en stor "trim" sak inhandlad. Detta förba**ade mobila bredbandet vägrar ladda upp bilderna, så det får vänta till jag kommer hem. Är ca 0.5 * 0.7meter om det hjälper någon... wink

Froborg
15 februari 2009 · 323 Inlägg

Jag visste inte att hundgaller var trim ;P

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
sirmiro Double-Unicorn Rider
15 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Nja, får väl klassas det som styling då, men utan det kommer jag inte en meter, och då måste det ju klassas som trimning då jag slipper gå, eller? roll



https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/570907_l0je32.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/570908_j121ov.jpg

pampers138 Har alltid rätt!
15 februari 2009 · 689 Inlägg

hell yea! big_smile  kul med ungar! smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Då har man pillat lite mer då, och energin börjar komma tillbaka. När jag skulle starta bilen visade sig dock batteriet bara heldött, så det fick sättas på laddning. Men det var nog lika bra, annars hade jag nog gett mig ut i snöfallet och haft det alldeles underbart...

Men något som verkar vara standardfel på dessa bilar är dessa för****ade lysen. Då jag pillat med mina ett tag i vardagsrummet har jag bara kollat ungeför hur de står, och när jag satte det på bilen lutade ljusbilden, och så kan man ju inte ha det. Jag har behövt plocka bort all justering som en gång fanns för att de ska få plats, vilket gör att det bara var att plocka ner, göra om och göra rätt, men nu är det byggt så det går att justera utan dremel, men givetvis måste glaset av. tongue


En liten bild, allt ser väl ut som innan, men ljusbilden är lite bättre...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/577339_i2f7tv.jpg

skylark68
27 februari 2009 · 744 Inlägg

nämen de häner ju lite här me

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html
Koop
27 februari 2009 · 1 867 Inlägg

Gött att du har investerat i en Izi Sleep, det tyder på en vettig farsa wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
sirmiro Double-Unicorn Rider
28 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Heavymetalvan skrev:
nämen de häner ju lite här me

Mja, sakta men säkert rullar det. Nu saknar jag mest varmt väder...

sirmiro Double-Unicorn Rider
28 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Koop skrev:
Gött att du har investerat i en Izi Sleep, det tyder på en vettig farsa wink

Den sägs vara säker, jag hoppas jag slipper ta reda på sanningen...

sirmiro Double-Unicorn Rider
11 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Jahapp, vad har hänt nu då?

Inte mycket i ärlighetens namn, inte synligt...
Tankeverksamheten börjar sakta snurra igång efter vinterns dvala och sakta men säkert löser man många små bekymmer. Snart kommer solen ha smält allt äckel som ligger på vägarna och temperaturen stiger till ca 5-10grader, asfalten torkar och bilen får sträcka ut sig efter en vinter med allt för få uppstarter.

Men om jag nu ska börja gasa behöver jag väl mer effekt. tongue

Så nu är det dags att börja planera trimningen på riktigt.

Steg 1 är att få koll på alla värden och hur allt ska vara och kunna övervaka det för att undvika ras; Så vilka mätare behöver jag ha? Turbotryck för att se att det inte passerar det turbon klarar, Oljetryck (ja, kan vara bra att ha) och oljetemp i lådan. Är det mer jag behöver? och vad kan man sätta givaren för lådtempen?

Steg 2 är att koppla in all media som jag vill. Reservhjulet ser ut att få offra sin plats för att rymma basen. Sen ska bilen kopplas till en usbhub via datasladd. Mobilt bredband och in med datorn och vips kan man sitta på msn och kolla databoxens värden samtidigt som man uppdaterar tråden med minutfärska 0-100tider...

Steg 3 blir att ta fram det stora skohornet och mosa ner IC'n. På nåt sätt ska det gå. tongue

Steg 4 blir att beställa downpipe och laddtrycksstyrning för att kunna justera trycket från mitt underbara 2stegs ladd med max 0.36bar.

Fler steg vill jag inte räkna på, men det finns mycket på önskelistan. big_smile

Erick
11 mars 2009 · 4 767 Inlägg

Fick du iallafall liiite mersmak efter åkturerna nere i Göteborg nu senast? Tänker på både med en viss skyline och en viss mini som vi ju lekte lite med wink big_smile

Du vill ha;
1) Oljetryck
2) Laddtryck
3) Oljetemp (motor)
4) Vattentemp (motor)
5) Oljetemp (låda)

Tvåstegs ladd satt original på skylines också, men nästan alla plockar bort det för att få fullt ladd direkt, mer bottendrag så smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
sirmiro Double-Unicorn Rider
11 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Erick skrev:
Fick du iallafall liiite mersmak efter åkturerna nere i Göteborg nu senast? Tänker på både med en viss skyline och en viss mini som vi ju lekte lite med wink big_smile

Du vill ha;
1) Oljetryck
2) Laddtryck
3) Oljetemp (motor)
4) Vattentemp (motor)
5) Oljetemp (låda)

Tvåstegs ladd satt original på skylines också, men nästan alla plockar bort det för att få fullt ladd direkt, mer bottendrag så smile

Jodå, det taggar en till att vakna ur dvalan. big_smile Får jag min bil att gå som nån av dem så är jag riktigt nöjd.

Satan vad mätare. Då är det tillbaka till ritbordet och fundera var de kan få plats. Att byta stereo har ju gett 3st platser, men undrar var jag ska sätta resten...

Jo, den där lilla kontrollmanicken funderar jag på att slänga så långt jag kan, men den är ju bra att ha för bränsleekonomin... roll

Griffin Galen!
11 mars 2009 · 723 Inlägg

Mätare behöver inte vara fula och ta plats!
http://www.youtube.com/watch?v=2iIx11F-cco


Mvh Mats

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang