Sirmiro - Nissan Stagea - 500hk

Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
  • 36 Följare
  • 302 790 Visningar
  • Projektet avslutat 19 november 2013
sirmiro Double-Unicorn Rider
18 april 2009 · 2 486 Inlägg

Janken skrev:
Grattis!!! smile

Tack! big_smile

daNNe_maN
18 april 2009 · 225 Inlägg

Schysst, då har du snart något kul att rulla runt i då! (Tja, åka då. Vill ju inte rulla med den smile)

Senast redigerat av daNNe_maN (18 april 2009)

Erick
18 april 2009 · 4 767 Inlägg

Härligt! Dax att trimma rejält nu då big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
joonte_ got stance?
18 april 2009 · 546 Inlägg

Grattis!!

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
doch Avstängd
18 april 2009 · 268 Inlägg
Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
sirmiro Double-Unicorn Rider
18 april 2009 · 2 486 Inlägg

daNNe_maN skrev:
Schysst, då har du snart något kul att rulla runt i då! (Tja, åka då. Vill ju inte rulla med den smile)

Jo, tänkte åka lite, men rulla kaan man ju som du skriver försöka avstå. Blir så jobbigt med delar från japan... roll

sirmiro Double-Unicorn Rider
18 april 2009 · 2 486 Inlägg

Erick skrev:
Härligt! Dax att trimma rejält nu då big_smile

Jo, jag tänkte börja lite smått och sen utnyttja dig i kampen mot en snabb bil, då du varit nere och grottat lite i denna motortyp. roll


joonte_ skrev:
Grattis!!

Tack big_smile


doch skrev:
Ett måste..


Bild, bild, bild


http://omgpancakes.wordpress.com/2009/0 … gea-gt-rs/

Jag gillar ju fronten jag har mer. Så den kommer nog inte på om jag håller bilen hel i fronten är jag rädd... hmm

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 april 2009 · 6 170 Inlägg

Hahahaha den där stagean med GT-R front var nog något av det fulaste jag någonsin sett. Fram var det ju inte en linje som stämde och bak såg den ju ut som valfri volvo-kombi, tvi faen xD

Däremot den klassiska skyline-front modden är rätt snygg om den görs ordentligt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
sirmiro Double-Unicorn Rider
18 april 2009 · 2 486 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hahahaha den där stagean med GT-R front var nog något av det fulaste jag någonsin sett. Fram var det ju inte en linje som stämde och bak såg den ju ut som valfri volvo-kombi, tvi faen xD

Däremot den klassiska skyline-front modden är rätt snygg om den görs ordentligt.

Kan hålla med om att den är lite speciell... wink

R34 fronten ser helt ok ut i vissa vinklar, men nja, det  får vara för nu iallafall. tongue

sirmiro Double-Unicorn Rider
24 april 2009 · 2 486 Inlägg

Så, dags för lite mer info.

Bilder har lag inte lyckats med så det får jag lägga upp under helgen.

Idag lyckades jag luska fram ett regnummer på bilen via det underbara internet. Sen var det bara panikringa försäkringsbolag, där bara TH lyckades få fram ett pris alls. Tog det på ca 14/år för halv, får se senare om andra kan hitta något alls, då kanske man byter...

Fick sen reda på att jag har körförbud på bilen. :S Kastade mig i bilen och åkte till den besiktning som var öppen, men de vägrade göra en bes trots att det var 40min till de skulle stänga och INGEN bil var där. Men det får lösas imorgon, idag var det verkstäder överallt... wink

Under morgondagen lär jag jaga brevbäraren så jag får dit rätt skyltar med. Sen ska skärmen in för dvdn, och en liten sladd till den så bilden kommer fram. Sen är allt klart, hoppas jag.


Just ja, kunde inte hålla mig. Tog hjälp av myran och "råkade" ändra lite på turbotrycket... Det där dubbla skiten hatar jag verkligen nu när jag vet hur mycket det sabbar...

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 april 2009 · 2 486 Inlägg

Blankt papper. big_smile
Nu är jag glad.

Satt dit ventiler för att kunna styra om jag vill ha mycket effekt eller om jag vill ha "låg" bränsleförbrukning. Fick bara tag i manuella, så är det någon som vet var jag hittar (relativt billiga) elektriskt styrda på/av ventiler är jag idel öra.

Jahapp, då var ju frågan vad man vill göra med bilen riktigt aktuell, fan vad konstigt det känns. :S Men först blir det ut och köra lite, sen får jag leta bland slangarna, för jag tror nåt läcker. Besgubben trodde på ventilkåpa, men jag vet fan inte... Jag skulle ju gråta och jubla samtidigt om det är turbon... wink

DaAddez Volvofreak
27 april 2009 · 356 Inlägg

Grattis! o lycka till nu när du får ut o rulla!!

// Andreas
S40N T5-04
sirmiro Double-Unicorn Rider
27 april 2009 · 2 486 Inlägg

Tack! big_smile

Backe81
27 april 2009 · 56 Inlägg

Stort Grattis!

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 april 2009 · 2 486 Inlägg

Tackar tackar. Snart kan jag vara med och leka jag också. big_smile

Griffin Galen!
27 april 2009 · 723 Inlägg

Grattis!

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 april 2009 · 2 486 Inlägg

Griffin skrev:
Grattis!

Tack, när kan jag ta ut leklektionerna du lovat? wink

Janken Driver
28 april 2009 · 2 111 Inlägg

Grattis gubben! smile hehe. Måste kännas förbannat skönt att kunna ut o åka som du vill smile. Börja inte riva för mycket nu när sommaren i princip börjat. Det är "åkperiod" nu wink. (Eller sad för min del haha)

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
28 april 2009 · 2 486 Inlägg

Janken skrev:
Grattis gubben! smile hehe. Måste kännas förbannat skönt att kunna ut o åka som du vill smile. Börja inte riva för mycket nu när sommaren i princip börjat. Det är "åkperiod" nu wink. (Eller sad för min del haha)

MVH Janken

Tackar. big_smile
Riktigt skönt, men det leder till oväntade saker. Stod vid ett rödljus, varvade upp lite och när det blev grönt fullt acc till 50km/h, samtidigt tittade jag till i backspegeln och såg att jag just körde ifrån en ambulans under utryckning som kom med fart. hmm

Men när ska jag riva i bilen då? jag ska ju använda denna året om. cool

Se till att få fart i din nu så det kan bli mer lekstuga. smile

Janken Driver
28 april 2009 · 2 111 Inlägg

sirmiro skrev:

Janken skrev:
Grattis gubben! smile hehe. Måste kännas förbannat skönt att kunna ut o åka som du vill smile. Börja inte riva för mycket nu när sommaren i princip börjat. Det är "åkperiod" nu wink. (Eller sad för min del haha)

MVH Janken

Tackar. big_smile
Riktigt skönt, men det leder till oväntade saker. Stod vid ett rödljus, varvade upp lite och när det blev grönt fullt acc till 50km/h, samtidigt tittade jag till i backspegeln och såg att jag just körde ifrån en ambulans under utryckning som kom med fart. hmm

Men när ska jag riva i bilen då? jag ska ju använda denna året om. cool

Se till att få fart i din nu så det kan bli mer lekstuga. smile

förstår det smile. haha, vad ska man säga? RB25DET till folket? wink.

Jadu de var ju en bra fråga å andra sidan...tongue. riva lite då o då haha? smile.

Jao, händer mer än i projekttråden. är dålig på att ta bilder o då känns de så trökigt o bara skriva. Nu verkar jag dock åkt på nå skit. sad. febrig.

Vad blir första steget med trimmandet då? smile. montera ic? smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang