Hur skicklig dikesåkare är du ?

camaro67 Meister
5 november 2008 · 6 763 Inlägg

_Glenne_ skrev:

swab skrev:
man behöver aldrig använda handbromsen i en bakhjuls driven bil smile bara gasa och styra.

i många kurvor och korsningar etc så har man (enligt mig) mer kontroll på bilen om man kan dra handbromsen innan korsningen/kurvan så man får upp ett fint ställ innan och sedan släppa handbromsen och fortsätta med gasen, om inte annat så är det mkt skönare smile




btw, jag har ALLDRIG under mina 4år bakom ratten varav 2år bakom ratten på en ospärrad och okapad a-traktor varit ner i diket pga lek smile

Då satsar du för dåligt. tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Losgard
5 november 2008 · 1 688 Inlägg

Måste varit kul att få loss. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26053/large/496362_y3thno.jpg

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
te_wik Forummoderator
5 november 2008 · 12 813 Inlägg

Har lyckats med fd vinterrääcern...
Sprängde snöhögen iaf tongue


http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/20080119002.jpg
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/20080119003.jpg
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/20080119004.jpg
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/20080119005.jpg

Tommy svängde men inte bilen.........
Vart lite sne i fronten bara.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
FLindgren
5 november 2008 · 5 089 Inlägg

jag är asdålig på det, inte vart i diket en enda gång.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 november 2008 · 5 753 Inlägg

camaro67 skrev:

_Glenne_ skrev:

swab skrev:
man behöver aldrig använda handbromsen i en bakhjuls driven bil smile bara gasa och styra.

i många kurvor och korsningar etc så har man (enligt mig) mer kontroll på bilen om man kan dra handbromsen innan korsningen/kurvan så man får upp ett fint ställ innan och sedan släppa handbromsen och fortsätta med gasen, om inte annat så är det mkt skönare smile




btw, jag har ALLDRIG under mina 4år bakom ratten varav 2år bakom ratten på en ospärrad och okapad a-traktor varit ner i diket pga lek smile

Då satsar du för dåligt. tongue

faktiskt så tycker ganska många att jag är rätt galen när det gäller bilkörning så jag vettefan om jag håller med om att jag satsar för dålig tongue



men bara för att jag skrev det jag skrev så kommer jag väll fara av vägen 72 tusen gånger i vinter eller nått lol

Senast redigerat av _Glenne_ (5 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Martin 9-3 Fisketokig
5 november 2008 · 2 997 Inlägg

Nää. 50+ tanterna i hemhjälpsbilarna har redan fyllt kvoten för dikeskörningarna här. Fyrhjulingarna och snöskotern räknas inte då man åker där för kul smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Volvo_Mannen Volvoskadad
5 november 2008 · 6 017 Inlägg

men sluta visa så många bilder med snö, man får ju sjuka abstinensbesvär! big_smile hahaha

Jonas
Karlzzon The One Evolution
5 november 2008 · 1 627 Inlägg

FLindgren skrev:
jag är asdålig på det, inte vart i diket en enda gång.

då har du inte kört ordentligt

Fäll ner pungen och landa
Seth
5 november 2008 · 3 354 Inlägg

åkte snabbt ner i diket när jag var 15 år o körde min gamla fiesta. det var ordentligt med snö o snorhalt på vägen. fiestan hade bara sletna sommardäck o jag kom över ett litet krön/sväng och fick sladd. jag sladda från ena väghalvan till den andra osch åkte ner i diket med häcken. jag gled helt i sidledes i diket innan jag kom upp på vägen igen. jag stannade efter att ha rullat några meter på vägen och gick ut för att kolla hur jag åkt. jag hade jävligt tur att jag inte fastnade eller slog runt i diket.

Senast redigerat av Seth (5 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
_MaCCe_ Majestas
5 november 2008 · 1 319 Inlägg

_JoCCeV skrev:
Jag har "grindat" på kanten till ett krondike med en kompis Sierra big_smile

Första gången jag försökte mig på en riktig sladd, bara att den kom typ i slutet av böjen och jag var på tok för sen med att paréra, plus att färsking som man var så ställde man sig ju på bromsen!! big_smile

Så där gled vi på kanten en bit innan innan vi sakta gled ner i diket... lite plast som gick åt helvete på den, sen kom polisen och ringde bärgare som drog upp oss, sen fick jag en kallelse till ett mysigt förhör smile



Edit: Stavfel

Hah, undra när man ska glömma bort den dan smile...
Du och Sierran har verkligen kommigt bra överens!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Muttley
6 november 2008 ·

jag är väl för skicklig eller rädd om mina grejjer, skulle aldrig få för mig att riskera bilen och förstöra den i ett dike.

FireTraXX DFFL
6 november 2008 · 9 020 Inlägg

En gång, 100km/h ner i diket efter en sväng, luftburen i 5-6-7 meter.
Bilen blev sne och allmänt överjävlig, men eftersom att den var värd mer än den kostade att laga så fick pappa vänta ett par månader innan han fick tillbaka sin bil för att jag skulle köra lite. smile
Bilen och modellen var bara ett knappt halvår gammal så BMW fick hämta in någon från tyskland för att rätta till skadorna.

Senast redigerat av FireTraXX (6 november 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 november 2008 · 5 042 Inlägg

Åkte en skogs väg ( ca 4 mil lång )
Efter jag kört lite över 1 mil börjar man ju leka på grusvägen lite på kurver osv.
Det hela sluta me när jag skulle ta en S - Sväng ( Sväng som e formad som ett S )
Så gick första kurvan skit bra! Den sista gick mindre bra. Hade för brett ställ på bilen o tryckte gasen i botten för att snabbt få upp den till andra sidan! Jag lyckades rädda bilen från att falla ca 10 meter ner i skogen! Dock flög ja i diket på andra sidan vägen vilket ca va 1 meter ner! & 5 cm från ett träd!

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (6 november 2008)

C H E V R O L E T <3
sirmiro Double-Unicorn Rider
6 november 2008 · 2 486 Inlägg

Jag har inte lyckats med dikeskörningar, ännu, men det kommer nog.

Men jag måste lägga upp en bild på hur en kompis lyckades ställa bilen mot huset där jag bodde. Tog ca 15-30minuter att få bort bilen. Killen skulle upp för backen, men körde på en kundvagn.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/496861_cugyxh.jpg

HPaddict DailyFresh Drifter
6 november 2008 · 2 466 Inlägg

sladda me min 190a i rondell, sedan kom bakhjulen ut i de snorhala gräset och gjorde en 360;P och rullade sakta som fan ner i diket me ett hjul så den luta bara ner i diket wink

inga skador smile

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker
Toyota Corolla KE70 Wagon "Low n Really Slow" (1981)
Mercedes CLK "3.6L AMG" (2003)
exiZ
6 november 2008 · 533 Inlägg

En killkompis som arbetade (arbetar inte längre) på/för bilprogrammet Prestanda hade fått låna en av programmets testbilar, en sprillans ny Landrover Defender, som företaget i sin tur lånat av Landrover.

Killkompisen ville styla lite för mig och min dåvarande pojkvän, så då vi kom från filminspelnings platsen så började han sladda med bilen och helt plötsligt kunde han inte hantera sladden och vi (han) satte bilen i ett djuuuupt dike och det tog inte stopp förän vi mötte en björk, som smällde i mitt fram på bilen.

Om ni inte visste det så var just denna modell av Landrover (eller kanske alla?) gjord i glasfiber eller något liknande, för allt bara smulades sönder. Killkompisen, som lånat jobbets testbil, fick panik, sprang ur bilen och tittade och hade sig... försökte backa upp själv tills JAG (värsta smarta tjejen va? wink) kom på att vi kanske skulle testa att vinscha oss upp? Sagt och gjort. Vi kom upp och killkompisen drog järnet till tvättomaten och försökte dölja skadorna.

Hur det hela slutade? Tjaaa... 15 000 kr hade Prestanda som försäkring gentemot Landrover och killkompisen är jue som sagt var inte kvar på företaget...

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Darkie dARKiE
6 november 2008 · 5 031 Inlägg

Rätt kul att dem flesta är volvo, känns som jag också kommer sitta i diket denna vintern då. Har ju aldrig haft volvo innan och nu även utan abs osv.. haha ;D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Dubs I got Dubs!
6 november 2008 · 2 423 Inlägg

Aldrig varit i diket:)

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
decib3L Körv
6 november 2008 · 3 535 Inlägg

Jag får väl också krypa till korset då big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43988/435115_qhgz0z.jpg

Truckdriving Man
jocke_gronberg
6 november 2008 · 4 586 Inlägg

Med första bilen som var en golf 2 den låg i diket varje vinter  wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang