Stiren billig styling?

calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

Skulle vara trevligt med några tips har lite dålig fantasi, vad är billigt och stilrent med ger ändå bilen en sportig prägel?

mvh

evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

va e de för bil samt va e billigt för dig??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

saab 9-3 -00

billigt är lite lagom på lagom svenskt vis smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
7 november 2008 · 6 017 Inlägg

calle- skrev:
Skulle vara trevligt med några tips har lite dålig fantasi, vad är billigt och stilrent med ger ändå bilen en sportig prägel?

mvh

sänk, ta bort emlem och annat överflödigt, feta fälgar,

Jonas
evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

calle- skrev:
saab 9-3 -00

billigt är lite lagom på lagom svenskt vis smile

men pratar vi 5000 elle 500.000??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

evilaudio skrev:

calle- skrev:
saab 9-3 -00

billigt är lite lagom på lagom svenskt vis smile

men pratar vi 5000 elle 500.000??

5000 är lagom i min värld smile sen vet inte jag om du är bill gates och tycker 500000 är lagom wink

Coffe
7 november 2008 · 124 Inlägg

Fälgar gör väldigt mycket på en bil, satsa på de!

Frosted
7 november 2008 · 1 878 Inlägg

fälgar, toning, bort med emblem. vita blinkers. samt små detaljer.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

calle- skrev:

evilaudio skrev:

calle- skrev:
saab 9-3 -00

billigt är lite lagom på lagom svenskt vis smile

men pratar vi 5000 elle 500.000??

5000 är lagom i min värld smile sen vet inte jag om du är bill gates och tycker 500000 är lagom wink

oki men isf skulle ja satsa på en uppsättning bättre beggade fälgar smile


5000 för bilstyling e ju inte så mycke..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
7 november 2008 · 2 252 Inlägg

ha kvar bilens org linjer, sänk den, inga emblem som bara är i vägen osv typ, o ja fälgar

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
JontaK
7 november 2008 · 174 Inlägg

Likadant bil som jag har som brukis då. big_smile
Hade funderingar på lite styling/trim innan.
Jag gillar inte heller onödig plast och skit, tänkte kört 17-18 tummare. Fälgar med många ekrar gör sig bra på 9-3'an, t.ex OZ Superturismo och liknande.
En sänkning och proffsig lackering av lister och vinge (eller kanske byte av just vingen) så har du en ren och snygg bil.
Enkelt och effektivt!

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

JontaK skrev:
Likadant bil som jag har som brukis då. big_smile
Hade funderingar på lite styling/trim innan.
Jag gillar inte heller onödig plast och skit, tänkte kört 17-18 tummare. Fälgar med många ekrar gör sig bra på 9-3'an, t.ex OZ Superturismo och liknande.
En sänkning och proffsig lackering av lister och vinge (eller kanske byte av just vingen) så har du en ren och snygg bil.
Enkelt och effektivt!

men allt d får man INTE för 5000... om man nu inte känner nån som lackar BILLIGT samt har en sänksats till övers.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
JontaK
7 november 2008 · 174 Inlägg

evilaudio skrev:
men allt d får man INTE för 5000... om man nu inte känner nån som lackar BILLIGT samt har en sänksats till övers.

Helt sant, men man spränger alltid sin budget när det gäller bilar. big_smile

Skämt åsido så ville jag med det visa att man tyvärr inte kommer så långt med 5 000 kronor.
Det är klart, som du skriver, känner man någon som kan lacka väldigt billigt (läs nästan gratis) så kan man göra en hel del för 5 lök.

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Streethawk Billjuds Wannabe
7 november 2008 · 1 771 Inlägg

Ja, finns väldigt mycket man kan göra för 5000, börja med att ta bort alla emblem/lister så är den clean, fälgar och en sänksats får du om du har grymt mycket tur för 5000 och tona rutorna så har du bilen lite sportigare i alla fall. Om inget annat så är den clean tongue



Ot.
Om vi tar en snabbtitt på min ford så har jag hittils spenderat 55kr på 1 hel/halv ljus lampa sen 500 kr för huvscoopet och resten har jag gjort själv så, inkl's lackerat.

Senast redigerat av Streethawk (7 november 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

Streethawk skrev:
Ja, finns väldigt mycket man kan göra för 5000, börja med att ta bort alla emblem/lister så är den clean, fälgar och en sänksats får du om du har grymt mycket tur för 5000 och tona rutorna så har du bilen lite sportigare i alla fall. Om inget annat så är den clean tongue



Ot.
Om vi tar en snabbtitt på min ford så har jag hittils spenderat 55kr på 1 hel/halv ljus lampa sen 500 kr för huvscoopet och resten har jag gjort själv så, inkl's lackerat.

tona rutor kostar typ 1500-3000,sänksats kostar runt 2000.


som sagt man får INTE mycke för 5000 om man nu inte har en massa kontakter.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Android
7 november 2008 · 892 Inlägg

JontaK skrev:
Helt sant, men man spränger alltid sin budget när det gäller bilar. big_smile

Den dystra sanningen. roll

Till OP: Börja med 5.000:- och börja fixa lite, men räkna med att du vill ha MER och bränner 15.000:- jävligt snabbt därefter.
Ett tips kanske kan vara att skaffa en bra, men enkel, plan och sen HÅLLA sig till den. Då kan man nog få mycket gjort på 5.000:-, men börjar du hitta saker som du "vill ta medan du håller på" så kommer det skena. smile

EDIT: Just ja, saker du kanske kan göra för 5.000:- är väl köpa fälgar/ljud på Biltema, ta bort emblem, lacka lite med nån sprayfärg, dra lite ljus och kanske nån överdragsklädsel. Så kör du nån motortvätt och ev. bonnasänkning så är saken biff. smile

Senast redigerat av Android (7 november 2008)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Streethawk Billjuds Wannabe
7 november 2008 · 1 771 Inlägg

evilaudio skrev:

Streethawk skrev:
Ja, finns väldigt mycket man kan göra för 5000, börja med att ta bort alla emblem/lister så är den clean, fälgar och en sänksats får du om du har grymt mycket tur för 5000 och tona rutorna så har du bilen lite sportigare i alla fall. Om inget annat så är den clean tongue



Ot.
Om vi tar en snabbtitt på min ford så har jag hittils spenderat 55kr på 1 hel/halv ljus lampa sen 500 kr för huvscoopet och resten har jag gjort själv så, inkl's lackerat.

tona rutor kostar typ 1500-3000,sänksats kostar runt 2000.


som sagt man får INTE mycke för 5000 om man nu inte har en massa kontakter.

Jo men jag tänkte att man tonar själv nu (behöver inte alltid tona på firma såvida man inte har tummen mitt i handen) hmm tonings film kostar ju inte spec mycket så.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

Streethawk skrev:

evilaudio skrev:

Streethawk skrev:
Ja, finns väldigt mycket man kan göra för 5000, börja med att ta bort alla emblem/lister så är den clean, fälgar och en sänksats får du om du har grymt mycket tur för 5000 och tona rutorna så har du bilen lite sportigare i alla fall. Om inget annat så är den clean tongue



Ot.
Om vi tar en snabbtitt på min ford så har jag hittils spenderat 55kr på 1 hel/halv ljus lampa sen 500 kr för huvscoopet och resten har jag gjort själv så, inkl's lackerat.

tona rutor kostar typ 1500-3000,sänksats kostar runt 2000.


som sagt man får INTE mycke för 5000 om man nu inte har en massa kontakter.

Jo men jag tänkte att man tonar själv nu (behöver inte alltid tona på firma såvida man inte har tummen mitt i handen) hmm tonings film kostar ju inte spec mycket så.

att tona riktigt snygg e svårt om man nu inte gjort de förr.. å blir de inte snyggt så kan man lika gärna skit i den.. så e de me ALLT va gäller ombyggnad..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Streethawk Billjuds Wannabe
7 november 2008 · 1 771 Inlägg

evilaudio skrev:

Streethawk skrev:

evilaudio skrev:

tona rutor kostar typ 1500-3000,sänksats kostar runt 2000.


som sagt man får INTE mycke för 5000 om man nu inte har en massa kontakter.

Jo men jag tänkte att man tonar själv nu (behöver inte alltid tona på firma såvida man inte har tummen mitt i handen) hmm tonings film kostar ju inte spec mycket så.

att tona riktigt snygg e svårt om man nu inte gjort de förr.. å blir de inte snyggt så kan man lika gärna skit i den.. så e de me ALLT va gäller ombyggnad..

Jo men övning ger ju färdighet, eller var det tvärt om. Hur som helst så kan man alltid komma billigt undan på  toning, men riktig sänkning och fälgar kan jag hålla med om att de är dyrt.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Android
7 november 2008 · 892 Inlägg

evilaudio skrev:

Streethawk skrev:

evilaudio skrev:

tona rutor kostar typ 1500-3000,sänksats kostar runt 2000.


som sagt man får INTE mycke för 5000 om man nu inte har en massa kontakter.

Jo men jag tänkte att man tonar själv nu (behöver inte alltid tona på firma såvida man inte har tummen mitt i handen) hmm tonings film kostar ju inte spec mycket så.

att tona riktigt snygg e svårt om man nu inte gjort de förr.. å blir de inte snyggt så kan man lika gärna skit i den.. så e de me ALLT va gäller ombyggnad..

Mmm, det där är lite en halvsanning. Att bygga själv är svårt och ofta misslyckas man, däremot vill jag påstå att man kan få avsevärt mycket bättre resultat med tillräcklig planering/förstuderande och tålamod...så det MÅSTE ju inte nödvändigtvis bli skit bara för att det är första gången man gör nått. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang