Audi 80 Sportquattro SEDAN, Ny uppdatering!!
Snille ideé man fick för ett par år sen,köpte en krockad audi 80 quattro -85:a....(alltid viljat ha en sån) det började med att jag skulle renovera quattro till bruks skick..men efter hand så blev det följder samt följder, slutade med att planerana var att få på sportquattro breddning Från en COUPE 2 dörrars på en 80quattro 4 dörrars.... samt motor å allt från S4:a...Allt ska reggas enligt SFRO´s Regler... följ gärna!! Hoppas ni gillar det! :-)
Ska bli riktigt intressant att se hur det här slutar ![]()

URQ bredda den!! Vore skitfräckt och skulle höja värdet en hel del på den om det är seriöst gjort!!
Jag längtar till jag får se en URQ breddad 80 sedan!! ![]()
EDIT: jag missade visst att Zlobo redan föreslaget det men det är minst lika fräckt för det ![]()
Senast redigerat av peegee (2008-11-20 11:31)

Jo har varigt sjukt sugen på URQ breddning, vet ej vart jag hittar de bredarna,
finns skärmar som är skit bra å endel helt skit... vet om ngn Bra sida?![]()
S1 paket kommer inte komma på den hära, men vart sugen på å slänga på SPQ men itne
sett en ända bil med dom breddarna så vet ej om det passar te sedan?
Tack för alla svar,
te_wik: jo hået är itne å leka med, men hämtar en reservdelsbil som jag ska rensa å ta all plåt
på söndag....skärmar/huv/front/dörrar (efter smällen)![]()
Audi-apan: jodå det kan man säga
nej kjolpaketet var bara en kul grejj:)
peegee: jo har itne sett många sådana i sverige faktist, mest på tyska sidor... skulle va fräckt!![]()
zlobo: gäller bara å hitta urquattro skärmar, får bli i glasfiber....![]()
här har vi ett projekt med sportquattro breddaren....kan inte finnas många?
Hittade på urq-breddningen
Senast redigerat av Tottii (2008-11-20 12:51)

Kittet du hade tejpat på tyckte jag inte såg något vidare ut...
Du har ju redan en av dom snyggaste grillarna till bilmodellen, det och en GTE-läpp så är du i hamn.
Många sätter dit audi 90-kofångare, jag gjorde faktiskt det på en gammal bil jag hade. Men nu i efterhand tycker jag bilarna ser mycket smäckrare ut med gte-läpp och i övrigt orginal! Dom blir slankare på ett skönt sätt ![]()
http://i122.photobucket.com/albums/o254 … 155631.jpg
Sen för att sätta ner en 5cyl måste du byta ut hela drivlinan, är det värt det när 16v skottar på bra och ger bättre viktfördelning?

Grymt häftigt projekt, kul att du räddar bilen istället för att den åker till skroten
Lycka till med allting, kjolpaketet ser bra ut
Ska följas...

Sätt inte dit kjolpaket.Såg bara konstigt ut.En säkning räcker.Men det är mina 2 ören bara..

Jckssn skrev:
Kittet du hade tejpat på tyckte jag inte såg något vidare ut...
Du har ju redan en av dom snyggaste grillarna till bilmodellen, det och en GTE-läpp så är du i hamn.
Många sätter dit audi 90-kofångare, jag gjorde faktiskt det på en gammal bil jag hade. Men nu i efterhand tycker jag bilarna ser mycket smäckrare ut med gte-läpp och i övrigt orginal! Dom blir slankare på ett skönt sätt
http://i122.photobucket.com/albums/o254 … 155631.jpg
Sen för att sätta ner en 5cyl måste du byta ut hela drivlinan, är det värt det när 16v skottar på bra och ger bättre viktfördelning?
jo grymt sugen på SPQ breddningen just nu... jo dom e redigt najs orginal! räcker med å slänga på feta fälgar... men vill ha den lite råare å alltihop så kommer bli breddning påren....
jasså varför måste man byta ut hela drivlinan för det då?
_Fredrik kul du gillar det, jo synd å skrota en sådan bil tkr jag....
ps det kjolpaket(treaser) kommer itne komma på:)

Uppdatering 20nov:
idag har man rensat ut hela fronten för å börja kapa bort plåt....
tog även bort skärmen å gjorde iordning bromsarna på högersida... mobba mig itne för reserv däcket va ![]()
provade starta upp den, gick som en pääärla, såg för första ggn en lysande quattro display ![]()
motorn verkar gå redigt bra ändå ändå för 1.8 4cylindrig, stämplade te en gång å varvstoppet gick typ i på 0 tider..
här e lite bilder:
skärmen borta å fronten e nerplockad, sitter lysen kvar fast fastklämda, får ta te kapen ![]()

farsgubben hjälpte te å startade upp den... startade som en klocka ![]()

rätt snett? ![]()

trångt men det går, gtn byter garage nu snarast....fälgarna kommer kanske komma på 80:in,vitlackade
Senast redigerat av Tottii (2008-11-20 23:20)

ser bra ut
Var inte så fasligt snett. Inget som inte gasen och en slägga fixar
Hehe

DanielFredriksson skrev:
ser bra ut
Var inte så fasligt snett. Inget som inte gasen och en slägga fixar
Hehe
exakt, men som sagt, har en gt kaross å det e samma front parti å allt, å sedan åker ajg å hämtar en reservdelsbil imorgon för å ta dörrar,huv,front å alltihop! så det kommer lbi kanon:)
ska dit nu å hålla på! så uppdaterar under dagen:)

Lite uppdatering nu så länge... rensat fronten å tagit bort skärmen, dock ej båda än... ![]()
kollade igenom belysningen och det sista på bromsarna, tyvär hade bromoken fram tjärvat som fan:/
hoppas de lossnar om jag bromsar till en hård gång... städade ur den invändigt å testade
GT:ns fälgar som troligtvis kommer att komma på.... (vitlackade/svart) beror på färgen på bilen ![]()
fått hem varvräknaren med shiftlight oxå...![]()
här kommer lite bilder:

Senast redigerat av Tottii (2008-11-22 18:58)

De blir bra de dära asså
Härligt att de händer grejer ![]()
Senast redigerat av Larven_90 (2008-11-22 19:00)

Larven_90 skrev:
De blir bra de dära asså
Härligt att de händer grejer
tackar tackar:) jo klart, sjukt skoj ![]()

Uppdatering 23nov
dags å uppdatera igen då... var ute i garaget å grejja idag....
provkörde bilen å allt gick bra, kände på lite quattro släppa ![]()
bytt lite platser i garaget med, så nu står 80:in där han skall stå ![]()
Drog av den flagna färgen på vingen, det vita är mjukningsfärg som ej gick å få bort
test tonade bakhjuset...ska på mer...
AUDI garage eller vad?
Tur gtn ska ut snart å byta garage
var ute å provsladdade lite med den idag. provade även gamle GT huvven, visade sig vara lika dan..![]()

Kommer nog att bli riktigt fint
härlig tråd också ![]()

ser fram imot resultat på en sådan fin bil (Y)

Härligt
härligt me så många audisar runt om sig
!!!

gött! Tranås får en egen General Lee
Det här kommer ju bli kanon..!

*host*..ursäkta men jag gissar på att du tycker om Audi? ![]()
Bara för att man är Volvotok så hindrar det en ju inte att bli lite sugen på en Audi quattro.
Vad drar såna i bensin per mil?

AirOne skrev:
*host*..ursäkta men jag gissar på att du tycker om Audi?
Bara för att man är Volvotok så hindrar det en ju inte att bli lite sugen på en Audi quattro.
Vad drar såna i bensin per mil?
jo audi e underbara bilar:) nej förstår det, de flesta av mina vänner e sugna på quattro nu ![]()
jadu vet inte redigt eftersom detta e min första quattro, men tror den itne drar all för mkt! som sagt just nu sitter det en 4cylindrig audi motor, å det e juh sama motor som i en golf 2:a, bara de kanske drar snäppet lite mer eftersom den drar en hel drivlina... ![]()
jmd: sjklart
i sommar säger jag bara ![]()
Tackar för alla komentarer ![]()
0.009361