Behöver ni förklaring på era felkoder??

Porsche935
3 december 2008 · 206 Inlägg

P0986    Växlingsmagnetventil E - hög kretsspänning    Ledningar kortslutna till plus, växlingsmagnetventil, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0987    Växellådans oljetryckssensor E - felfunktion i krets    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0987    Växellådans oljetryckskontakt E - felfunktion i krets    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0988    Växellådans oljetryckssensor E - område/prestanda    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0988    Växellådans oljetryckskontakt E - område/prestanda    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0989    Växellådans oljetryckssensor E - låg kretsspänning    Ledningar kortslutna till stomme, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0989    Växellådans oljetryckskontakt E - låg kretsspänning    Ledningar kortslutna till stomme, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0990    Växellådans oljetryckssensor E - hög kretsspänning    Ledningar kortslutna till plus, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0990    Växellådans oljetryckskontakt E - hög kretsspänning    Ledningar kortslutna till plus, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0991    Växellådans oljetryckssensor E - intermittent kretsspänning    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0991    Växellådans oljetryckskontakt E - intermittent kretsspänning    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0992    Växellådans oljetryckssensor F - felfunktion i krets    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0992    Växellådans oljetryckskontakt F - felfunktion i krets    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0993    Växellådans oljetryckssensor F - område/prestanda    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0993    Växellådans oljetryckskontakt F - område/prestanda    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0994    Växellådans oljetryckssensor F - låg kretsspänning    Ledningar kortslutna till stomme, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0994    Växellådans oljetryckskontakt F - låg kretsspänning    Ledningar kortslutna till stomme, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0995    Växellådans oljetryckssensor F - hög kretsspänning    Ledningar kortslutna till plus, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0995    Växellådans oljetryckskontakt F - hög kretsspänning    Ledningar kortslutna till plus, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0996    Växellådans oljetryckssensor F - intermittent kretsspänning    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckssensor, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0996    Växellådans oljetryckskontakt F - intermittent kretsspänning    Ledningar, dålig anslutning, växellådans oljetryckskontakt, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0997    Växlingsmagnetventil F - område/prestanda    Ledningar, dålig anslutning, växlingsmagnetventil, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0998    Växlingsmagnetventil F - låg kretsspänning    Ledningar kortslutna till stomme, växlingsmagnetventil, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon
P0999    Växlingsmagnetventil F - hög kretsspänning    Ledningar kortslutna till plus, växlingsmagnetventil, motorstyrdon/styrdon för drivaggregat/växellådsstyrdon

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
3 december 2008 · 1 098 Inlägg

This is good shit:) Man tackar!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Porsche935
3 december 2008 · 206 Inlägg

Så där finns några !! Om det är något ni saknar får ni skicka en förfrågan med modell samt årgång på bil så mailar jag er en felkods lista på just denna modell

Hoppas detta e till er hjälp

Mvh Patrick

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 december 2008 · 5 650 Inlägg

vilket program krävs för och öppna filerna du skickade på mailen?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Porsche935
3 december 2008 · 206 Inlägg

XPS  finns att ladda ner på windows om du inte har vista för då e det standard

Porsche935
3 december 2008 · 206 Inlägg

Vet inte hur man ska lyckas hålla denna tråd uppe så den inte försvinner ner i avgrunden!??? Någon som kan medela någon ansvarig  för att kanske göra en klistrad tråd eller vad det heter??

Mvh Patrick

Sharky
4 december 2008 · 10 287 Inlägg

Motordatatråden uppdaterad:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106228

(Hur kan en bil funka överhuvudtaget.....)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Mr_Mpower
9 april 2010 · 3 Inlägg

Tackar för tråden har vart mycket till hjälp. Keep upp the good work!

BMW 528 "Vinterbilen" (1998)
Audi Rs2 "The Hulk" (1995)
BMW M5 (1999)
tannguyen
22 augusti 2010 · 1 Inlägg

Tjena. Kan du förklara vad 0103 och 00532 innebär?

skulle va schysst om du kunde mejla mig några listor på franska bilar. tannguyen@live.se

Senast redigerat av tannguyen (22 augusti 2010)

meendi
19 februari 2011 · 24 Inlägg

tjaa

behöver förklaring på dessa :S

1 fel funnet:
18062 - Läs av felminnet för: kombiinstrumentet
            P1654 - 35-10 - - - Intermittent fel
Readiness: 0000 0000
____________________________________________________

1 fel funnet:
01039 - Givare för kylvätsketermometer (G2)
            30-10 - Avbrott eller kortsluten till plus - Intermittent fel
____________________________________________________

Adress 09: Elektron. elcentral        Labels:
   VCID: 55A40D078587
   Notera: Kommunikationsfel
____________________________________________________

när ja felsöker endast elcentralen får ja felmedelandet "för många kommunikationsfel för att forsätta"

all hjälp uppskattas

MVH meendi

Senast redigerat av meendi (19 februari 2011)

mE3ndII
Dodge challenger sxt "chillinger" (2018)
Audi84
31 maj 2011 · 10 Inlägg

kan ni förklara dessa koder? Audi a4 03 multitronic fel.

P0753

P0706

tintinboy
20 december 2011 · 36 Inlägg

hej jag vill ha felkoder till volvo 745 92a  volvo s70 00  och saab 9-5 2,3T 02a mvh robin smile

Saab 9-5 (2002)
Briidom
7 maj 2013 · 44 Inlägg

Tja har en Saab 9-5 2,3TS Aero -00 och funderar lite kring felkod P1110 vad det innebär?

/ Johan

ValP2k
7 maj 2013 · 1 122 Inlägg

Johan477 skrev:
Tja har en Saab 9-5 2,3TS Aero -00 och funderar lite kring felkod P1110 vad det innebär?

/ Johan

P1110 är avlastningsventil

gasa nu foer faen!
Briidom
7 maj 2013 · 44 Inlägg

ValP2k skrev:

Johan477 skrev:
Tja har en Saab 9-5 2,3TS Aero -00 och funderar lite kring felkod P1110 vad det innebär?

/ Johan

P1110 är avlastningsventil

Hm, köpte precis en ny sådan i helgen, men bilen fortsatte gå lika konstigt och ryckigt som den gick innan lite grann.
Var ute idag och kollade felkoderna, fick fram:
P0172
P1110
P0300
Dom koderna kom fram direkt när jag ansölt OBD2 och checkade, så rensade jag felkoderna och körde runt ett tag, men den hittade inga felkoder sen, går fortfarande lite konstigt.

ValP2k
7 maj 2013 · 1 122 Inlägg

Johan477 skrev:

ValP2k skrev:

Johan477 skrev:
Tja har en Saab 9-5 2,3TS Aero -00 och funderar lite kring felkod P1110 vad det innebär?

/ Johan

P1110 är avlastningsventil

Hm, köpte precis en ny sådan i helgen, men bilen fortsatte gå lika konstigt och ryckigt som den gick innan lite grann.
Var ute idag och kollade felkoderna, fick fram:
P0172
P1110
P0300
Dom koderna kom fram direkt när jag ansölt OBD2 och checkade, så rensade jag felkoderna och körde runt ett tag, men den hittade inga felkoder sen, går fortfarande lite konstigt.

P0300  Random/multiple misfire.


P0172 Fuel System Too Rich (Bank 1)


    PCM software needs to be updated
    Mass Airflow Sensor (MAF)
    Defective Manifold Absolute Pressure Sensor (MAP)
    Engine mechanical problems
    Defective Oxygen Sensor
    Defective Fuel Pressure Regulator
    Defective Coolant and/or Air Temperature Sensor
    Thermostat is stuck open
    Ignition Misfires
    Defective Throttle Position Sensor
    Defective or restricted fuel return line
    Defective Fuel Injectors


****Mass Air Flow Sensor can be a common cause of a code P0172 ****

Motortempgivarn eller lambdasond skulle ja gissa på efter luftmassemätarn

Senast redigerat av ValP2k (7 maj 2013)

gasa nu foer faen!
SWE-Birdy
3 juni 2013 · 12 Inlägg

Porsche935 skrev:
Vill ni ha en förklaring på era felkoder?
ge mig er mail adress samt bilmärke modell och årsmodell så mailar jag er en komplett lista..

Mvh Patrick

skulle vilja ha listan till Volvo V70 T5 -98, vet inte om det är skillnad på Italien import men det har jag med 2,0 motorn.  kaj.hellstrom@telia.com Tack på förhand.

en får va som man e, när man inte blev som man skulle..
thepinkfart
23 juni 2014 · 1 Inlägg

Hejsan!
Jag skulle behöva hjälp!

Behöver en förklaring på mina felkoder till min familjewagon smile Sharan 1.8t comfortline bensinare 2002!
Har du de? smile Sophialiedholm@gmail.com

DragonII
9 november 2014 · 115 Inlägg

Behöver dito för en Nissan Primera -02 kombi bensin.

stjo1923 @ hotmail.com

Maffia
9 november 2014 · 383 Inlägg

Vilka felkoder? Man måste ju veta vilken felkod du fått, tex p0740.

99% av fallen så gäller samma koder till alla bilar. Att bilar sen har sina egna koder spelar ingen roll för allt finns översatt till obd2.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang