Att beställa xenon från www.vvme.com...

Fatstuff Hobby sabotör
7 december 2008 · 178 Inlägg

Ni som har beställt xenon-konvertering från usa, mer bestämt från www.vvme.com, hur funkar det med leveranser, frakt, tull med mera. Är i tagen att lägga en beställning för min egen och min fars räkning, men vill veta lite mer exakt vilka avgifter som tillkommer, så man inte står där med ett kit som blivit lika dyrt som att köpa från sverige.
Önskar sakliga uppgifter, inte "ca en hundring eller två, prova så får du se...."

Förresten, har ni vart nöjda med produkten?

Mvh Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Miklen
7 december 2008 ·

Ja orkar inte komma ihåg exakt men ja betala det som stog på vvme + ca 400kr i tull för mervärdesblahablaha smile Jag är skitnöjd me grejerna har inte haft några som helst problem

Fatstuff Hobby sabotör
7 december 2008 · 178 Inlägg

Okej, men då är man uppe i ca 8-900 kronor innan dom landar på dörrmattan då. (beroende på valutakurser m.m.)
Om någon annan har något att tillägga gör gärna så!

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Miklen
7 december 2008 ·

..kan tillägga att amerikanarna skrev på asienspråk..grejerna kommer direkt från hongkong eller nåt annat sånt där land..antar att dom bara har "kontor" i usa.. är skitdåligt emballerat (läs: inte emballerade alls) mina kom alldeles mjuka helt mosade invirade i postens alldeles egna tejp. Grejerna funka ju ändå men inte så skoj att ta emot ändå..

Fatstuff Hobby sabotör
7 december 2008 · 178 Inlägg

Så om man köper från en halvseriös sida i sverige för ca 4-600 kronor mer så kanske man får paketerade saker som inte rest jorden runt utan emballage...
Mmmm, ska nog sova på saken...
Tack för infon!

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Xoff Volvo tönt... =)
7 december 2008 · 2 344 Inlägg

varför inte lägga lite pengar å få kvalité istället? www.vparts.se har mycket xenon, å då har du en seriös sida med bra service...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Fatstuff Hobby sabotör
7 december 2008 · 178 Inlägg

Det är säkert superbra grejer där, men kör en saab nu och far min kör mitsubishi (stavning...) så det skiter sig lite... wink
Mest att jag har hört bra om www.vvme.com.

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Xoff Volvo tönt... =)
7 december 2008 · 2 344 Inlägg

huh? vad är det som skiter sig? dom har alla modeller av xenon på Vparts, inte bara till Volvo wink till vänster så finns det "tillbehör och produkter till alla bilar" sedan tar du xenon i översta dropmenyn å vilken lamptyp i nästa... wink

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Miklen
7 december 2008 ·

..och du vet vart Vparts får sina xenonkit ifrån eller ?

Xoff Volvo tönt... =)
7 december 2008 · 2 344 Inlägg

kina! var annars? men menade att man kan gärna betala lite extra för att sedan få bra garanti mm, jag hade en ballast å en lampa som va sönder å fick det självklart på garantin bara ett par dagar senare... lycka till med det ifall ni beställer från USA wink

och då Vparts inte är så oseriösa så tror jag inte dom polckar hem vad skit som från kina, utan det övre lagret av grejjer...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Miklen
7 december 2008 ·

..är ju visserligen en helt annan situation nu än när ja köpte för då va dollarn jäkligt låg vilket den inte e nu. Givetvis kan det vara värt några extra kronor me garanti men kostar d dubbelt så mycke å lite till så äre ju meningslöst tycker jag nog.. fast återigen...det är ju dyrare nu pga dollarn..

morbidfinn
7 december 2008 · 4 Inlägg

569kr betalade jag från vvme. Beställde denna månaden. Snabb leverans 3dagar fram till dörren

Senast redigerat av morbidfinn (7 december 2008)

Fatstuff Hobby sabotör
7 december 2008 · 178 Inlägg

morbidfinn skrev:
569kr betalade jag från vvme. Beställde denna månaden. Snabb leverans 3dagar fram till dörren

Var det med tull å frakt å allt skit som tillkommer? I så fall är det ju fortfarande intressant.
Hur skickas det från svenska gränsen om man säger så? Postpaket?

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
gorby_
7 december 2008 · 55 Inlägg

kolla på tradera? såg rätt billiga kitt där!!

Volkswagen Fastback "glidarn" (1971)
NdL Konstruktör
7 december 2008 · 1 053 Inlägg

Fick mina Xenon-satser från vvme.com i fredags.
Som det sagts tidigare så är inte emballaget något vidare. Men mina kartonger såg inte så dumma ut ändå.

Jag åkte dock på tull på 423:-, men det är väl smällar man får ta.
Grejerna skickades med DHL.

morbidfinn
23 december 2008 · 4 Inlägg

Va ju så billigt på vvme så jag beställde ett till kitt fast 55wattare till helljusen. Dock lite dyrare. 650kr inkl frakt.. utan tull avgifter, skatt.
Beställde i fredags och fick grejerna idag tisdag. Snacka om bra service från folket på dhl.
Vi är ett par stycken som beställt från vvme och klarat oss utan tullavgift.
Men är det inte skattefritt till en viss gräns som 1500kr, är hur var det? Tullavgift om dom går igenom paketet?
Kan rekomendera vvme, god kundservice och mycket snabba leveranser. 3dagar trotts skickat från beijing smile Deras nya hemsida är www.mydepots.com

Senast redigerat av morbidfinn (23 december 2008)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 december 2008 · 6 170 Inlägg

morbidfinn skrev:
Va ju så billigt på vvme så jag beställde ett till kitt fast 55wattare till helljusen. Dock lite dyrare. 650kr inkl frakt.. utan tull avgifter, skatt.
Beställde i fredags och fick grejerna idag tisdag. Snacka om bra service från folket på dhl.
Vi är ett par stycken som beställt från vvme och klarat oss utan tullavgift.
Men är det inte skattefritt till en viss gräns som 1500kr, är hur var det? Tullavgift om dom går igenom paketet?
Kan rekomendera vvme, god kundservice och mycket snabba leveranser. 3dagar trotts skickat från beijing smile Deras nya hemsida är www.mydepots.com

Nej det är *inte* skattefritt upp till 1500kr, det som avgör om en vara är skattefri är vad det är för typ av vara och det är inte mycket som är skattefritt.

Däremot så har du nog hört talas om begreppet "gåva" och det gäller upp till 500kr (var nog 1000kr innan). Kostar grejen mer än 500kr (inklusive frakt!) så åker man på moms om dom snappar upp det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
morbidfinn
24 december 2008 · 4 Inlägg

aha, då förstår jag.
Mina paket stod det i fraktsedeln att kostnaden var $19.68 smile de stämmer ju inte med vad jag fick betala smile
Jag har googlat att dom flesta kommer undan tullavgiften, vissa enstaka råkar ut för tull. Vi är 5 stycken i mitt umgänge som lyckats komma undan billigt. Så de är ju en chansning trots allt.

Senast redigerat av morbidfinn (24 december 2008)

MagneticNorth Aktad Medlem
24 december 2008 · 301 Inlägg

Jag har köpt 4 ggr, ingen tull. men köpte ett och ett för säkerhetsskull.

Fick en trasig lampa,, tog 3-4 veckor innan jag fick ersättningslampan.. och jag var tvungen att betala den dyra frakten eller beställa ett nytt kit. (då lade dom i ersättningslampan i den kartongen)

Lindberg88
24 december 2008 · 1 418 Inlägg

har beställt ifrån vvme, åkte på tull båda gångerna och fått fel saker båda gångerna.
första gången beställde vi 3 satser xenon men fick fel lampor.
andra gången beställde vi 3 par lampor, och då fick vi 3 hela satser istället big_smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang