Polisen är Ghostrider på spåren

SNL
16 januari 2009 · 615 Inlägg

haha, Für....Ghostrider klarar sig nog ett bra tag till, men han behöver träna på bankörningen har jag sett....

Senast redigerat av Fizzer (16 januari 2009)

Let's stance!
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
16 januari 2009 · 447 Inlägg

Mellqvisten skrev:

Sqweebz skrev:
Men för helvete!! Jävla fåntrattar hela bunten. Sluta spekulera i om han kommer att klara sig eller inte, om han är bra eller inte.

# Köra hoj, det kan han. Men han är knappast smart eller stolt för det han gör (sagt i en intervju med honom) Att han inte har crashat än är bara tur, hans skicklighet har INGET att göra med hur Lisa 47 i den gröna Civicen gör när hon blickar han i backspegeln. eller hur Jag 24 gör med min tradare ute på Essingen.

# Jo, film kan användas som bevis.. men då ska det vara oklippt från att han är olaglig till att han stänger av MCn och tar av sig hjälmen. Ja ni fattar. Så lägg ner det snacket nu.

# Ska det vara värre att köra ihjäl en barnfamilj än att köra ihjäl en gammal gubbe? Vakna för fan, inget av det är bra såklart.

Lägg ner tråden nu för den leder ingen vart överhuvud taget. Folk hackar bara på varandra för att den ena inte gillar den andras åsikter!

Hoppas han kör ihjäl sig själv, hoppas han blir tagen, hoppas han klarar sig. Jag bryr mig inte vad ngn annan tycker om honom. För mig är det underhållande filmer men jag tycker samtidigt inte om det han gör då det är livsfarligt för både honom och andra trafikanter.

Har ingen konkret fakta svart på vitt så behöver man inte skriva heller!

LÅS TRÅDEN OCH PUSS!!

EDIT: Sen så ska man inte tro på allt som tidningarna skriver heller... jag tror fan inte ett dugg på nyheterna på aftonbladet.se eller expressen.se

Mår du så illa av att folk skriver här så gå inte in på denna tråden då..finns många som tycker d e intressant läsande oavsett va folk tror o inte tror..alla har rätten o spekulera även om d blir tjatigt av vissa smile

Finns det folk som tycker om att hacka på varandra för att dom inte har delade meningar inom ämnet som tråden handlar om. Jag gillar det jag läser för det mesta, men när kalle ska bråka med owe för att han inte tycker lika som anton så blir jag bara less. Massuppfitta det jag menar. Menar inte att hacka på andra som hackar på andra. Inge illa menat alls.

Ont om hästkrafter är det gott om.
Mellqvisten
16 januari 2009 · 279 Inlägg

Nej da ja förstår va du menar...   smile   men som sagt många tycker d e intressant o läsa ,e kul o se va folk har för spekulationer så då får dom väl syssla me sånt..  man behöver ju inte läsa om man inte vill

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
SwedishRacingGroup
16 januari 2009 · 80 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Kan inte förstå varför den här tråden inte låstes på första sidan..

Och så var Swedies Sporthoj.com mentalitet här lol - Jiiiiiiiiipe - not!! roll

/PF.

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
Muttley
16 januari 2009 ·

Sqweebz skrev:
Men för helvete!! Jävla fåntrattar hela bunten. Sluta spekulera i om han kommer att klara sig eller inte, om han är bra eller inte.

# Köra hoj, det kan han. Men han är knappast smart eller stolt för det han gör (sagt i en intervju med honom) Att han inte har crashat än är bara tur, hans skicklighet har INGET att göra med hur Lisa 47 i den gröna Civicen gör när hon blickar han i backspegeln. eller hur Jag 24 gör med min tradare ute på Essingen.

Vill du ta fram den intervjun? För jag litar inte på folk, så kan du ta fram bevis? Aftonbladet kan vara mycket bättre källa än dig fram till du har slängt fram just precis hans intervju, då jag inte själv har sett den.

Muttley
16 januari 2009 ·

Phaetoon skrev:

Mortalis skrev:
Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Ska jag vara ärlig så tror jag att du skulle vara bra mycket bättre lämpad än många andra här om du någonsin skulle köra i 250knyck. Det är bara knäppisar som inte håller hårt i ratten/styret vid dom hastigheterna.

Det är bara du själv som bestämmer om du själv är lämplig. Har man inte förmågan att känna om man själv är lämplig, då kanske man inte ska köra så fort?
Jag är definitivt inte lämpad att köra ens över 200km/h. För tokig för det smile
(Man måste ju tänka på medtrafikanterna, right?)

Det är tur de inte finns så många bilar i sverige då som går upp till 250 smile. Så de fattigare galningarna håller sig ifrån det.

du har alldelles rätt, men de finns typ inte en enda person som är lämpad att köra så fort.
Jag själv är inte lämpad att ligga i 250 med hoj, Första är att de är inte roligt för mig, på tok för äckligt för de räcker med en halv sekund så kan man ligga i diket. sen är de roligare att hålla lagom hastigheter.

Ottosson79
16 januari 2009 · 36 Inlägg

Bedrägerier, rån, stölder, fiffel, häleri osv verkar vara en röd tråd igenom mycket av Sveriges bil och hojscen idag oavsett om man kör NSX, Porsche eller turbohojjar, sen om det är exbrottslingar eller folk som fortfarande håller på tänker inte jag uttala mig om men fler än en driver iaf egen firma/firmor och flera av dom redovisar väldigt låga inkomster trots att dom uppenbarligen har stora summor att röra sig med..men det gör ju även Guds son Runar så!

Sen GR, det är fel det han gör, visst är chansen stor att han en dag skadar andra än sig själv och han är ingen bra förebild då det säkert finns mer än en som testat att "ta" hans tider mellan tex Sthlm-Uppsala och därmed har ännu fler oskyldiga människor fått sitt liv riskerat för att någon annan vill fylla sin plånbok..vilket är fel!

Hade GR varit så enormt duktiga på att köra så hade han ej behövt hävda sig igenom att delta i GR filmerna (visst han är anonym, för en del), han hade haft vett att skilja på Racing och körning i trafik osv..vi i Sverige har många stjärnor inom motorsport (Kenny, Samuell, Mattias osv) och jag tror ingen av dom skulle riskera varken sitt eller andras liv för något liknande och dom behöver inte göra det heller!

Jag skulle inte vilja få GR´s hoj studsandes i 300 km/h in i min Sharan i när jag hela familjen med mig (inte ensam heller för den delen) och jag tror ingen för en minut skulle tycka att GR filmerna skulle vara värda 4-5 personers död!

Men sen så ska man inte dömma andra när man själv inte är guds barn, tror dom flesta här (jag vet!) har kört för fort, gjort något dumt, tagit risker som även kunnat innefatta andras liv osv.

Men som med allt annat så kanske det är dags att sluta medans man ligger på topp och inte bli allt för girig och pusha ödet tills det händer något, sen kan man ju undra hur många gånger man kan tycka att det är kul att se något med istort sett samma upplägg hela tiden..jag såg nån av dom första filmerna (delvis på snabbspolning) men sen dess har jag haft lite intresse av att se någon fler!

Men har man kunskaper, medel, fräna fordon, bra med cash, mycket tidigare publicitet, stor kundgrupp osv så kanske ett tv-prog eller en tidning kunna vara något att satsa på där det finns plats för annat än överstylade okörbara skitbilar med fler tv-skärmar i än i mitt lokala Elgiganten..visst fanns det ett svenskt tv prog för nått år sedan som skulle inrikta sig på fräna fordon men progledarna var helt okunniga?

D_MAN ?
16 januari 2009 · 1 038 Inlägg

Ottosson79 skrev:
Bedrägerier, rån, stölder, fiffel, häleri osv verkar vara en röd tråd igenom mycket av Sveriges bil och hojscen idag oavsett om man kör NSX, Porsche eller turbohojjar?

Den där vänta ja på smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
D_MAN ?
16 januari 2009 · 1 038 Inlägg

Sqweebz skrev:
# Köra hoj, det kan han. Men han är knappast smart eller stolt för det han gör (sagt i en intervju med honom) Att han inte har crashat än är bara tur, hans skicklighet har INGET att göra med hur Lisa 47 i den gröna Civicen gör när hon blickar han i backspegeln. eller hur Jag 24 gör med min tradare ute på Essingen.

Tror inte hon skulle hinna märka av honom i backspegeln roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Rquired Allmänt envis
16 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Naaturligtviis vet polisen vet Ghostrider är, annars hade dom framstått som inkompententa och löjliga roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bullmannen
16 januari 2009 · 1 Inlägg

"Ann Lindberg Jörnstedt, poliskommissarie i vid trafikpolisenheten i Stockholm, är en av dem som sett filmen.
- Moraliskt sett är det här förkastligt. Det är ett mirakel att han själv lever och att han inte har kört ihjäl någon annan, säger Ann Lindberg Jörnstedt.
Hon är dock tveksam till om filmen räcker som bevisning. 
- Rättsligt håller inte filmen, det finns ingen bevisning för att det är personen som kör."

Från: http://www.expressen.se/nyheter/1.14318 … ghostrider

carbonized
16 januari 2009 · 38 Inlägg

Detta är den roligaste tråden jag har läst någonsin.

Ghost rider(s) får gärna köra ihjäl mig, bara det stryker med några pensionärer med big_smile (På allvar)

Henka_ Slav
16 januari 2009 · 1 454 Inlägg

Ottosson79 skrev:
Jefla massa text.

Helt rätt kan inte mer än hålla med. Och att han blir en sådan som kallas förebild vilket jag tycker är fel i detta fall, men jag kan inte dölja att jag är fascinerad av filmerna dom har gjort, det är jag! även om det är skräckblandad förtjusning.

Lite OT, kenny och samuel var jag med på, men vilken mattias syftar du på?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
prodrive Avstängd
16 januari 2009 · 962 Inlägg

Henka_ skrev:
men vilken mattias syftar du på?

Ekström kanske, men vad vet jag...

Edit: ah vafan, det var väll hojar det snackades och inte bilar.. Jag är lite trött i skallen..

Senast redigerat av prodrive (16 januari 2009)

Henka_ Slav
16 januari 2009 · 1 454 Inlägg

prodrive skrev:

Henka_ skrev:
men vilken mattias syftar du på?

Ekström kanske, men vad vet jag...

Edit: ah vafan, det var väll hojar det snackades och inte bilar.. Jag är lite trött i skallen..

haha självklart smile sorry, inte bara du som är trött tongue

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Goffen Administratör
17 januari 2009 · 2 974 Inlägg

Det räcker med spekulationer nu. Jag delar förövrigt swedeis SH mentalitet vad gäller GR då trådarna helt enkelt inte kan hålla en trevlig stämmning.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang