audi 80 cab elfel?

lill__joel
14 januari 2009 · 2 Inlägg

tjenare har precis köpt en audi 80 cab... med manuell cab men knappen till cab luckan i dörrstolpen fungerar inte? hittar inte några kabelbrott eller något som är fel.... undrar vart säkringarna och relän sitter? har försökt få tag i handbok men går bara inte! har någon någon?

u8u8u
24 mars 2013 · 4 Inlägg

Har samma problem på min audi 80 cab 1994. Har du fått löst detta efter några år? wink

Putteliten
28 september 2013 · 9 068 Inlägg

Skulle va intressant att få höra något svar på detta då jag har samma problem med min.

Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
u8u8u
30 september 2013 · 4 Inlägg

Jag löste det på min cab för ett tag sedan. När du öppnar bagage-luckan så vid vänster gångjärn finns en kabel stam. Jag snittade upp den försiktigt och det visade sig att mestadels kablar hade gått av pga böjningar.

Lödde dit nya kablar och la krympslang över allting. Blev kanon och nu fungerar det som aldrig förr!

big_smile

Putteliten
30 september 2013 · 9 068 Inlägg

Härligt, får ta å kika på det då! Det underliga är att på min slutade det fungera efter att jag tvättat bilen. Hade den i garaget nercabbad rulla ut bilen å körde upp taket, tvättade bilen och sen när ja skulle fälla ner för att ut å åka så funkade det inte.

u8u8u
4 oktober 2013 · 4 Inlägg

Låter lite knepigt.. men du får testa och se och om du hittar felet kan du ju skriva här om det skulle uppstå för någon annan! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang