Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

granadadr
4 maj 2014 · 7 289 Inlägg

CHEEVA skrev:

granadadr skrev:
gjorde ett snabbsök,, men fick som inget riktigt svar,, lär kanske inte få det här med wink

funkar biltemas fördelarlock och rotor??

ska ha det på en gammal Granada 2,0

köpte det till en golf jag hade, funkade skitbra men deras tändkablar funkade inget vidare

aha tack,, hade inte tänkt å köpa tändkablar där iaf smile men då köper jag lock å rotor iaf smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Kollan
4 maj 2014 · 618 Inlägg

daaanyy skrev:
Hur är biltemas kolfibervinyl att jobba med. Tänkte foliera interiörlisterna i min E39 då jag inte är något större fan av trä-look

Hur bra som helst, men man måste använda värmepistol eller hårfön och riktigt vassa knivar:) biltema och claes olsson har ett set för 50kr med olika knivar. 

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139561/139561-4faaf57f4d8ed8628530d0a67c7eba70.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139561/139561-9c18cfcb5d8d58144b736d4daf114a9f.jpg

Presidento Of World
4 maj 2014 · 3 329 Inlägg

biltemas toningspray till baklampor funkar utmärkt! både till fram och baklampor smile

Edit: bilder

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/351251/351251-3378381.jpg

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/351251/351251-3378382.jpg

Senast redigerat av opel_vectra_gts (4 maj 2014)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Henkix
4 maj 2014 · 6 737 Inlägg

Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Lillkanto Inbiten Volvonörd
4 maj 2014 · 799 Inlägg

Henkix skrev:
Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Menar du den med "sand" i som luktar citron och kommer i en burk med lock?

Isåfall kan jag tipsa om GOYO handrengöring, vet dock inte om den går att köpa privat men den kommer få dej att tycka att allt annat suger pung! Plus att den är mycket snällare mot huden.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Henkix
4 maj 2014 · 6 737 Inlägg

Lillkanto skrev:

Henkix skrev:
Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Menar du den med "sand" i som luktar citron och kommer i en burk med lock?

Isåfall kan jag tipsa om GOYO handrengöring, vet dock inte om den går att köpa privat men den kommer få dej att tycka att allt annat suger pung! Plus att den är mycket snällare mot huden.

jag menar denna smile http://images.biltema.com/PAXToImageSer … arge/36982

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Nybergrobin
4 maj 2014 · 2 380 Inlägg

Lillkanto skrev:

Henkix skrev:
Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Menar du den med "sand" i som luktar citron och kommer i en burk med lock?

Isåfall kan jag tipsa om GOYO handrengöring, vet dock inte om den går att köpa privat men den kommer få dej att tycka att allt annat suger pung! Plus att den är mycket snällare mot huden.

Heter det inte gojo? smile

Lillkanto Inbiten Volvonörd
4 maj 2014 · 799 Inlägg

Jag

Nybergrobin skrev:

Lillkanto skrev:

Henkix skrev:
Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Menar du den med "sand" i som luktar citron och kommer i en burk med lock?

Isåfall kan jag tipsa om GOYO handrengöring, vet dock inte om den går att köpa privat men den kommer få dej att tycka att allt annat suger pung! Plus att den är mycket snällare mot huden.

Heter det inte gojo? smile

Jo gojo heter den ju, hade för mej att dom stavar med y men nu när du säger det ser jag kartongen framför mig smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
it_mutt Avstängd
4 maj 2014 · 10 388 Inlägg

Henkix skrev:

Lillkanto skrev:

Henkix skrev:
Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Menar du den med "sand" i som luktar citron och kommer i en burk med lock?

Isåfall kan jag tipsa om GOYO handrengöring, vet dock inte om den går att köpa privat men den kommer få dej att tycka att allt annat suger pung! Plus att den är mycket snällare mot huden.

jag menar denna smile http://images.biltema.com/PAXToImageSer … arge/36982

^^ Fungerar galet bra ja smile

(så får folk tipsa om andra produkter bäst dom vill)

Senast redigerat av it_mutt (4 maj 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
simlar
10 maj 2014 · 5 525 Inlägg

Biltemas ventiltätningar, något att lita på?

Håller på och fixar till en 531-topp och jag har då 4st ventiltätningar från en biltema sotningssats liggande och undrar då om ventiltätningarna håller tillräckligt hög kvalitet att använda eller om det är värt att köpa 4st från CVI-automotive istället? (ska beställa andra grejjer därifrån också).

Deras topplockspackning var då inget att ha iaf då den börjat läcka vatten efter ca 500mil.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Dupond och Dupont
23 maj 2014 · 581 Inlägg

Hej du läsglada.

Har tänkt fixa avgasrör till 940in. En snart smått trimmad GL.
Då undrar jag om biltemas grejer håller måttet. Rörena är ju lite svårt att misslyckas med men undrar mest på dämparna. Har tänkt att bygga från skratch på 2.5 tum. Vill ju ha lite sportigare ljud om då deras runda dämpare klarar biffen?

Någon som vet om de är bra ? smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
andreas_1996
23 maj 2014 · 951 Inlägg

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk … 600-17208/ någon som har tetat denna smile om den funkar bra

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
IX ____________________________________
23 maj 2014 · 1 340 Inlägg

Dupond skrev:
Hej du läsglada.

Har tänkt fixa avgasrör till 940in. En snart smått trimmad GL.
Då undrar jag om biltemas grejer håller måttet. Rörena är ju lite svårt att misslyckas med men undrar mest på dämparna. Har tänkt att bygga från skratch på 2.5 tum. Vill ju ha lite sportigare ljud om då deras runda dämpare klarar biffen?

Någon som vet om de är bra ? smile

körde med biltemas rör och ljuddämpare (universal) på en bil för några år sedan, funkade bra! lackade dock allt i deras värmebeständiga färg så kanske därför den klarade sig från rost smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
simlar
23 maj 2014 · 5 525 Inlägg

RightFront skrev:

Dupond skrev:
Hej du läsglada.

Har tänkt fixa avgasrör till 940in. En snart smått trimmad GL.
Då undrar jag om biltemas grejer håller måttet. Rörena är ju lite svårt att misslyckas med men undrar mest på dämparna. Har tänkt att bygga från skratch på 2.5 tum. Vill ju ha lite sportigare ljud om då deras runda dämpare klarar biffen?

Någon som vet om de är bra ? smile

körde med biltemas rör och ljuddämpare (universal) på en bil för några år sedan, funkade bra! lackade dock allt i deras värmebeständiga färg så kanske därför den klarade sig från rost smile

Dem funkar fint. Tänk dock på att ljuddämparna är fullflödes så dem dämpar inte så värst mycket.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Dupond och Dupont
24 maj 2014 · 581 Inlägg

simlar skrev:

RightFront skrev:

Dupond skrev:
Hej du läsglada.

Har tänkt fixa avgasrör till 940in. En snart smått trimmad GL.
Då undrar jag om biltemas grejer håller måttet. Rörena är ju lite svårt att misslyckas med men undrar mest på dämparna. Har tänkt att bygga från skratch på 2.5 tum. Vill ju ha lite sportigare ljud om då deras runda dämpare klarar biffen?

Någon som vet om de är bra ? smile

körde med biltemas rör och ljuddämpare (universal) på en bil för några år sedan, funkade bra! lackade dock allt i deras värmebeständiga färg så kanske därför den klarade sig från rost smile

Dem funkar fint. Tänk dock på att ljuddämparna är fullflödes så dem dämpar inte så värst mycket.

Tack så mycket för svar! smile
Ingen fara, det ska höras när jag kommer. wink
Får hitta på nånting till besiktningen sen bara. tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
granadadr
25 maj 2014 · 7 289 Inlägg

tenkom skrev:
hej är det någon som testat denna turbotrycksmätare http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-32265/ funkar den bra?

jag har köpt en sådan,, och tänkte kolla den genom att kolla med tryckluft,, 1 bar på en riktig manometer  sedan koppla in denna,, och se diffen,, då vet man ju smile har hört att de visar för mkt tryck,, meo mindre irl smile bättre så iaf

TomBjorklund VAGIS Car Club
25 maj 2014 · 1 093 Inlägg

tenkom skrev:

granadadr skrev:

tenkom skrev:
hej är det någon som testat denna turbotrycksmätare http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-32265/ funkar den bra?

jag har köpt en sådan,, och tänkte kolla den genom att kolla med tryckluft,, 1 bar på en riktig manometer  sedan koppla in denna,, och se diffen,, då vet man ju smile har hört att de visar för mkt tryck,, meo mindre irl smile bättre så iaf

okej hör av dig när du testat

Jag provade den, men jag upplevde den som fladdrig och att det inte nollade ordentligt när den var trycklös.
Dock gissar jag att kvalitén varierar med tanke på priset jämfört med en riktig.

Jag bytte iaf till en Defa sedan smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
mercaa
26 maj 2014 · 558 Inlägg

Biltemas sport bromsskivor är det bra skit eller?

andreas1
27 maj 2014 · 1 020 Inlägg

mercaa skrev:
Biltemas sport bromsskivor är det bra skit eller?

Satt på farsans v70 som gick som taxi, funka bra och höll många mil jämfört med deras vanliga

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Xoff Volvo tönt... =)
27 maj 2014 · 2 344 Inlägg

mercaa skrev:
Biltemas sport bromsskivor är det bra skit eller?

Jag gillade dem inte, dels så fyller du slitzarna med damm direkt (de är för grunda och går inte hela vägen ut) och hålen koksar igen ganska fort också, sedan har de problem med värmen ifall man kör riktigt aktivt...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang