Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

fadret
25 september 2014 · 1 125 Inlägg

Har på vår V40 som är därifrån,dom har varit med nu i 3 år,dom funkar bra än.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Bamzefan Bondmeckare
25 september 2014 · 246 Inlägg

S_Kekko skrev:
Är deras gasfjädrar för motorhuv och baklucka värda att köpa eller är det bättre att köpa någon annanstans?

Har sådana på traktorn, fungerar utmärkt

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Volvo 940 GL "Skorven" (1994)
Opel Rekord E 2,0S Berlina "2200mil Orenoverad" (1979)
Bosse-buss
27 september 2014 · 210 Inlägg

Köpte ett turboaggregat för 3 990 kr till min Saab 9-5 från 1999 hos Biltema för några dagar sedan. Jodå jag monterade det själv och det fungerar ypperligt. Vem som tillverkat det vet jag inte men jag kan misstänka att det kommer från samma fabrik som tillverkar Garrett-aggregaten. Det stansas Garrett på vissa och då betalar kunder mer. Sparade 1 700 kr.

Tittar man på aggregatet och jämför med det gamla så ser det helt ok ut, inga konstigheter utan det andas kvalité på alla punkter. Hade bilen varit värd mer än 10 000 kr så kanske jag köpt original och Garrett. Men samtidigt hörde jag att det är ytterst få reklamationer på Biltemas aggregat så kanske hade jag ändå köpt hos Biltema.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … rbo-79700/

NIzmO Ollikkala Racing
27 september 2014 · 1 724 Inlägg

Har haft Biltema turbo i min 9-5 sen 2011 och funkar fortfarande fint.

- Time Attack -
Presidento Of World
27 september 2014 · 3 306 Inlägg

Hur är Biltemas extraljus? dom blå som finns för 199kr/st nu? kan man sätter på 3st såna och medföljer de kabelsats i lådan?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
svempus
27 september 2014 · 409 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Hur är Biltemas extraljus? dom blå som finns för 199kr/st nu? kan man sätter på 3st såna och medföljer de kabelsats i lådan?

Följer inte med nån kabelsats till dom bara en kort stump ut ur extraljuset till lampan i det och p-ljuset i det. Jag tycket att dom lyser bra iallafall(klart glas) när dom är xenonkonverterade har minst 500 meter ljus framåt framför bilen. Helt klart värda sina 199kr styck.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
agajanne
27 september 2014 · 2 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Hur är Biltemas extraljus? dom blå som finns för 199kr/st nu? kan man sätter på 3st såna och medföljer de kabelsats i lådan?

Hade 3 stycken med klarglas till förra årets vinterpulka. Släng in 100 wattare i alla så lyser det riktigt bra och ok ljusbild.  Helt klart värt 199kr + typ 50kr för 100w lampa

lewwan Överladdad gröngöling
27 september 2014 · 1 302 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Hur är Biltemas extraljus? dom blå som finns för 199kr/st nu? kan man sätter på 3st såna och medföljer de kabelsats i lådan?

Har 4st på min brukis, tycker dom fungerar riktigt bra. Är nöjd med dom! Följer ej med kablar:/

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
Presidento Of World
27 september 2014 · 3 306 Inlägg

Då blir de 3stycken! tack för svar smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Bosse-buss
28 september 2014 · 210 Inlägg

Bosse-buss skrev:
Köpte ett turboaggregat för 3 990 kr till min Saab 9-5 från 1999 hos Biltema för några dagar sedan. Jodå jag monterade det själv och det fungerar ypperligt. Vem som tillverkat det vet jag inte men jag kan misstänka att det kommer från samma fabrik som tillverkar Garrett-aggregaten. Det stansas Garrett på vissa och då betalar kunder mer. Sparade 1 700 kr.

Tittar man på aggregatet och jämför med det gamla så ser det helt ok ut, inga konstigheter utan det andas kvalité på alla punkter. Hade bilen varit värd mer än 10 000 kr så kanske jag köpt original och Garrett. Men samtidigt hörde jag att det är ytterst få reklamationer på Biltemas aggregat så kanske hade jag ändå köpt hos Biltema.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … rbo-79700/

Samma fabrik som originalet? Nja om jag tittar på production workshop en bit ner på sidan så kan jag ju undra var Biltemas aggregat är tillverkade. Ser aningen spartanskt ut men de tillverkar ju aggregaten... smile

http://www.alibaba.com/product-detail/s … 70199.html

Senast redigerat av Bosse-buss (28 september 2014)

totte1015
30 september 2014 · 461 Inlägg

Köp aldrig silvertejp hos biltema, asen har gjort något med tejpen så den fäster inte över en dag, TOTALT värdelöst.

it_mutt Avstängd
30 september 2014 · 10 388 Inlägg

totte1015 skrev:
Köp aldrig silvertejp hos biltema, asen har gjort något med tejpen så den fäster inte över en dag, TOTALT värdelöst.

Har aldrig haft problem med deras silvertejp faktiskt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
totte1015
30 september 2014 · 461 Inlägg

it_mutt skrev:

totte1015 skrev:
Köp aldrig silvertejp hos biltema, asen har gjort något med tejpen så den fäster inte över en dag, TOTALT värdelöst.

Har aldrig haft problem med deras silvertejp faktiskt

Jag har testat att dubbelfästa den på två ytor, en på Torrbollens undersida, och en på gummimattas golv i bilen, fäster inte överhuvudtaget, och då är båda ytorna rengjorda!

Dessutom har jag ett problem med min varnerstriangel-knapp, så den måste vara intryckt hela tiden, då tänkte jag att silvertejp funkar perfekt... Nope, skiten släppte efter en dag och såg min bil stå och blinka hejvilt

it_mutt Avstängd
30 september 2014 · 10 388 Inlägg

totte1015 skrev:

it_mutt skrev:

totte1015 skrev:
Köp aldrig silvertejp hos biltema, asen har gjort något med tejpen så den fäster inte över en dag, TOTALT värdelöst.

Har aldrig haft problem med deras silvertejp faktiskt

Jag har testat att dubbelfästa den på två ytor, en på Torrbollens undersida, och en på gummimattas golv i bilen, fäster inte överhuvudtaget, och då är båda ytorna rengjorda!

Dessutom har jag ett problem med min varnerstriangel-knapp, så den måste vara intryckt hela tiden, då tänkte jag att silvertejp funkar perfekt... Nope, skiten släppte efter en dag och såg min bil stå och blinka hejvilt

Spännande att du nämner torrboll faktiskt. Försökte något liknande för 1-1½ månad sen, dock inte med Biltemas silvertejp, gick inte heller faktiskt. Utgick dock bara från att torrbollens plast inte blivit ren nog och löste det på annat vis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Extrazz En 5a är Livet.
30 september 2014 · 2 005 Inlägg

Haft gultejp från biltema som inte fasnat för 5öre.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
IX ____________________________________
30 september 2014 · 1 340 Inlägg

När det ändå redan klagas på Biltema tejpen... tongue

Upplever deras maskeringstejp som värdelös, fäster inte ens på sig själv
Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
simlar
30 september 2014 · 5 516 Inlägg

RightFront skrev:
När det ändå redan klagas på Biltema tejpen... tongue

Upplever deras maskeringstejp som värdelös, fäster inte ens på sig själv
Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

Haft samma upplevelse själv så verkar vara ett lotteri ifall maskeringstejpen är bra eller inte. Ibland fäster den till och med för bra och lämnar en massa limrester.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
30 september 2014 · 2 390 Inlägg

RightFront skrev:
När det ändå redan klagas på Biltema tejpen... tongue

Upplever deras maskeringstejp som värdelös, fäster inte ens på sig själv
Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

Tycker nästan all maskeringstejp är dålig, den ljusbruna versionen. Köpt den på andra ställen med och upplevt samma resultat. Finns en grå som funkar kalas puff bra smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
IX ____________________________________
30 september 2014 · 1 340 Inlägg

simlar skrev:

RightFront skrev:
När det ändå redan klagas på Biltema tejpen... tongue

Upplever deras maskeringstejp som värdelös, fäster inte ens på sig själv
Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

Haft samma upplevelse själv så verkar vara ett lotteri ifall maskeringstejpen är bra eller inte. Ibland fäster den till och med för bra och lämnar en massa limrester.

Ja det är ju nästan värre yikes att behöva pilla bort limrester är ingen höjdare

_Performance_ skrev:

RightFront skrev:
När det ändå redan klagas på Biltema tejpen... tongue

Upplever deras maskeringstejp som värdelös, fäster inte ens på sig själv
Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

Tycker nästan all maskeringstejp är dålig, den ljusbruna versionen. Köpt den på andra ställen med och upplevt samma resultat. Finns en grå som funkar kalas puff bra smile

Antagligen samma tillverkare smile Blir att testa en dyrare variant!

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
super-mario tidsoptimist-javisst!
2 oktober 2014 · 274 Inlägg

Kan rekommendera Finixa 19mm grön tejp. 13.- rullen på lackbutiken.com har använt den mycket både till vatten och tinnerfärg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang