Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Sebastian_85
30 april 2015 · 24 Inlägg

Trots att min Passat nu pajat, då turbon, vill jag passa på att rekommendera Biltemas "Multispray" (Art: 3651).

Länkaget till torkarna var helt igenrostade, rörde sig bara millimeter i taget när man slog på torkaren - värre när det regnade. Sprejade ner alla ytor jag enkelt kunde nå med multispray och lät det stå i 24 timmar. När jag slog på dem fungerade det helt okej. Körde en behandling till - efter ytterligare 24 timmar blev de som nya! Kan inget annat än att rekommendera just Multispray från Biltema.

Nu gick turbon åt helvete på bilen, men det är en annan sak :p

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-o … 000024036/

Senast redigerat av Sebastian_85 (30 april 2015)

volvo-93
1 maj 2015 · 625 Inlägg

Biltemas Aerodynamic torkarblad är perfekta alltid kört med dom låter inget och tar bort vattnet bra och lång livslängd smile

jocke_gronberg
1 maj 2015 · 4 586 Inlägg

Köpte biltemas dyckert pistol. Fick den aldrig att fungera med 50mm dyckert. Köpte en ifrån duabhuset fungerar varje gång och då för en 100:- extra

it_mutt Avstängd
1 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Användt följande vid tilläggsisolering av 2 hus, fungerade ypperligt;
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … 000031875/

Ska dock inte svara på exakt vilken av de två där det är

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
mercaa
1 maj 2015 · 558 Inlägg

volvo-93 skrev:
Biltemas Aerodynamic torkarblad är perfekta alltid kört med dom låter inget och tar bort vattnet bra och lång livslängd smile

Deras standard blad köpte jag förut och höll samma kvalitet som dyra. Men köpte nya för inte så länge sen då såg man klart och tydligt att dom har bytt fabrikat . och mycket riktigt höll knappt 1 månad sen var dom slut på... Gummit hade blivit vågigt efter hela bladen och torkade redan dåligt då dom var ny.   Kan tillägga att jag har i stort sett ny vindruta.

Blir inte dom igen iaf.

Presidento Of World
1 maj 2015 · 3 329 Inlägg

Köpte deras hjullager... får se resultatet... hoppas på det bästa ^^ tydligen samma skit som på skruvats billigaste fast... typ 200 billigare här

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
mercaa
1 maj 2015 · 558 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Köpte deras hjullager... får se resultatet... hoppas på det bästa ^^ tydligen samma skit som på skruvats billigaste fast... typ 200 billigare här

Mitt har rullat ca 1800-2000mil kanske mer! inga missljud eller liknande.  Väldigt varierande kvalitet. men oftast visas det ganska fort.

moparfarmer österbybruk
2 maj 2015 · 267 Inlägg

Köpte biltemas flexibla skärbrädor idag. Svarta. Ska monteras som stänkskydd på camaron nu när bmw e34 fälgarna sticker ut utanför karossen mittlistväck... Blir så mycket stenskott på nedre delen av karossen... Köpte även nya genomskinliga dörrkansskydd. Dom gamla har räddat många dörrar från camarofärg... Köpte även Longlifeglykol då jag tror den är bäst för moderna bilar.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Razor8
2 maj 2015 · 62 Inlägg

moparfarmer skrev:
Köpte biltemas flexibla skärbrädor idag. Svarta. Ska monteras som stänkskydd på camaron nu när bmw e34 fälgarna sticker ut utanför karossen mittlistväck... Blir så mycket stenskott på nedre delen av karossen... Köpte även nya genomskinliga dörrkansskydd. Dom gamla har räddat många dörrar från camarofärg... Köpte även Longlifeglykol då jag tror den är bäst för moderna bilar.

Kan misstänka att "skärbrädorna" fungerar bättre som stänklappar....    lollol

Burn Your Rubber, Not Your Soul
Cars can do so much more than drive down the road, they can drive you through life
trubbelturbo
2 maj 2015 · 1 460 Inlägg

Razor8 skrev:

moparfarmer skrev:
Köpte biltemas flexibla skärbrädor idag. Svarta. Ska monteras som stänkskydd på camaron nu när bmw e34 fälgarna sticker ut utanför karossen mittlistväck... Blir så mycket stenskott på nedre delen av karossen... Köpte även nya genomskinliga dörrkansskydd. Dom gamla har räddat många dörrar från camarofärg... Köpte även Longlifeglykol då jag tror den är bäst för moderna bilar.

Kan misstänka att "skärbrädorna" fungerar bättre som stänklappar....    lollol

Biltema borde nog ta och börja sälja dem där som 4-pack istället big_smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
moparfarmer österbybruk
2 maj 2015 · 267 Inlägg

Jepp. 4pack hade varit bättre, och hålet för att hänga skärbrädan kan dom sluta med! Storlek och form är perfekt för stänkskydd!

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Extrazz En 5a är Livet.
3 maj 2015 · 2 005 Inlägg

Köp  ikeas tunna skärbrädor annars.. Hade de som stänklappar på en 740 för många år sedan.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
lewwan Överladdad gröngöling
9 maj 2015 · 1 302 Inlägg

Är det någon som har testat biltemas turbomössa? smile

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
moparfarmer österbybruk
15 maj 2015 · 267 Inlägg

är ikeas skärbrädor större? hade inte skadat med 5 cm till på höjden...
p.s biltemas bästa produkt baserat på pris/funktion:handrengörning! billig och effektiv!

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Henkix
17 maj 2015 · 6 737 Inlägg

Tryckte i mig 2st fransk hotdog på biltema idag, där fans iaf absolut inget att klaga på wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
lewwan Överladdad gröngöling
17 maj 2015 · 1 302 Inlägg

Henkix skrev:
Tryckte i mig 2st fransk hotdog på biltema idag, där fans iaf absolut inget att klaga på wink

Billigt och mättande! 10 av 10! cool

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
Henkix
17 maj 2015 · 6 737 Inlägg

lewwan skrev:

Henkix skrev:
Tryckte i mig 2st fransk hotdog på biltema idag, där fans iaf absolut inget att klaga på wink

Billigt och mättande! 10 av 10! cool

Hehe absolut! wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
S_Kekko
18 maj 2015 · 206 Inlägg

Är deras billigaste fjäderspännare något att ha? Dessa http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … rtId=19256

spillolja
18 maj 2015 · 4 025 Inlägg

Jag har ett par fjäderspännare från biltema
men dom som visas i bilden är i bättre utförande med 1/2" Fäste för spärrskaft och förlängare
smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang