Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

spillolja
10 april 2016 · 4 025 Inlägg

simlar skrev:
Håller med, efter prishöjningarna dom gjorde nu när nya katalogen kom så har jag börjat handla mer och mer på Jula istället.
Bildelar har jag slutat handla hos biltema för längesedan, däremot deras verktyg med 10års garanti är fortfarande svårt att hitta likvärdiga någon annanstans för liknande pengar.

Dom har ju råd med marmorgolv på kundtoaletterna
tongue

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
TelleT
17 april 2016 · 96 Inlägg

Dags att köpa nya torkare till 740in.

Vilka av biltemas torkare är bäst? Standard, Clear Vision eller Aerodynamic? (49.90kr - 79.90kr - 99.90kr)

karrholm
17 april 2016 · 32 Inlägg

TelleT skrev:
Dags att köpa nya torkare till 740in.

Vilka av biltemas torkare är bäst? Standard, Clear Vision eller Aerodynamic? (49.90kr - 79.90kr - 99.90kr)

Jag köpte dom för 79.90, dom fungerade bra, men dom lät en hel del...och enligt Biltema i egen hög person så ska dom vara "tystare än andra torkarblad", det stämde inte..

simlar
17 april 2016 · 5 525 Inlägg

TelleT skrev:
Dags att köpa nya torkare till 740in.

Vilka av biltemas torkare är bäst? Standard, Clear Vision eller Aerodynamic? (49.90kr - 79.90kr - 99.90kr)

Clear vision rekommenderas starkt, fungerar mycket bättre och bättre livslängd än både standard och aerodynamic.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
volvo-93
17 april 2016 · 625 Inlägg

Jag använder Aerodynamic på alla mina bilar och dom funkar perfekt smile

karrholm
17 april 2016 · 32 Inlägg

någon som testat denna? bra eller skit? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000032676/

jocke_gronberg
18 april 2016 · 4 586 Inlägg

Vi har biltema mc batteri på våran scooter moped. Stog i 6 månader var bara att starta den via elstarten utan problem. Inte laddat det en enda gång.

Mycket hög kvalitet

Senast redigerat av jocke_gronberg (18 april 2016)

Superplayer
1 maj 2016 · 2 Inlägg

Någon som vet om biltemas an slangar tål högre tempraturer eller om de mest lämpar sig till bränsle eller liknande? Ber om ursäkt på förhand om det det redan har diskuterats smile

motorraZ
4 maj 2016 · 578 Inlägg

Superplayer skrev:
Någon som vet om biltemas an slangar tål högre tempraturer eller om de mest lämpar sig till bränsle eller liknande? Ber om ursäkt på förhand om det det redan har diskuterats smile

Jag och polarna använder mycket an kopplingar och slang från biltema smile Använder det mycket till olja och de funkar jätte bra haft mitt 1 år med biltemas smile

Mvh Andy

sleepyoh
4 maj 2016 · 1 319 Inlägg

Varit en del snack, på andra forum och tror jag även har läst här om detta, många skriver/upplever att Biltema har höjt sina priser, och att dom senaste året blivit successivt dyrare på många delar jämfört med konkurrenter som förut var dyrare.

Vad upplever ni? Några exempel?

Jag kan inte påstå att jag tänkt särskilt på det förutom att jag sett andras reflektioner, är ändå trogen kund, m6 skruv&mutter 17.30 en söndag, var åker man? Biltema..

_----------'
Cupra_
4 maj 2016 ·

motorraZ skrev:

Superplayer skrev:
Någon som vet om biltemas an slangar tål högre tempraturer eller om de mest lämpar sig till bränsle eller liknande? Ber om ursäkt på förhand om det det redan har diskuterats smile

Jag och polarna använder mycket an kopplingar och slang från biltema smile Använder det mycket till olja och de funkar jätte bra haft mitt 1 år med biltemas smile

Mvh Andy

Deras bränsleledning skulle jag passa mig för att använda. Köpte den själv för några år sedan och den höll ett par månader innan den vittrade sönder/smulades..

sleepyoh skrev:
Varit en del snack, på andra forum och tror jag även har läst här om detta, många skriver/upplever att Biltema har höjt sina priser, och att dom senaste året blivit successivt dyrare på många delar jämfört med konkurrenter som förut var dyrare.

Vad upplever ni? Några exempel?

Jag kan inte påstå att jag tänkt särskilt på det förutom att jag sett andras reflektioner, är ändå trogen kund, m6 skruv&mutter 17.30 en söndag, var åker man? Biltema..

Jag köper aldrig bildelar där längre då de inte har något till mina bilar (och jag vill inte ha deras delar på mina bilar). Däremot köper jag en del verktyg och diverse småplock där.
Upplever att priserna följer allt annat i samhället, inte att de skulle stigit mer än någon annanstans.. Men nu för tiden är bra delar så billiga på nätet så är det inte akut köper jag som sagt hellre kvalite där till nästan samma priser.

Extrazz En 5a är Livet.
5 maj 2016 · 2 005 Inlägg

sleepyoh skrev:
Varit en del snack, på andra forum och tror jag även har läst här om detta, många skriver/upplever att Biltema har höjt sina priser, och att dom senaste året blivit successivt dyrare på många delar jämfört med konkurrenter som förut var dyrare.

Vad upplever ni? Några exempel?

Jag kan inte påstå att jag tänkt särskilt på det förutom att jag sett andras reflektioner, är ändå trogen kund, m6 skruv&mutter 17.30 en söndag, var åker man? Biltema..

Dom har msyghöjt det mesta. 
Vet att bromssköldar till 7/900 serien kostade 99kr för några år sedan och nu kostar de väl över 120kr iaf.
Deras kompprovare har de höjt med minst en 50lapp iaf.

Så kollar man runt lite om man söker på nätet så hittar man oftast ett pris på en vara som sedan idag är en slant dyrare.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
stoophes
5 maj 2016 · 219 Inlägg

Personligen tycker jag att man får vad man betalar för, ofta mer..
Toningsfilm, toningsfärg, bromsoksfärg, silver vision lampor och även många tvättprodukter tycker jag är kanon

BMW F31 "Stormtrooper" (2013)
bananArmatur
8 maj 2016 · 20 Inlägg

stoophes skrev:
Personligen tycker jag att man får vad man betalar för, ofta mer..
Toningsfilm, toningsfärg, bromsoksfärg, silver vision lampor och även många tvättprodukter tycker jag är kanon

bromsoksfärgen är inte mycket att hänga i granen från biltema.

mercaa
8 maj 2016 · 558 Inlägg

bananArmatur skrev:

stoophes skrev:
Personligen tycker jag att man får vad man betalar för, ofta mer..
Toningsfilm, toningsfärg, bromsoksfärg, silver vision lampor och även många tvättprodukter tycker jag är kanon

bromsoksfärgen är inte mycket att hänga i granen från biltema.

Inte? har då funkat bra för mig i flera år.

simlar
8 maj 2016 · 5 525 Inlägg

mercaa skrev:

bananArmatur skrev:

stoophes skrev:
Personligen tycker jag att man får vad man betalar för, ofta mer..
Toningsfilm, toningsfärg, bromsoksfärg, silver vision lampor och även många tvättprodukter tycker jag är kanon

bromsoksfärgen är inte mycket att hänga i granen från biltema.

Inte? har då funkat bra för mig i flera år.

Funkade inte för mig heller, var dock tveksamt underarbete då jag bara körde av oken med stålborste på borrmaskin.

Själv kör jag numera med deras hammarlack på bromsoken istället, räcker gott och väl att rengöra oken med stålborste på borrmaskin och håller riktigt bra (oken på min A4a såg fortfarande som nya ut efter 3000mil).

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Fiesta_Racing Ford fantast
9 maj 2016 · 1 607 Inlägg

inget problem med deras broms ok färg men då blästade jag mina innan

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
isrally
15 maj 2016 · 151 Inlägg

Hej.

Hur är biltemas integralhjälmar? Jag funderar på den här :

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Pe … 000030793/


MVH isrally.

Ammageddon
25 maj 2016 · 25 Inlägg

sleepyoh skrev:
Varit en del snack, på andra forum och tror jag även har läst här om detta, många skriver/upplever att Biltema har höjt sina priser, och att dom senaste året blivit successivt dyrare på många delar jämfört med konkurrenter som förut var dyrare.

Vad upplever ni? Några exempel?

Jag kan inte påstå att jag tänkt särskilt på det förutom att jag sett andras reflektioner, är ändå trogen kund, m6 skruv&mutter 17.30 en söndag, var åker man? Biltema..

Japp. Vet att jag betalde 599 för bromsoken på min 740, men nu kostar dem 799.
Samma med Bromsskivor, innan 249 (iirc) nu 349.

Antar att det även har en del med Dollarn att göra, då den har blivit starkare. Det är även därför elektronik som t.ex. Datordelar kostar mycket mer nu. (i5-2500k = 1849kr nypris / i5-4690k 2349kr nypris)

men men, b.t.t.:
Bytte kopplingen på 940n för nån månad sen, och den funkar som den ska. Inte haft några problem att den slirar eller liknande. Funkar som den ska. Jag kör iofs med standard-ladd.

granadadr
26 maj 2016 · 7 289 Inlägg

måste säga att kompressionsprovaren  var dynga,, så passa er för den,,  använd 2 ggr,, första gången med gängnipplar,, då jag skulle använda den igen läckte den som ett såll,  då tog jag tryck delen,, å den pajade direkt, synd den är över ett år gammal, sad  bara å slänga dyngan

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000022140/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang