1671 besökare just nu
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Shoppa utomlands med ebay och paypal - tips och råd
torpis
Forummoderator
Från: Ljungby
Registrerad: 2007-09-06
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis"
Webbsida

Re: Shoppa utomlands med ebay och paypal - tips och råd

Som jag skrev i första inlägget, A och O är att vara påläst, så slipper man överraskningar.

-=[Performance by Torpis]=-
Jag är duktig på S/V40, trimning av dessa bilar utöver det vanliga, svarar gärna på frågor och hjälper till. 450hk är jäkligt kul :)
S40 Upgrades

Darkie
dARKiE
Från: Hässleholm
Registrerad: 2004-11-05
BMW ALPINA B3 3.3 "Sleepern NR 413 av 591st"

Tack för detta,
Nu fick man ju beställa hem grejor abstinens, trots man har lovat att ta det lugnt med bildelsköp på ett tag... big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..

MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

nuffe
I brist på annat :)
Från: Någonstans i Sverige
Registrerad: 2008-05-12

Tycker själv det är bara segt att vänta med att föra över pengar till Paypal, har själv ett extra VISA-kort och bankkonto där jag sätter över på öret vad det kostar och på så sätt kan jag inte bli skimmad (på det kontot)  smile

Om någon skulle hitta ett catback system eller kjolpaket till sjukt pris till Audi a4 så lämna mig ett pm så får kan ni få något tongue

caromania
Ädel
Från: Stockholm
Registrerad: 2007-07-23

nuffe skrev:

Tycker själv det är bara segt att vänta med att föra över pengar till Paypal, har själv ett extra VISA-kort och bankkonto där jag sätter över på öret vad det kostar och på så sätt kan jag inte bli skimmad (på det kontot)  smile

Om någon skulle hitta ett catback system eller kjolpaket till sjukt pris till Audi a4 så lämna mig ett pm så får kan ni få något tongue

Segt? För mig går det omedelbart, precis som om jag dragit kortet i Konsum. Men det kanske beror på att mitt pay-pal konto är kopplat till ett VISAkort? Jag kör också med dubbla kort då jag tycker det känns säkrare.

myran88
glidare
Från: Stenungsund
Registrerad: 2007-05-15

Bra tråd

Hur är de med billjuds sidor?

nån som kan nån bra? eller e de ebay som gäller?

//Myran

member off brownridge hellracers

Erken
rb26dett
Från: Leksand
Registrerad: 2006-03-28

myran88 skrev:

Bra tråd

Hur är de med billjuds sidor?

nån som kan nån bra? eller e de ebay som gäller?

//Myran

http://stores.shop.ebay.com/TRUE-VALUE- … QQ_armrsZ1
har bra priser och skickar över hela världen.

mvh/Eric

"anti antispinn"

torpis
Forummoderator
Webbsida

Hemligheten är att lista ut vad prylen man söker heter på det språk man söker kring.  Skall man leta fälgar på tyska ebay så måste man veta vad de heter på tyska, letar man bredbandslambda på Amerikanska ebay så måste man ha rätt termer för det där osv.

Jag är duktig på S/V40, trimning av dessa bilar utöver det vanliga, svarar gärna på frågor och hjälper till. 450hk är jäkligt kul :)
S40 Upgrades

marbling
Medlem
Från: Olofström
Registrerad: 2006-02-05
Opel GT "Daywalker"
Volvo V50 T5 "BlueBlack Edition."

Handlat flera gg från Ebay(mest USA)denna sommar.Har mitt VISA-kort kopplat direkt till Paypal.Smidigare blir det knappt:).Pengarna dras direkt,säljaren får stålarna snabbt o grejorna kommer på stört..

Celica89
Medlem
Registrerad: 2008-02-11

Ebay är mycket bra, men visst finns dem grejer där kvaliteén sviktar eller där det har hänt att säljaren lurar en med kopior, dessutom är det knappast troligt att få tillbaka några pengar om man blir lurad om säljaren befinner sig i England t.e.x. Men i helhet håller jag med om att ebay är en väldigt bra och effektiv sida smile

caromania
Ädel

En liten fotnot om paypal.

Man har begränsat antal pengar som får överföras med paypal. Om man närmar sig sin "limit" måste man ansöka om en höjd limit. Detta är bara en formsak och inga problem, men det kan ta upp till en vecka innan gränsen höjs och då riskerar man att stå där utan att kunna betala vilket kan leda till att du inte får handla.

Germax
Markus
Registrerad: 2004-09-21

caromania skrev:

Man har begränsat antal pengar som får överföras med paypal. Om man närmar sig sin "limit" måste man ansöka om en höjd limit. Detta är bara en formsak och inga problem, men det kan ta upp till en vecka innan gränsen höjs och då riskerar man att stå där utan att kunna betala vilket kan leda till att du inte får handla.

När kommer den gränsen? Jag är uppe i 33K och har inte nått någon gräns än iaf.

caromania
Ädel

Jasså? Hmm, det kanske bara är en gräns om man skickar pengar?

sirmiro
Double-Unicorn Rider
Från: Örebro
Registrerad: 2008-05-13

Tänkte passa på att tipsa om ebay.com.au (Australien) - mycket billigt till bl.a. Nissan och andra högerstyrda leksaker. sen finns ju global.ebay.com som plockar från dem alla. smile

Senast redigerat av sirmiro (2009-11-22 19:58)

**Projekttråd med ALLT innehåll**
**Projekttråd Gorg**
1000+hk, 10s på strippen, 10m på nordslingan - med multimediabygge och barnstol i bilen - möjligt?
Följ Stagea-bygget inför 2013 och få svaret! =)

ralle_boyen
bara för jag hamnar över dig ;D
Från: Vetlanda
Registrerad: 2008-05-22
Volvo 855 t5R "team soundmadness"

handlade lite kläder igår från en tysk sida  tongue funkade prima och betala me paypal smile smidigt och bra big_smile

vikingramair
Medlem
Registrerad: 2006-10-17

Är man ute och kollar bildelar runt om i världen och jämför priser så blir man mörkrädd på de svenska ockerpriserna. Men det är inte förvånande när man har marginaler på några 100 procent. Skäms på svenska företag- fler borde handla utanför så att företagen får sig en tankeställare. KAn inte bara vara moms och skatt som gör dessa inhemska ockerpriser.

kolvas
Medlem
Registrerad: 2008-02-25

JapMax skrev:

caromania skrev:

När kommer den gränsen? Jag är uppe i 33K och har inte nått någon gräns än iaf.

jag kan ha fel men gränsen är väl för hur mycket man kan överföra vid ett enskilt tillfälle

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

caromania
Ädel

kolvas skrev:

jag kan ha fel men gränsen är väl för hur mycket man kan överföra vid ett enskilt tillfälle

Nej det är en totalöverföring. Men det gäller inte när man handlar utan när man för över pengar till en annan persons paypalkonto.

Xuri
One Man Clan
Registrerad: 2006-10-20
Webbsida

Ebay.com.au e fin fint också... Australiensiska dollarn har aldrig överstigit 6.50 kr när jag landat.
tex lager till turbos osv kostar 80-90 dollar i staterna å samma pris i australien men istället för Us dollarn på 8kr..

Lite av en volvo freak :)

kolvas
Medlem
Registrerad: 2008-02-25

caromania skrev:

kolvas skrev:

Nej det är en totalöverföring. Men det gäller inte när man handlar utan när man för över pengar till en annan persons paypalkonto.

oki, då vet jag.

Torpis// sådana saker som hur Paypal funkar kanske också ska läggas till i 1:a inlägget, och kanske lite städning i tråden på orelevanta inlägg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

torpis
Forummoderator
Webbsida

kolvas skrev:

caromania skrev:

kolvas skrev:

oki, då vet jag.

Torpis// sådana saker som hur Paypal funkar kanske också ska läggas till i 1:a inlägget, och kanske lite städning i tråden på orelevanta inlägg

Jag har planer på att städa och uppdatera, så att allas bra info blir kvar. dock är det en del jobb att kolla upp källor osv, men det kommer smile

S40 Upgrades

• Index
  •  » Allmänt
  •  » Shoppa utomlands med ebay och paypal - tips och råd
Forumet just nu

Diskussionsforum

Evenemangsforum

Volvo 855 t-röd "Redelement"
Skapades för 49 minuter sedan
BMW Z4 M Coupé
Skapades för 92 minuter sedan
Saab 9-3 Vector Sportsedan 2.0t